شایعه: سامسونگ در حال آزمایش شارژ ۶۵ وات برای سری گلکسی اس 22 است

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
یک افشاگر با انتشار پستی در حساب توییتر خود، از احتمال استفاده از فناوری شارژ ۶۵ وات در سری گلکسی اس 22 سامسونگ خبر داده است.
تبلیغات

سامسونگ یکی از فعال‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی گجت‌ قابل حمل در بازار است. انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده، شرکت کره‌ای محصولات متنوعی طی رویداد آنپکد معرفی کند که مهم‌ترین آن‌ها گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ هستند؛ اما برنامه‌های سامسونگ تنها به رونمایی از گوشی‌های تاشدنی ختم نمی‌شود. 

شرکت کره‌ای در نظر دارد اوایل سال ۲۰۲۲ پرچم‌داران بعدی سری گلکسی اس را معرفی کند. تاکنون اطلاعات بسیار کمی از سری گلکسی اس ۲۲ در فضای مجازی قرار گرفته است و بیشتر گزارش‌ها در مورد گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ بوده‌اند؛ اما GSMArena به اطلاعاتی پرداخته که افشاگری با نام کاربری FrontTron در توییتر منتشر کرده است.

طبق گفته‌ی افشاگر، سامسونگ در حال آزمایش فناوری شارژ ۶۵ وات برای سری گلکسی اس ۲۲ است. فناوری مورد نظر به‌صورت باسیم خواهد بود و به لطف آن کاربران می‌توانند زمان کمتری برای شارژ گوشی هوشمند صرف کنند. در توییت افشاگر به عبارت Rainbow RGB اشاره شده است که Rainbow به سری گلکسی اس ۲۲ گفته می‌شود و هریک از حروف RGB نشانگر یکی از مدل‌های سری  است؛ R برای مدل استاندارد، G برای مدل پلاس و B برای مدل اولترا.

اولین اطلاعات از فناوری شارژ ۶۵ سامسونگ در ماه ژانویه ۲۰۲۱ منتشر و در ماه فوریه مشخص شد که حداکثر ولتاژ آن به ۲۰ ولت و حداکثر شدت ‌جریانش به ۳٫۲۵ آمپر می‌رسد. در حال حاضر هیچ یک از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ نمی‌تواند از شارژر ۶۵ وات بهره‌مند شود. این گوشی‌ها که پرچم‌داران فعلی شرکت کره‌ای محسوب می‌شوند، از فناوری شارژ ۲۵ وات برخوردار هستند و تنها مدل گلکسی اس ۲۱ اولترا فناوری شارژ بالاتری (۴۵ وات) دارد.

در گزارش‌های پیشین اشاره شد که فناوری شارژ ۶۵ وات قادر است طی مدت ۳۹ دقیقه باتری را از ظرفیت صفر به صد درصد برساند؛ اما امکان دارد نتایج به‌دست‌آمده در زمان عرضه‌ی سری گلکسی اس ۲۲ کمی متفاوت باشد. در هر صورت باید صبر کرد و دید شرکت کره‌ای چه برنامه‌هایی در نظر دارد.

یکی از مزیت‌هایی که مدل گلکسی اس ۲۱ اولترا نسبت به مدل‌های دیگر سری گلکسی اس ۲۱ دارد، برخورداری از شارژ ۴۵ وات است. درواقع مدل‌های دیگر از شارژ ۲۵ وات برخوردار هستند؛ اما مشخص نیست آیا چنین اتفاقی در سری گلکسی اس ۲۲ نیز رخ خواهد داد و گلکسی اس ۲۲ اولترا از فناوری شارژ بالاتری بهره خواهد برد یا تمامی مدل‌های سری گلکسی اس ۲۲ دارای فناوری شارژ ۶۵ وات خواهند بود.

اصولاً شرکت کره‌ای تلاش می‌کند مدل اولترا نسبت به مدل‌های استاندارد و پلاس سری گلکسی اس از مزیت‌های بیشتری برخوردار باشد؛ اما برخورداری هر سه مدل از فناوری شارژ یکسان سبب خواهد شد که تفاوت‌ مدل‌های مختلف سری گلکسی اس ۲۲ کمتر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات