پوکو F3 GT‌ با تراشه‌ی دایمنسیتی 1200 و قیمت ۳۶۲ دلار معرفی شد

شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی پوکو F3 جی تی در دو رنگ مشکی و نقره‌ای
پوکو F3 GT نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی ردمی K40 گیمینگ ادیشن است و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دوربین سه‌گانه و باتری ۵۰۶۵ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ وات بهره می‌برد.
تبلیغات

پوکو (POCO) به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی از سال ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرد و اولین گوشی‌ هوشمند این شرکت، پوکو F1 بود که به‌عنوان قاتل پرچم‌دار با مشخصاتی عالی و قیمتی پایین عرضه شد. برند مذکور در سال ۲۰۱۹ هیچ محصولی راهی بازار نکرد و در سال ۲۰۲۰ از شیائومی مستقل شد و پوکو F2‌ پرو را با نام تجاری ردمی K30 و پوکو F3 با نام تجاری ردمی K40 را در بازار‌های جهانی روانه‌ی بازار کرد.

این گوشی‌های هوشمند  پوکو در هند موجود نبودند؛ اما بر اساس گزارش Gizmochina، این شرکت روز گذشته پوکو F3 GT را به‌عنوان دومین عضو سری F بعد از پوکو F1 در هند معرفی کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، پوکو F3 GT نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی ردمی K40 گیمینگ ادیشن است که چند ماه پیش در چین رونمایی شد. این گوشی برخی از قابلیت‌های جذاب مانند صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰، دوربین‌های سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، نورپردازی RGB و دکمه‌های بازی را در خود جای داده است.

پنل AMOLED‌ پوکو F3 جی‌تی

مشخصات و ویژگی‌های پوکو F3 جی‌تی

پوکو F3 GT به صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی OLED با رزولوشن +Full HD، نرخ‌ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز، روشنایی ۵۰۰ نیت، رنگ ۱۰ بیتی و محافظ گوریلا گلس ۵ مجهز شده است. برای تأمین امنیت گوشی، اسکنر اثر انگشت در کنار بدنه قرار گرفته است.

قدرت سخت‌افزاری پوکو F3 GT را تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ تأمین می‌کند که با رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1 همراه شده است. گوشی یاد‌شده از اندروید ۱۱ و MIUI 12.5 بهره می‌برد و فاقد درگاه کارت microSD است. وظیفه‌ی تأمین انرژی پوکو F3 GT را باتری با ظرفیت ۵۰۶۵ میلی‌آمپر ساعت بر عهده دارد که با شارژ سریع ۶۷ وات، Quick Charge 3 و USB PD 3.0 یا تکنولوژی شارژ بسیار سریع همراه است.

پوکو F3 GT برای گیمر‌ها همراه با دکمه‌های فیزیکی و یک موتور X-line برای لرزش‌ بازی ارائه می‌شود. پوکو برای تنظیم دمای داخلی، یک سیستم اتلاف حرارت در نظر گرفته که شامل گرافین و گرافیت و محفظه‌ی بخار است. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در اطراف دوربین عقب، نورپردازی RGB تعبیه شده است.

دوربین سه‌گانه پوکو F3 GT

در پنل جلوی پوکو F3 GT، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است که از فیلم‌برداری آهسته (slow-motion) با کیفیت 720p و سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه، حالت شب، فیلتر‌ها و سایر موارد پشتیبانی می‌کند. در پنل عقب، دوربین سه‌گانه‌ گوشی از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل با دیافراگم f/1.65، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل و دوربین ۲ مگاپیکسل ماکرو برخوردار است.

پوکو F3 GT پشتیبانی از دو سیم‌کارت، Wi-Fi 802.11ac، فناوری 5G، بلوتوث ۵٫۲، GPS با دو فرکانس، فرستنده مادون قرمز (IR blaster) و USB-C ارائه می‌دهد. گوشی مذکور فاقد جک ۳٫۵ میلی‌متری است و به بلندگو‌های استریو JBL مجهز شده که از سیستم صدای دالبی اتموس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کند.

قیمت پوکو F3 جی‌تی در هند

پوکو F3 GT با سه قیمت راهی بازار هند می‌شود:

  • ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به قیمت ۲۶۹۹۹ روپیه (۳۶۲ دلار)
  • ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به قیمت ۲۸۹۹۹ روپیه (۳۹۰ دلار)
  • ۸ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به قیمت ۳۰۹۹۹ روپیه (۴۱۶ دلار)

این گوشی در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شود و از تاریخ ۲۶ جولای از طریق Flipkart قابل خریداری است.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی مشخصات و قیمت پوکو F3 GT چیست؟ آیا این گوشی از وان پلاس نورد ۲ فایوجی با حداقل قیمت ۳۷۶ دلار مجهز به تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ بهتر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات