کانترپوینت: خرید گوشی‌های ریفربیشد در سال ۲۰۲۰ رشد ۴ درصدی داشته است

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس آمار ارائه‌شده توسط کانترپوینت، تقاضا برای خرید گوشی‌ هوشمند ریفربیشد در حال افزایش است.
تبلیغات

شرکت کانترپوینت که در زمینه‌ی تحلیل بازار گجت‌های قابل حمل مانند گوشی هوشمند و تبلت فعالیت دارد، آماری منتشر کرده است که طی آن به فروش تلفن‌های هوشمند ریفربیشد طی سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ می‌پردازد. در گزارش آمده که تعداد گوشی‌های هوشمند ریفربیشد که طی نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ فروخته شده، نسبت به نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ با رشدی ۴ درصدی همراه است.

آمار ارائه‌شده تنها به یک کشور خلاصه نمی‌شود؛ بلکه جهانی است و  مناطق مختلف در تهیه‌ی گزارش لحاظ شده‌اند. GizmoChina با بررسی گزارش کانترپوینت نوشته است فروش گوشی‌ هوشمند ریفربیشد در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد قابل توجهی داشته که نشان می‌دهد کاربران با پرداخت هزینه‌ای کمتر حاضر به خرید محصولات ریفربیشد هستند.

در نگاهی کلی، چنین محصولاتی دستگاه‌هایی هستند که به دلایل مختلف از جمله ایرادات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری به شرکت سازنده یا نمایندگی‌ها بازگردانده شده‌اند و شرکت سازنده پس از برطرف ساختن ایرادات، دستگاه را دوباره به بازار عرضه کرده است. اصولاً محصولاتی که ریفربیشد می‌شوند، قیمتی به‌مراتب کمتری از مدل اصلی دارند و برچسب‌هایی نیز روی جعبه یا حتی روی بدنه‌ی دستگاه وجود دارد که ریفربیشد بودن آن را مشخص می‌سازد.

تحلیلگران علت خرید محصولات ریفربیشد را وضعیت بد اقتصادی می‌دانند. پس از شیوع بیماری کرونا بسیاری از کسب‌وکارها با مشکلات متعددی مواجه شدند. درواقع کاربران دیگر به سراغ خرید تجهیزات و گجت‌ نرفتند تا پولشان را صرف خرید کالاهای ضروری یا دریافت خدمات درمانی کنند.

آمار فروش گوشی های هوشمند ریفربیشد شده

همین مسئله فشار اقتصادی شدیدی روی کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک وارد کرده است؛ به نحوی که برخی از محصولات از حمله دوربین‌ عکاسی، اکثر مشتریان خود را از دست دادند. قدرت خرید کمتر سبب شده است کاربران از خرید گجت‌های جدید مانند گوشی هوشمند صرف نظر کنند و به دنبال مدلی ارزان‌تر یا حتی محصولات ریفربیشد بروند.

در آمارهای ارائه‌شده به نکته‌ی جالبی اشاره شده است. رشد تقاضا برای گوشی‌های هوشمند ریفربیشد تنها به بازار خاصی تعلق ندارد؛ بلکه تقاضا برای چنین محصولاتی در اکثر بازارها ازجمله ایالات متحده، چین، هند، کشورهای اروپایی، آفریقایی و حتی آسیایی افزایش یافته است.

نکته‌ی جالب دیگر، تفاوت تقاضا برای گوشی‌های ریفربیشد اپل است. درخواست برای خرید مدل‌های ریفربیشد آیفون‌ نسبت به برندهای دیگر تا سه برابر بیشتر  است. کاربران حتی در زمان انتخاب مدل ریفربیشد  نیز علاقه‌ی بیشتری به خرید آیفون‌ نشان می‌دهند.

طبق این آمار، رشد تقاضا برای تلفن‌های هوشمند ریفربیشد در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت؛ اما آنچه شرکت‌های سازنده یا نمایندگی‌ها را به چالش خواهد کشید، قطعات و تجهیزات مورد نیاز محصولات است. کمبود قطعات تنها به تراشه‌ها خلاصه نمی‌شود و بسیاری از شرکت‌ها با مشکلات مختلفی در تأمین قطعات مورد نیاز برای محصولات فعلی و همچنین دستگاه‌های در حال ساخت دارند.

محصولات ریفربیشد از این موضوع مستثنا نیستند و به قطعات و تجهیزات نیاز دارند تا ایراداتشان برطرف شود و دوباره آماده‌ی عرضه شوند. کمبود قطعات می‌تواند برای عرضه‌ی مجدد گوشی‌های هوشمند ریفربیشد به بازار کمی دردسرساز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات