آیا تأخیر به‌وجودآمده‌ی عرضه‌ی گلکسی S21 FE به ضرر سامسونگ تمام خواهد شد؟

پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
مطالعه 3 دقیقه
طرفداران زیادی در انتظار گلکسی S21 FE هستند؛ اما با تأخیر طولانی‌مدت عرضه‌ی این گوشی آیا خرید آن منطقی خواهد بود یا خیر و سامسونگ در چه‌صورت می‌تواند فروش خوبی را تجربه کند.
تبلیغات

رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد و غول کره‌ای از گوشی‌های جدید تاشو، دو ساعت هوشمند با نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی Wear OS و ایرباد بی‌سیم رونمایی کرد؛ اما در این رویداد خبری از گلکسی S21 FE‌ نبود. اکنون سوالی که به وجود می‌آید این است که آیا دیگر عرضه‌ی گلکسی S21 FE برای سامسونگ منطقی است؟ آیا دیگر طرفداران علاقه‌مند به خرید گلکسی S21 FE خواهند بود یا خیر؟

به نقل از Sammobile، سال گذشته طرفداران زیادی در انتظار رونمایی گلکسی S20 FE بودند و هر اطلاعاتی که قبل از معرفی فاش می‌شد، افراد بیشتری را هیجان‌زده می‌کرد؛ اما اکنون در این بازه‌ی زمانی و با تأخیر به‌وجودآمده، حتی اگر تصور کنیم که سامسونگ فردا گلکسی S21 FE‌ را عرضه می‌کند، ممکن است خیلی دیر باشد. پرچم‌داران جدید سامسونگ، یعنی سری گلکسی S22 احتمالا در ماه ژانویه (حدود چهار الی پنج ماه دیگر) معرفی خواهند شد و از طرفی دیگر، گلکسی S21 5G درحال‌حاضر با قیمت نسخه‌ی فن ادیشن فعلی در دسترس است.

زمانی که گلکسی S20 FE در ماه اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شد، خرید آن بسیار منطقی‌تر بود؛ زیرا در همان بازه‌ی زمانی گلکسی S20 5G با قیمت ۹۹۹ دلار فروخته می‌شد. در لحظه‌ی نگارش این مقاله، گلکسی S20 FE قیمت ۶۹۹ دلار را حفظ کرده و قیمت گلکسی S21 5G به ۷۹۹ دلار رسیده که با تخفیف ۱۰۰ دلاری به قیمت ۶۹۹ دلار قابل خریداری است. در بازار ایران نیز اکنون گلکسی S20 FE و گلکسی S21 5G با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذحیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم به ترتیب با قیمت حدود ۱۴ میلیون تومان و ۲۱ میلیون تومان به‌فروش می‌رسند.

همه‌ی اتفاقات درحالی رخ داده است که پیش‌‌فروش گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ به بالاترین حد خود رسیده تا رکورد فروش را بشکند. در این شرایط احتمال دارد سامسونگ حتی برای مدتی تمایل به معرفی گوشی هوشمند دیگری نداشته باشد؛ زیرا گوشی‌های جدید تاشو با استقبال فراوانی رو‌به‌رو شدند و ممکن است که شرکت بخواهد تا پایان سال روی آن تمرکز داشته باشد.

درصورتی که سامسونگ بخواهد طرفداران گلکسی S21 FE را از دست ندهد، باید با قیمت کم‌تر از ۶۹۹ دلار آن را عرضه کند. در غیر این افراد زیادی گلکسی S21 را به‌جای گلکسی S21 FE انتخاب می‌کنند؛ اما اگر این شرکت گلکسی S21 FE را با قیمتی پایین‌تر و منطقی ارائه کند؛ می‌تواند فروش خوبی را تجربه کند.

در همین رابطه شایعه شده بود که ظاهراً سامسونگ می‌خواهد گلکسی S21 FE را با قیمتی کم‌تر از گلکسی S20 FE عرضه کند؛ اما تنها گذشت زمان به ما نشان خواهد داد که غول کره‌ای چه تصمیمی خواهد گرفت.

نظر شما همراهان زومیت چیست؟ آیا با تأخیر به‌وجودآمده، زمانی که گلکسی S21 FE وارد بازار ایران شد، آن را خریداری خواهید کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات