لنوو مجهر بودن گوشی گیمینگ لژیون 3 پرو را به تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ تایید کرد

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
سران شرکت لنوو تأیید کرده‌اند که گوشی پرچم‌دار جدید این شرکت یعنی لژیون 3 پرو از تراشه‌ی نسل بعدی اسنپدراگون ۸۹۸ ساخت شرکت کوالکام استفاده می‌کند.
تبلیغات

در حال حاضر کوالکام از برترین تولیدکننده‌ی تراشه برای محصولاتی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید است. با نزدیک شدن به زمان معرفی تراشه‌های بالارده‌ی کوالکام، شرکت‌های سازنده اطلاعاتی را از محصولاتی منتشر کنند که مجهز به پرچم‌داران جدید سری اسنپدراگون خواهند بود.

آخرین دستاورد کوالکام نیز اسنپدراگون ۸۹۸ نام خواهد داشت؛ تراشه‌ای که انتظار می‌رود پرچم‌داران نسل بعدی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید، همراه با آن روانه‌ی بازار شوند. در این بین لنوو نیز دست به کار شده و رسما تأیید کرد کدام پرچم‌دار نسل بعدی این شرکت مجهز به تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۹۸ خواهد بود.

طبق گزارشی که GSMArena منتشر کرده، یکی از سران شرکت لنوو اطلاعاتی از محصول نسل بعدی این شرکت را در فضای مجازی قرار داده که شامل تراشه‌ی مورد استفاده در آن نیز می‌شود. محصول مدنظر که لژیون ۳ پرو نام دارد با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ به بازار خواهد آمد تا کمکی برای افزایش میزان سهم شرکت لنوو از بازار گوشی‌های هوشمند به‌خصوص گوشی‌های مخصوص بازی باشد.

 مقام بلندپایه‌ی لنوو به پردازنده‌ی گرافیکی ارتقا یافته‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ با شماره مدل SM8450 اشاره کرده و می‌گوید که استفاده از چنین تراشه‌ای، توان پردازشی بیشتری را در اختیار گوشی هوشمند لژیون ۳ پرو قرار می‌دهد. البته باید در نظر داشت که سری لژیون با محصولات معمولی کاملا متفاوت است و برای بازار محصولات گیمینگ طراحی می‌شود.

در لژیون ۲ پرو از سیستم خنک‌سازی متمایزی استفاده شده بود و درواقع گوشی هوشمند لنوو از دو فن برای کاهش میزان حرارت تولید شده استفاده می‌کرد. چنین اقدامی طبیعتا به مهندسان لنوو اجازه می‌دهد که از حداکثر توان پردازنده‌ها استفاده کنند. اگر لژیون ۳ پرو نیز از چنین سیستم خنک‌کننده‌ای برخوردار باشد دور از انتظار نخواهد بود که بار دیگر مهندسان لنوو به سمت استفاده از حداکثر توان تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام در مدل جانشین لژیون ۲ پرو بروند.

در مورد تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ باید گفت که هنوز به صورت رسمی توسط شرکت کوالکام معرفی نشده است؛ اما گزارش‌های متعددی در مورد آن وجود دارد. در گزارشی آمده که عملکرد تراشه‌ی جدید کوالکام نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ با ۲۰ درصد بهبود همراه خواهد بود. 

در صورتی که گفته‌های مقام ارشد لنوو را در نظر بگیریم، لژیون ۳ پرو از اولین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار خواهد بود که همراه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ روانه‌ی بازار می‌شود. البته باید در نظر داشت که لژیون ۳ پرو نامی خواهد بود که پرچم‌دار جدید لنوو در چین از آن استفاده می‌کند و انتظار می‌رود در خارج از بازار چین، محصول جدید لنوو با نام لژیون دوئل ۳ (Legion Duel 3) به بازار کشورهای مختلف راه یابد.

متاسفانه اطلاعاتی در مورد زمان معرفی لژیون ۳ پرو یا لژیون دوئل ۳ وجود ندارد و حتی نمی‌دانیم که محصول جدید شرکت لنوو از چه مشخصات دیگری استفاده می‌کند یا چه برچسب قیمتی خواهد داشت. 

از نظر شما آیا لژیون دوئل ۳ می‌تواند محصول موفقی در بازار باشد و آیا حاضرید در صورت عرضه‌ی پرچم‌دار جدید لنوو به بازار ایران، لژیون دوئل ۳ را خریداری کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات