تصاویر احتمالی آیفون ۱۳ پرو با گزینه رنگی جدید فاش شد

شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر فاش‌شده آیفون ۱۳ پرو را در طراحی آشنا و گزینه رنگی جدیدی را نشان می‌دهند که ظاهرا می‌تواند رنگ رزگلد جدید باشد.
تبلیغات

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد ماه آینده نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش را با نام احتمالی آیفون ۱۳ رونمایی کند. طبق روال معمول، با نزدیک‌شدن به بازه رونمایی از این گوشی‌ها، شایعات و افشای جزئیات نیز افزایش می‌یابد. حال در جدیدترین نمونه، تصاویری منتسب به مدل پرو آیفون ۱۳ در توییتر منتشر شده است که این گوشی را در گزینه رنگی جدیدی نشان می‌دهد.

تصاویر یادشده نمای پشتی آیفون ۱۳ را مشابه نسل گذشته نشان می‌دهند و ادعا می‌شود رنگ جدید می‌تواند رزگلد نامیده شود؛ گزینه رنگی‌ای که پیش‌تر نیز در سری گوشی‌های آیفون استفاده می‌شد. بااین‌حال، رنگ جدید به‌هیچ‌وجه شبیه رزگلدهای پیشین نیست و بیشتر رنگ بنفش پوست‌پیازی است. تصاویر مذکور را نخستین‌بار Majin Bu در توییتر ارسال کرد و متعاقبا Duan Rui، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، نیز آن‌ها را باز نشر کرد.

به‌طورکلی، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، این است که تصاویر ممکن است مربوط به آیفون ۱۲ پرو باشد که سطح پشتی آن با گزینه‌ای شخصی‌سازی‌شده جایگزین شده باشد؛ اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که ماژول دوربین این گوشی بزرگ‌تر از نمونه‌های کنونی و هم‌سو با شایعات است. در سال‌های اخیر، استفاده از حسگرها و لنزها و سایر سخت‌افزار پیشرفته به بزرگ‌ترشدن دوربین گوشی‌های هوشمند منجر شده است و آیفون نیز از این قاعده مستثنا نیست.

شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل قصد دارد سخت‌افزار دوربین آیفون‌های سال جاری را دستخوش تغییر کند و ظاهرا تمامی مدل‌ها به لرزش‌گیر اپتیکال از نوع سنسور-شیفت مجهز خواهند شد، با این تفاوت که احتمالا مدل پرو مکس از دو لرزش‌گیر سنسور شیفت روی لنز‌های واید و اولتراواید میزبانی خواهد کرد که به افزایش در خور توجه ابعاد ماژول دوربین آن منجر می‌شود.

تصویری منتسب به آیفون ۱۳ پرو

البته باید به این نکته توجه کرد که گوشی فاش‌شده می‌تواند‌ تنها یکی از ده‌ها مدل اولیه باشد که اپل پیش از مدل نهایی آن‌ها را آزمایش می‌کند و این احتمال نیز وجود دارد که اصلا این رنگ جدیدی نباشد و تنها تابشی از نور در رنگی‌ها کنونی مانند رنگ گرافیتی باشد که به این شکل دیده می‌شود.

احتمالا اپل سری آیفون ۱۳ را سپتامبر (شهریور تا مهر) رونمایی خواهد کرد که درحقیقت، بازگشت به رویدادهای سنتی معرفی گوشی‌های هوشمند این شرکت است. برای یادآوری، سال گذشته اپل به‌علت همه‌گیری ویروس کرونا و تبعاتش مجبور شد خانواده آیفون ۱۲ را یک‌ ماه دیرتر رونمایی و در دو مرحله روانه بازار کند. انتظار می‌رود غول دنیای فناوری در سری آیفون ۱۳ از بریدگی کوچک‌تری برای تعبیه حسگر فیس آی‌دی استفاده کند و نمایشگر آن به فناوری اکسید پلی‌کریستالی دماپایین (LTPO) مجهز شود که توانایی نوسازی تصویر با سرعت ۱۲۰ هرتز با مصرف بهینه‌ی انرژی به‌ارمغان می‌آورد.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات