چرا دوربین سلفی گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ پشت صفحه‌نمایش قرار نگرفت؟

پنج‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
سران سامسونگ در پاسخ به رسانه‌ها دلیل برخوردارنبودن گلکسی زد فلیپ 3 از دوربین سلفی پنهان‌شده در پشت صفحه‌نمایش را توضیح دادند.
تبلیغات

روز گذشته، سامسونگ درنهایت با برگزاری رویداد آنپکد جدیدترین دستاوردهای سخت‌افزاری‌اش شامل گوشی‌های هوشمند گلکسی زد فلیپ ۳، زد فولد ۳، ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۴ و ایرباد گلکسی بادز ۲ را رونمایی کرد. با‌این‌حال، درمقایسه‌با گزارش‌های منتشرشده پیش از برگزاری رویداد آنپکد سامسونگ از نظر سخت‌افزاری تفاوت‌هایی را می‌توان میان محصولات جدید شرکت کره‌ای مشاهده کرد.

یکی از این تفاوت‌ها برخوردارنبودن گلکسی زد فلیپ ۳ از دوربین سلفی پنهان‌شده در پشت صفحه‌نمایش است. البته این موضوع درباره زد فولد ۳ صدق نمی‌کند و درواقع، گلکسی زد فولد ۳ اولین گوشی هوشمند سامسونگ خواهد بود که با دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت صفحه‌نمایش به بازار عرضه می‌شود.

در همین زمینه، رسانه‌های دنیا به‌سراغ سران شرکت کره‌ای رفته و از آن‌ها دلیل بهره‌مندنبودن مدل گلکسی زد فلیپ ۳ از دوربین پنهان‌شده در پشت صفحه‌نمایش را جویا شده‌اند. سران شرکت کره‌ای نیز دلایل چنین اتفاقی را توضیح داده‌اند که در‌ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. طبق گزارش SamMobile، فرم‌فکتور گلکسی زد فلیپ ۳ دلیل اصلی این امر بوده است که از ویژگی دوربین سلفی پنهان‌شده در پشت صفحه‌نمایش برخوردار نباشد.

مسئولان سامسونگ توضیح داده‌اند که صفحه‌نمایش ۷/۶ اینچی گلکسی زد فولد ۳ باعث شده است گزینه بهتری برای برخورداری از دوربین سلفی پنهان‌شده در پشت صفحه‌نمایش باشد؛ اما ساختار بسیار ظریف و باریک گلکسی زد فلیپ ۳ به طراحان اجازه‌ استفاده از این فناوری را نمی‌دهد. افزون‌براین، استفاده از دوربین سلفی به یکی از ویژگی‌هایی تبدیل شده است که کاربران به‌صورت روزمره بارها از آن استفاده می‌کنند.

به‌ همین منظور، طراحان سامسونگ صلاح دیده‌اند گلکسی زد فلیپ ۳ دوربین سلفی معمولی داشته باشد و فناوری دوربین سلفی پنهان‌شده در پشت صفحه‌نمایش (UDC) تنها در گلکسی زد فولد ۳ با ابعاد به‌مراتب بزرگ‌تر از زد فلیپ ۳ استفاده شود. باید در نظر گرفت که شاید گلکسی زد فلیپ ۳ فاقد فناوری UDC باشد؛ اما سران شرکت کره‌ای امیدوار‌‌‌ند روزی مدلی از سری گلکسی زد فلیپ با دوربین سلفی پنهان‌شده در پشت صفحه‌نمایش به بازار عرضه شود.

چنین اتفاقی به پیشرفت در فناوری ساخت حسگر و ماژول‌های دوربین نیاز دارد؛ به‌صورتی‌که ابعاد دوربین‌ها به‌طور چشمگیری کوچک‌تر شوند یا سامسونگ به‌نحوی بتواند با فراهم‌ساختن فضای مناسب برای ماژول دوربین سلفی در مادربرد، فناوری UDC را در نسل بعدی گلکسی زد فلیپ پیاده‌سازی کند. افزون‌براین، باید به این نکته نیز توجه کرد که گلکسی زد فولد ۳ دو دوربین سلفی دارد و کاربر می‌تواند از هر یک از دوربین‌های سلفی موجود در صفحه‌نمایش خارجی یا داخلی استفاده کند.

گلکسی زد فولد ۳ به‌گونه‌ای طراحی شده است که صفحه‌نمایش خارجی دوربینی در بالای صفحه‌نمایش دارد و صفحه‌نمایش داخلی که در حالت گسترده در‌اختیار کاربر قرار می‌گیرد، از دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت صفحه‌نمایش استفاده می‌کند. طراحی این‌چنینی به کاربر اجازه می‌دهد در استفاده از هر‌یک از صفحه‌نمایش‌ها به دوربین سلفی دسترسی داشته باشد.

باید گفت سامسونگ در استفاده از دوربین سلفی با ویژگی اشاره‌شده هوشمندانه عمل کرده است. با اینکه استفاده از دوربین سلفی پنهان‌شده در پشت صفحه‌نمایش از فناوری‌های جدید موجود در بازار گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود، هنوز تصاویر و ویدئوهای ضبط‌شده با دوربین‌های استاندارد از کیفیت به‌مراتب بهتری برخوردار‌‌‌‌ند. طبیعتا عملکرد نامطلوب دوربین سلفی پنهان‌شده در پشت صفحه‌نمایش نیز می‌تواند به فروش تلفن هوشمند مدنظر آسیب بزند.

این وضعیت درباره گلکسی زد فلیپ ۳ نیز صدق می‌کند و سامسونگ خواسته است لطمه‌ای به فروش آن وارد نشود؛ اما گلکسی زد فولد ۳ به‌دلیل برخورداری از دو دوربین سلفی فرصتی برای شرکت کره‌ای فراهم کرده است تا امکان ریسک داشته باشد و از فناوری دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت صفحه‌نمایش استفاده کند. درواقع، اگر دوربین سلفی صفحه‌نمایش داخلی کیفیت مطلوبی نداشته باشد، کاربر برای ثبت تصاویر سلفی می‌تواند از دوربین سلفی صفحه‌نمایش خارجی استفاده کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره این خبر چیست؟ برخورداری گوشی هوشمند از دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت صفحه‌نمایش چقدر برایتان اهمیت دارد و آیا می‌تواند روی انتخابتان تأثیر بگذارد؟ در‌صورتی‌که برند محبوبتان محصولی با ویژگی ذکر‌شده به بازار عرضه کند، حاضرید آن را بخرید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات