بیشتر مدل‌های سری گلکسی گلکسی اس 22 از تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده می‌کنند

دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ها نشان می‌دهند سامسونگ در تولید تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ به‌مشکل خورده است؛ به‌همین‌دلیل، قصد دارد تعداد کمتری از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس 22 را با اگزینوس ۲۲۰۰ روانه بازار کند.
تبلیغات

چندی پیش، دو گوشی هوشمند جدید سری گلکسی زد، یعنی گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ معرفی شدند؛ تلفن‌های هوشمندی با صفحه‌نمایش تاشدنی که از سخت‌افزار قدرتمندی نیز بهره می‌برند. حال با مختومه‌شدن پرونده محصولات سری زد، نوبت به پرچم‌داران نسل بعدی سامسونگ، یعنی سری گلکسی اس ۲۲، رسیده است تا به تیتر رسانه‌های خبری دنیا تبدیل شوند.

به گزارش PhoneArena، سامسونگ در تولید تراشه‌های اگزینوس ۲۲۰۰ به‌مشکل خورده است. این تراشه‌ها اهمیت فراوانی برای شرکت کره‌ای دارند؛ زیرا سامسونگ می‌خواهد از آن‌ها در سری گلکسی اس ۲۲ استفاده کند. همچنین، اگزینوس ۲۲۰۰ تراشه‌ای خواهد بود که با همکاری دو شرکت سامسونگ و AMD تولید می‌شود.

در گزارش‌های قبلی، به توان پردازشی اگزینوس ۲۲۰۰ نیز اشاره‌ شده بود که بسیار قدرتمند است و از پردازنده گرافیکی توانمندی نیز بهره می‌برد که مهندسان AMD آن را طراحی و تولید کرده‌اند و حتی از تراشه نسل بعدی کوالکام نیز می‌تواند بهتر عمل کند.

محتوای گزارش جدید ممکن است برای علاقه‌مندان به محصولات سامسونگ خوشایند نباشد؛ زیرا از قرار معلوم سامسونگ به‌دلیل مشکلات پیش‌آمده در تولید اگزینوس ۲۲۰۰ مجبور خواهد بود سری گلکسی اس ۲۲ مجهز به تراشه ذکر‌شده را تنها در برخی از مناطق دنیا عرضه کند. گفتنی است این اقدام با برنامه‌های پیشین سامسونگ کاملا در تناقض است.

اصولا سامسونگ سری گلکسی اس ۲۲ و برخی از محصولات دیگرش مانند مدل‌های سری گلکسی نوت را در دو نسخه بازار جهانی و بازار ایالات متحده تفکیک می‌کرد؛ یعنی بازار ایالات متحده که البته چین نیز بعدها به آن اضافه شد، از نسخه‌ای مجهز به تراشه اسنپدراگون کوالکام و بازار جهانی از نسخه‌ای مجهز به تراشه اگزینوس سامسونگ برخوردار بود.

حال، گزارش‌ها نشان می‌دهند اکثر گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۲ با تراشه نسل بعدی کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۹۸، وارد بازار خواهند شد و تعداد مدل‌های مجهز به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود. در گزارش آمده است که در عملکرد تراشه مشکلی وجود ندارد و دلیل تصمیمات اتخاذ‌شده ناتوانی سامسونگ در تولید انبوه تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ است.

در‌حال‌حاضر، پرچم‌داران سری گلکسی اس ۲۱ با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ در بازار کره‌جنوبی و خاورمیانه و اروپا موجود‌‌‌ند؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهند بازار کره‌جنوبی میزبان مدلی از سری گلکسی اس ۲۲ خواهد بود که به تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ مجهز شده‌اند. 

سامسونگ سفارش‌های متعددی برای تولید تراشه قبول کرده است که تنها کوالکام را شامل نمی‌شود؛ بلکه شرکت گوگل نیز از شرکت کره‌ای درخواست کرده است وظیفه تولید انبوه تراشه‌های تنسور را برعهده بگیرد. تراشه تنسور قرار است به سری پیکسل ۶ گوگل قدرت دهد که گوگل به موفقیتشان امید فراوانی دارد و می‌خواهد حضورش در بازار گوشی‌های هوشمند را با عرضه آن پررنگ‌تر کند.

در‌ادامه گزارش PhoneArena، به مشخصات سخت‌افزاری و حواشی موجود درباره سری گلکسی اس ۲۲ اشاره شده است. گویا برخلاف گلکسی زد فولد ۳ قرار نیست گلکسی اس ۲۲ یا مدل دیگری از آن دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت صفحه‌نمایش داشته باشد. از نظر طراحی ظاهری، سامسونگ همچنان از طراحی سری اس ۲۱ در پرچم‌داران نسل بعدی استفاده خواهد کرد و تغییری در میزان ظرفیت حافظه رم و ذخیره‌سازی اعمال نخواهد شد.

گفتنی است تفاوت اصلی را در استفاده از تراشه‌ای توانمندتر و ماژول دوربین اصلی می‌توان مشاهده کرد. بیشترین تغییر نیز در ماژول دوربین اصلی مدل گلکسی اس ۲۲ اولترا رخ می‌دهد. سامسونگ قصد دارد از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی در گلکسی اس ۲۲ اولترا استفاده کند که درواقع، نسخه‌ای به‌مراتب توانمندتر از حسگر فعلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل است.

تاکنون گزارش‌هایی منتشر شده است که برخی از کاربران خواستار عرضه نسخه‌ای از پرچم‌داران سامسونگ به بازار کشورشان شده‌اند که به تراشه ساخت کوالکام مجهز باشد. گویا چنین اتفاقی به‌زودی رخ خواهد داد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره این خبر چیست؟ اگر بخواهید مدلی از سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ را تهیه کنید، مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ را انتخاب خواهید کرد یا مدل مجهز به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات