آیفون XR و چند دستگاه دیگر اپل از دالبی اتموس پشتیبانی نمی‌کنند

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی اپل، برخی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های قدیمی این شرکت همچون آیفون XR قادر به اجرای صدای فراگیر مبتنی بر فناوری دالبی اتموس نیستند.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به سند پشتیبانی جدید اپل، آیفون XR، آیپد مینی ۵، آیپد ایر ۳ و آیپد استاندارد تا نسل ۸ از فرمت صوتی سه‌بعدی مبتنی بر دالبی اتموس پشتیبانی نمی‌کنند. اپل از نسخه‌های قدیمی‌تر این دستگاه‌ها نام نبرده است؛ اما گمان می‌رود آن‌ها نیز از صدای فراگیر (Spatial Audio) مبتنی بر فناوری دالبی اتموس پشتیبانی نمی‌کنند.

در این سند آمده است که بلندگوهای داخلی آیفون XS یا بالاتر (به جز آیفون SE)، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی (نسل سوم یا بالاتر)، آیپد پرو ۱۱ اینچی و آیپد ایر (نسل چهارم) از این قابلیت کاملا پشتیبانی می‌کنند. این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که در سند پشتیبانی پیشین آمده بود آیفون XR و مدل‌های جدیدتر از آن می‌توانند محتوای دالبی اتموس را در بلندگوهای داخلی پخش کنند. این موضوع برای آیپد مینی ۵ و آیپد استاندارد نیز صدق می‌کرد. تغییر یادشده در سند پشتیبانی اپل برای نخستین‌ بار توسط نویسنده و ویراستار، هولگر ایلهارد، مشاهده شد.

اپل می‌گوید کاربران با دستگاه‌هایی که سازگار نیستند می‌توانند با استفاده از هدفون‌هایی مانند ایرپاد استاندارد، ایرپاد پرو، ایرپاد مکس و تعدادی از محصولات بیتس محتوای صوتی با فرمت سه‌بعدی را گوش بدهند. این شرکت روز گذشته نسخه ۳٫۶ اپل موزیک را برای سیستم‌عامل اندروید منتشر کرد که پشتیبانی از محتوای Lossless و دالبی اتموس را برای کاربران اندروید فراهم می‌کند؛ اما اعلام نکرده است که چه دستگاهی با این ویژگی سازگار هستند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات