مشکل عملکرد سنسور مجاورت گوشی‌های شیائومی به‌زودی برطرف خواهد شد

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
می ۱۱ آی در دست
شیائومی اعلام کرد که مشکل عملکرد سنسور مجاورت در گوشی‌های این شرکت که توسط تعدادی از کاربران گزارش شده است، به‌زودی با به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف خواهد شد.
تبلیغات

اگر سری به انجمن‌های کاربران در وب‌سایت‌های مختلف مربوط به گوشی‌های شیائومی بزنید، خواهید دید تعداد زیادی از کاربران، مشکلات عملکرد حسگر مجاورت گوشی‌های مختلف شیائومی را گزارش کرده‌اند. بالاخره این موضوع توسط شیائومی تأیید شد و قرار است به‌زودی در قالب به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری برطرف شود.

سنسور مجاورت، حسگری است که وظیفه خاموش کردن نمایشگر گوشی را هنگام برقراری تماس بر عهده دارد. این حسگر می‌تواند نزدیک شدن صورتتان را به نمایشگر تشخیص بدهد و نمایشگر را خاموش کند.

طبق گفته GSMArena، هنوز مشخص نشده است که منشأ این مشکلات چیست؛ اما برخی از کاربران معتقدند عملکرد نادرست حسگر مجاورت گوشی‌های شیائومی، ایرادی سخت‌افزاری است و با به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف نمی‌شود. جالب است بدانید که در همین رابطه، شیائومی همکاری خود را با شرکت Elliptic Labs قطع کرد. Elliptic Labs مسئولیت ساخت حسگر مجاورت برای گوشی‌های شیائومی را بر عهده داشت. پس از قطع این همکاری، شیائومی قراردادی با شرکت چینی Minghao Sensing برای ساخت حسگر مجاورت ثبت کرده است.

حاشیه های دورتادور صفحه نمایش گوشی پوکو ام ۳ شیائومی

شیائومی اعلام کرده است که مشکلات گوشی‌های مختلف را با به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری برطرف خواهد کرد که این به‌روزرسانی‌ها قرار است سنسور مجاورت را کالیبره کنند. اما اگر این موضوع همان‌طور که برخی از کاربران ادعا می‌کنند، ایراد سخت‌افزاری باشد، با آپدیت‌ نرم‌افزاری برطرف نخواهد شد. البته تأیید این مشکل توسط شیائومی خبر خوبی است؛ چراکه نشان می‌دهد این شرکت به بازخورد کاربران اهمیت می‌دهد و در تلاش است که بتواند این مشکل را برطرف کند.

اگر شما هم از گوشی‌های شیائومی استفاده می‌کنید، آیا مشکلی با عملکرد سنسور مجاورت گوشی خود دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات