بلومبرگ: آیفون ۱۳ احتمالا به نمایشگر همیشه روشن مشابه اپل واچ مجهز خواهد شد

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد با توجه به افزایش ظرفیت باتری و بهره‌گیری از فناوری LTPO، قابلیت نمایشگر همیشه روشن را در سری آیفون ۱۳ ارائه بدهد.
تبلیغات

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اپل احتمالا نسل بعدی آیفون را در نیمه دوم سال جاری میلادی رونمایی و عرضه خواهد کرد. سری یادشده احتمالا آیفون ۱۳ نام خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که باتری‌های حجیم‌تر، ناچ کوچک‌تر و تراشه و دوربین بهبودیافته داشته باشد. نمایشگر تنها رابط بصری کاربر با دنیای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و نمایشگر خوب می‌تواند تجربه‌ی کاربری را به‌شدت بهبود بدهد؛ ازاین‌رو، اعتقاد بر این است که مدل‌های پرو آیفون ۱۳ به ترانزیستورهای فیلم‌نازک مبتنی بر اکسید پلی‌کریستال دماپایین (LTPO) مجهز خواهند شد که می‌تواند قابلیت مورد انتظار پروموشن یا پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را به ارمغان بیاورد.

ادعا می‌شود برخی از مدل‌های آیفون ۱۳ به دلیل استفاده از نمایشگر کم‌مصرف، از قابلیت همیشه روشن برخوردار خواهند بود و ‌مانند قابلیت مشابه در اپل واچ، مصرف باتری بسیار ناچیزی خواهند داشت. در این حالت، اعلان‌ها نمایش داده می‌شوند؛ اما نمایشگر کاملا روشن نمی‌شود. مارک گِرمن از بلومبرگ در جدیدترین خبرنامه هفتگی‌اش مدعی است که آیفون‌های بعدی از باتری‌های بزرگ‌تری بهره می‌گیرند که ممکن است برای تأمین انرژی نمایشگر با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و احتمالاً حالت همیشه‌روشن (Always on Display) الهام‌گرفته از اپل واچ استفاده شود.

در مدل‌های جدید اپل واچ، نمایشگر می‌تواند با روشنایی پایین‌تر و نوسازی متغیر کار کند که باعث می‌شود کاربران از نمایشگر همیشه روشن ساعت هوشمند خود بهره‌مند شوند. گِرمن می‌گوید اپل ممکن است عملکرد مشابهی را در آیفون‌های ۲۰۲۱ بگنجاند و متعاقباً این امکان را برای کاربران فراهم کند که اطلاعاتی مانند زمان، تاریخ و نوتیفیکیشن‌ها را در هر لحظه روی نمایشگر داشته باشند. این امر به لطف نمایشگر LTPO امکان‌پذیر می‌شود که می‌تواند بدون هیچ‌گونه تأثیر چشمگیری بر دوام باتری، نمایشگر را با روشنایی پایین، همیشه آماده‌به‌کار نگه دارد.

تکنولوژی LTPO این اجازه را به گوشی هوشمند می‌دهد که نرخ نوسازی تصویر را از ۱ تا ۱۲۰ هرتز به‌صورت متغیر و با توجه به نیاز تغییر بدهد و بهره‌وری از انرژی را بیشتر کند. فناوری یادشده بدون کاهش شارژدهی می‌تواند برای پیمایش روان‌تر و بیشتر و حرکت روان انیمیشن‌ها و بهبود پاسخ‌دهی به فرامین، سرعت نوسازی ۱۲۰ هرتز فراهم کند. نمایشگرهای کم‌مصرف یکی از اهداف اصلی اپل خواهند بود؛ زیرا انتظار می‌رود تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ از مودم‌های 5G به‌روزشده استفاده کنند و همان‌طور که می‌دانید، این مودم‌ها در مصرف باتری بسیار تأثیرگذار هستند و به‌احتمال زیاد، این امر یکی از دلایلی است که اهالی کوپرتینو از استفاده از پنل‌ ۱۲۰ هرتز در خانواده‌ی آیفون ۱۲ خودداری کردند.

فراتر از عملکرد بهبودیافته، نمایشگرهای پیشرفته‌تر و دوربین‌های باکیفیت‌تر، مدل‌های بعدی آیفون احتمالا تغییرات کمی در بخش طراحی به خود خواهد دید. اپل سال گذشته آیفون ۱۲ را با زبان طراحی جدید و الهام‌گرفته از آیپد پرو رونمایی کرد و گمان می‌رود آیفون ۱۳ نیز همین رویه را در پخش طراحی دنبال کند؛ اما انتظار می‌رود که آیفون‌های بعدی به دلیل باتری حجیم‌تر کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر باشند تا بتوانند از نمایشگر پیشرفته‌تر و قابلیت‌های یادشده پشتیبانی کنند.

طبق گزارش‌های قبلی، ظرفیت باتری آیفون ۱۳ مینی با ۸ درصد افزایش، از ۲۲۲۷ به ۲۴۰۶ میلی‌آمپر ساعت خواهد رسید؛ درحالی‌که آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو افزایش ۹٫۹ درصدی تجربه خواهند کرد و ظرفیت باتری بالغ بر ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت ارائه خواهند داد. در مقام مقایسه، آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو به یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۲۸۱۵ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. گفته می‌شود آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین تغییر را خواهد داشت. تأمین انرژی بزرگ‌ترین گوشی ۲۰۲۱ اپل را باتری دوگانه با ظرفیت ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعت تأمین خواهد کرد که ۱۸ درصد ظرفیت بیشتری در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد داشت.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات