سامسونگ به دنبال تصاحب بیشترین سهم از بازار گوشی‌های تاشو است

جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌های منتشر شده از برنامه‌ی طولانی مدت سامسونگ برای حضور در بازار گوشی‌های تاشو و کسب بیشترین سهم از این بازار خبر می‌دهند.
تبلیغات

اگر بخواهیم بازار گوشی‌های تاشو را با مدل‌های استاندارد مقایسه کنیم در حال حاضر سهم بسیار کمی از بازار تلفن‌های هوشمند را مدل‌های تاشدنی تشکیل می‌دهند. با این حال شرکت تحقیقاتی کانترپوینت که در زمینه‌ی بررسی بازار گجت‌های قابل حمل فعالیت دارد در گزارش‌های خود آورده که وضعیت بازار گوشی‌های تاشو با تغییرات گسترده‌ای طی سال‌های آینده همراه خواهد شد.

PhoneArena در این رابطه می‌نویسد که کارشناسان کانترپوینت انتظار رشد چشمگیر فروش گوشی‌های تاشدنی سامسونگ را طی سال‌های آینده دارند. درواقع اگر گفته‌های اعضای کانترپوینت به واقعیت تبدیل شود، سامسونگ با برخورداری از بیشترین سهم به نوعی پیشتاز بازار گوشی‌های تاشو خواهد شد.

در مقایسه‌ی آمار فروش گوشی‌های تاشو نسبت به مدل‌های استاندارد باید گفت که میزان فروش تمامی گوشی‌های تاشدنی حتی به میزان فروش مدل‌های محبوب با صفحه‌نمایش یکپارچه نمی‌رسد. درواقع سال ۲۰۲۰ میزان فروش تمامی مدل‌های تلفن‌های هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو نزدیک به ۳ میلیون بود که انتظار می‌رود آمار ذکر شده در سال ۲۰۲۱ به ۹ میلیون برسد.

در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد که سامسونگ به لطف موفقیت سری گلکسی زد توانسته در حدود ۸۸ درصد از بازار گوشی‌های تاشو را به خود اختصاص دهد. با این حال، کانترپوینت عقیده دارد که حتی حضور شرکت‌های دیگر نمی‌تواند به جایگاه سامسونگ لطمه بزند. چنین موضوعی در حالی مطرح شده که بسیاری از شرکت‌ها حتی اپل برای معرفی تلفن‌های هوشمند با صفحه‌نمایش تاشدنی آماده می‌شوند.

از نگاه کارشناسان کانترپوینت میزان فروش گوشی‌های تاشدنی تا سال ۲۰۲۳ به ۳۰ میلیون دستگاه می‌رسد که البته بیشترین میزان فروش را نیز محصولات سامسونگ خواهند داشت؛ به‌صورتی‌که ۷۵ درصد از بازار گوشی‌های تاشدنی را تلفن‌های هوشمند شرکت کره‌ای تشکیل می‌دهند. در حال حاضر می‌دانیم که محصولاتی از برند آنر و گوگل با ویژگی صفحه‌نمایش تاشدنی طی ماه‌های آینده به بازار عرضه می‌شوند و سپس شاهد حضور شرکت‌های دیگر خواهیم بود؛ اما آنچه کانترپوینت در نظر دارد تأثیر بسیار کم چنین محصولاتی بر فروش سامسونگ است و درواقع نمی‌توانند تأثیر بر موفقیت سامسونگ در بازار رو به رشد گوشی‌های تاشو داشته باشند.

با این حال، چالش اصلی که سامسونگ با آن مواجه خواهد شد ورود اپل به بازار گوشی‌های تاشدنی است؛ چالشی که بارها تکرار شده و زمانی که کوپرتینویی‌ها وارد بازاری شدند، توانسته‌اند معادلات آن بازار را تغییر دهند. برای مثال می‌توان به ساعت‌های هوشمند اشاره کرد که پس از ورود اپل با سری اپل واچ به بازار گجت‌های پوشیدنی، سهم شرکت‌های حاضر در این بازار به حد قابل توجهی کاهش یافت.

در این بین سامسونگ نیز برنامه‌های خود برای حضور پررنگ‌تر در بازار گوشی‌های تاشدنی و جلب توجه کاربران به خرید چنین محصولاتی را دارد. در مقایسه با مدل‌های اولیه از تلفن‌های هوشمند سامسونگ با صفحه‌نمایش تاشو باید گفت که محصولات بعدی یعنی گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ در زمینه‌های مختلف با پیشرفت همراه بوده‌اند. درواقع سامسونگ نه‌تنها سخت‌افزاری توانمندتر، طراحی زیبا و مقاوم‌تر و ویژگی‌های بیشتر را به محصولات جدید خود آورده است، بلکه تلاش می‌کند گوشی‌های تاشدنی جدید خود را با قیمت پایین‌تری نسبت به مدل‌های پیشین روانه‌ی بازار کند.

شاید همین امر باعث شده تا کانترپوینت سامسونگ را پیشتاز بازار گوشی‌های تاشدنی بداند. از نگاه کانترپوینت، گلکسی زد فلیپ ۳ برای جلب توجه کاربران جوان و نوجوان طراحی شده و گلکسی زد فولد ۳ با برخورداری از قلم استایلوس نیز به بازار خواهد آمد تا مشتریان سری گلکسی نوت را راضی کند. 

از طرفی سامسونگ با گوشی‌های تاشدنی می‌تواند در بازار چین نیز نفوذ خود را گسترش دهد؛ اقدامی که برخلاف اپل، کره‌ای‌ها نتوانسته‌اند به خوبی انجام دهند. با این حال، موفقیت مدل‌های جدید سری گلکسی زد می‌تواند فرصت خوبی برای حضور پررنگ‌تر سامسونگ در بازار چین فراهم کند؛ فرصتی که کره‌ای‌ها برای مدت‌ها منتظر آن بودند.

نظر شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟ آیا فکر می‌کنید سامسونگ با گوشی‌های تاشدنی خود می‌تواند همچنان یکه‌تاز بازار بماند؟ آیا علاقه‌مند به خرید مدلی از گوشی‌های تاشوی سامسونگ هستید یا صبر می‌کنید برند محبوبتان برای مثال اپل، تلفن هوشمندی با صفحه‌نمایش تاشدنی به بازار عرضه کند؟ نظر خود را با اعضای دیگر زومیت به اشتراک قرار دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات