گلکسی A52s 5G سامسونگ با تراشه‌ی اسنپدراگون 778G و شارژر ۲۵ وات رونمایی شد

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی A52s 5G به تراشه‌ی اسنپدراگون 778G‌ کوالکام مجهز شده است که عملکردی بهتر از اسنپدراگون 750G گلکسی A52 5G دارد. این گوشی هوشمند با قیمت ۴۰۹ پوند به‌ فروش می‌رسد.
تبلیغات

پس از هفته‌ها شایعه‌‌پردازی، سرانجام سامسونگ از A52s 5G رونمایی کرد. به نقل از Gadgets.ndtv، این گوشی هوشمند نسبت به A52 5G که در ماه مارس (اسفند ۱۳۹۹) معرفی شد، ارتقاء پیدا کرده است. گلکسی A52s 5G همان صفحه‌نمایش، باتری و دوربین چهارگانه‌ی نسل قبل را به ارث برده است؛ اما بزرگ‌ترین تغییر در گلکسی A52s 5G را می‌توان بهره‌مندی از تراشه‌ی اسنپدراگون 778G‌ کوالکام عنوان کرد که انتظار می‌رود عملکردی بهتر از تراشه‌ی اسنپدراگون 750G گلکسی A52 5G داشته باشد.

مشخصات گلکسی A52s 5G

گلکسی A52s 5G دارای صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی Super AMOLED اینفینیتی-او (بریدگی به‌صورت حفره) با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و +Full HD است. این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون 778G کوالکام بهره می‌برد و قدرت نرم‌افزاری آن را اندروید ۱۱ در کنار One UI 3 تأمین می‌کند.

گلکسی A52s 5G علاوه بر ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در بازار‌های مختلف، با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی یا ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی نیز دردسترس است که می‌توان آن را ازطریق کارت microSD (تا ۱ ترابایت) افزایش داد.

در پنل پشت دوربین چهارگانه قرار گرفته است که دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل f/1.8 با لرزشگیر اپتیکال (OIS)، دوربین ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید f/2.2، دوربین ۵ مگاپیکسل ماکرو و دوربین تشخیص عمق ۵ مگاپیکسل را شامل می‌شود. هیچ دوربین تله‌فوتویی مانند گلکسی A72 5G در این گوشی وجود ندارد.

برای ثبت تصاویر سلفی و مکالمه‌ی تصویری، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل با لنز f/2.2 فوکوس ثابت برای گلکسی A52s 5G تعبیه شده است.

نمای پشت گلکسی A52s 5G

گلکسی A52s 5G در بخش اتصال شامل پشتیبانی از شبکه‌ی ارتباطی 5G ،4G LTE ،Wi-Fi، بلوتوث، GPS ،NFC و پورت USB Type-C است. حسگر اثر انگشت این گوشی زیر صفحه‌نمایش آن وجود دارد.

گلکسی A52s 5G مانند گلکسی A52 5G دارای گواهی IP67، مقاوم دربرابر گردوغبار و آب است و همچنین بلندگوهای استریو و سیستم صدای دالبی اتموس (Dolby Atmos) دارد.

وظیفه‌ی تأمین انرژی گلکسی A52s 5G را باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر‌ ساعت بر عهده دارد که از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و بنا بر ادعای سامسونگ، با شارژ کامل برای دو روز استفاده کافی است. اگر به یاد داشته باشید، گلکسی A52‌ هم از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند؛ اما تنها با یک آداپتور ۱۵ واتی در جعبه به بازار عرضه شد. در مورد مدل گلکسی A52s این‌طور نیست و مانند گلکسی A72 5G سامسونگ شارژر ۲۵ واتی درون جعبه موجود است.

این گوشی جدید سامسونگ ابعاد ۱۵۹٫۹ در ۷۵٫۱ در ۸٫۴ میلی‌متر و وزن ۱۸۹ گرم دارد که مشابه نسل قبلی خود (گلکسی A52 5G) است.

قیمت گلکسی A52s 5G

قیمت نسخه‌ی پایه‌ی گلکسی A52s 5G با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی ۴۰۹ پوند (۴۱۸۰۰ روپیه) تعیین شده است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، بنفش روشن و سبز روشن عرضه می‌شود و برای پیش‌فروش در بریتانیا ازطریق وب‌سایت سامسونگ از تاریخ ۲۴ آگوست (۲ شهریور ۱۴۰۰) دردسترس خواهد بود و از ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور ۱۴۰۰) وارد بازار خواهد شد.

برای یادآوری، گلکسی A52 5G با قیمت ۳۹۹ پوند (حدود ۴۰۸۰۰ روپیه) با همان پیکربندی ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه شد و در اروپا با قیمت اولیه‌ی ۴۲۹ یورو (حدود ۳۷۴۰۰ روپیه) به فروش می‌رسید.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره‌ی قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A52s 5G در هند و دردسترس بودن آن منتشر نشده است؛ اما هفته‌ی گذشته صفحه‌ی پشتیبانی رسمی گلکسی A52s 5G در وب‌سایت سامسونگ هند مشاهده شد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گلکسی A52s 5G چیست و قیمت گوشی جدید کره‌ای‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟ زمانی که این گوشی وارد بازار ایران شد، آیا آن را خریداری خواهید کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات