TCL تأمین نمایشگر OLED گوشی‌های سامسونگ را به عهده گرفت

سه‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
تابه‌حال نمایشگر OLED به‌کاررفته در گوشی‌های سامسونگ تماماً توسط خود این شرکت تولید می‌شد؛ اما از این به بعد TCL هم برای کره‌ای‌ها پنل OLED تولید خواهد کرد.
تبلیغات

سال گذشته سامسونگ خط تولید پنل‌ LCD خود در سوژوی چین را به TCL Technology فروخت؛ اما به نظر می‌رسد ارتباط تجاری دو شرکت وارد مرحله جدیدی شده است و بر اساس گزارش‌ها، شرکت چینی TCL از این پس تأمین‌کننده پنل‌ OLED برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ خواهد بود. با توجه به اینکه سامسونگ تابه‌حال تمام پنل‌های مورد نیاز خود را از طریق بخش‌های زیرمجموعه خود تأمین می‌کرده، این قرارداد جالب توجه است و می‌تواند سود زیادی برای شرکت چینی به همراه داشته باشد.

خبر قرارداد سامسونگ و TCL برای تأمین پنل‌ OLED، برای اولین بار توسط DigiTimes مطرح شد و گزارشی از China Securities Journal این مسئله را تأیید کرد.

این نخستین باری نیست که TCL وظیفه تأمین محصول برای سامسونگ را به عهده گرفته است؛ اما اولین دفعه به شمار می‌آید که شرکت چینی برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ پنل OLED تولید می‌کند. در حال حاضر TCL بیش از ۱۵ درصد نیاز سامسونگ در بخش پنل‌ LCD برای تلویزیون‌ هوشمند را تأمین می‌کند و شرکت کره‌ای دومین مشتری بزرگ آن به شمار می‌آید.

به نظر می‌رسد سامسونگ بی‌گدار به آب نزده است و آمار و ارقام از رشد تجارت TCL خبر می‌دهند. این شرکت هفته گذشته گزارش مالی نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ را منتشر و اعلام کرد که درآمد عملیاتی آن‌ در این مدت ۷۴٫۲۹ میلیارد یوآن بوده که نسبت به سال گذشته، افزایش ۱۵۳٫۲۹ درصدی داشته است. این شرکت همچنین اعلام کرد که فروشش در بخش پنل‌ OLED در این نیم‌سال از آمار فروش سال گذشته گذر کرده و سهم بازار آن‌ نیز افزایش داشته است تا بتواند در این بخش، رتبه چهارم را در دنیا به دست بیاورد.

شما فکر می‌کنید چرا سامسونگ تصمیم گرفته است بخشی از تولید پنل‌ OLED  مورد نیازش را را به TCL بسپارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات