سری گلکسی S22 احتمالا به حسگر ۵۰ مگاپیکسل RGBW مجهز خواهد شد

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی یک افشاگر، سامسونگ در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور و مهر ۱۴۰۰) حسگر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و حسگر ۵۰ مگاپیکسلی RGBW را معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

سامسونگ در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) از گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ رونمایی خواهد کرد و انتظار می‌رود هیچ‌کدام از گوشی‌ها حرف چندانی برای گفتن در بخش دوربین نداشته باشد. با رونمایی دو گوشی مذکور، همه‌ی نگاه‌ها‌ی طرفداران سامسونگ در ماه‌های باقی‌مانده‌ی سال ۲۰۲۱، به افشای مشخصات مختلف گلکسی S22 معطوف می‌شود و اگر سوابق رونمایی از سری گلکسی اس را در نظر بگیریم، باید اوایل سال ۲۰۲۲ منتظر رونمایی از سری گلکسی S22 باشیم. اطلاعات زیادی درباره‌ی پرچم‌داران بعدی سری اس وجود ندارد و گزارش‌ها با جزئیات مختلفی درباره‌ی دوربین اصلی منتشر می‌شود.

به نقل از جیاسامآرنا، افشاگری با نام کاربری Ice Universe بار دیگر تأکید کرده است که سامسونگ امسال حسگر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و حسگر ۵۰ مگاپیکسلی RGBW را عرضه خواهد کرد. این بار او دقیق‌تر صحبت کرده و گفته است حسگرهای جدید در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۰) معرفی خواهند شد. غول کره‌ای قبلاً با قاطعیت اشاره کرده که حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی در دست ساخت است.

گفته می‌شود سری گلکسی S22 و برخی از گوشی‌های سایر تولیدکنندگان از حسگر ۵۰ مگاپیکسل RGBW برخوردار خواهند بود.

Ice Universe قبلاً گفته بود گلکسی S22 اولترا دارای یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود؛ اما با گزارشی مبنی بر اینکه سامسونگ گلکسی S22 را به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با پنج لنز مجهز خواهد کرد که با همکاری شرکت ژاپنی المپوس (Olympus) ساخته می‌شود این ادعا رد شد.

مگاپیکسل بیشتر لزوماً تضمین نمی‌کند که تصاویر از کیفیت بهتری برخوردار خواهند بود و احتمالا به همین دلیل است که اپل و گوگل درگیر جدال بر سر تعداد مگاپیکسل نیستند؛ در عوض سعی می‌کنند حداکثر بهره را از حسگر‌ها ببرند.

پس از سه سال، گوشی‌های پیکسل گوگل در ماه اکتبر (مهر و آبان ۱۴۰۰) سخت‌افزار دوربین جدیدی خواهند داشت و همچنین انتظار می‌رود اپل سال آینده بالاترین مدل آیفون را به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مجهز کند.

از طرفی دیگر گفته می‌شود سامسونگ در حال کار روی حسگر ۶۰۰ مگاپیکسلی است؛ بنابراین احتمال دارد حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی در سری گلکسی S22 وجود داشته باشد.

سامسونگ به‌تازگی کوچک‌ترین حسگر ۰٫۶۴ میکرومتر پیکسلی جهان را با وضوح ۵۰ مگاپیکسل و اندازه‌ی ۱٫۲.۷۶ اینچ معرفی کرده است که ISOCELL JN1 نام دارد ظاهراً برای گوشی‌های میان‌رده ​​طراحی شده است. از طرفی دیگر، این شرکت کره‌ای در ماه فوریه ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 رونمایی کرد که اندازه‌ی ۱/۱.۱۲ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل‌های آن به ۱٫۴ میکرومتر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات