شایعه: اپل مدل‌های آیفون ۲۰۲۱ را با پسوندهای مشابه نسخه‌های کنونی نام‌گذاری خواهد کرد

دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد بین شهریور تا مهر سال جاری جدیدترین گوشی‌های هوشمندش را با نام آیفون ۱۳ و پسوندهای مشابه خانواده آیفون ۱۲ رونمایی کند.
تبلیغات

با نزدیک‌شدن به زمان رونمایی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل در پاییز امسال، شایعات درباره آن‌ها بیش از هر زمان دیگری داغ شده و تاکنون اطلاعات زیادی از سخت‌افزار، طراحی، حجم باتری و حتی تکنولوژی به‌کاررفته در نمایشگرهای آن‌ها منتشر شده است. بااین‌حال، چگونگی نام‌گذاری گوشی‌های مذکور همچنان در هاله‌ای از ابهام است و معمولا اخبار ضدونقیضی از آن منتشر می‌شود. اکنون، MacRumors با استناد به گفته‌های اکونومیک دیلی نیوز گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد غول دنیای فناوری امسال برای نام‌گذاری گوشی‌های هوشمندش از نام‌گذاری آیفون ۱۳ با پسوندهای پرو و پرو مکس و مینی بهره خواهد گرفت.

شک‌و‌شبه درباره نام‌گذاری آیفون بعدی از خرافه‌ای دال‌بر نحس‌بودن عدد ۱۳ نشئت می‌گیرد؛ ازاین‌رو، عده‌ای بر این باورند اپل از نام‌گذاری آیفون ۱۲ اس استفاده خواهد کرد و درمقابل، افرادی نیز می‌گویند این گوشی‌ها آیفون ۱۳ نام خواهند داشت. به افرادی که از عدد ۱۳ هراس دارند، Triskaidekaphobia (سیزده‌هراس) می‌گوید. سیزده‌هراسی نوعی هراس است که به ترس از عدد ۱۳ منجر می‌شود. درواقع، ریشه هراس مذکور از خرافه‌ای نشئت می‌گیرد که در آن، افراد سیزدهمین روز ماهی را شوم می‌دانند که به‌طور اتفاقی به جمعه منتهی می‌شود.

براساس این گزارش و با استناد منابع نزدیک به زنجیره تأمین، اپل احتمالا به خرافات مرتبط با عدد ۱۳ اعتقادی ندارد و درصدد است نسل بعدی گوشی‌های هوشمندش را با نام آیفون ۱۳ رونمایی و روانه بازار کند که ظاهرا از همان پسوندهای مشابه خانواده آیفون ۱۲ نیز بهره خواهند گرفت.

از قرار معلوم، Hon Hai، شرکت مادر فاکسکان، تولید‌کننده اصلی سری گوشی‌های آیفون ۱۳ خواهد بود و گفته می‌شود تمام سفارش‌های آیفون ۱۳ پرو مکس و ۶۸ درصد آیفون ۱۳ و تقریبا ۶۰ درصد آیفون ۱۳ پرو را تأمین خواهد کرد. تصور می‌شود جدول زمانی تولید به برنامه‌های قبل از همه‌گیری ویروس کرونا بازگردد و محموله‌ها در سه‌ماهه سوم عرضه و به‌دنبال آن، اوج تولید در سه‌ماهه چهارم باشد.

گفتنی است چندی پیش شرکت تحقیقاتی SellCell نظرسنجی‌ای برگزار کرد که طبق نتایج آن، عده‌ای از نام‌گذاری آیفون ۱۳ هراس داشتند و درصورت برگزیدن این نام، ممکن است نسل بعدی گوشی‌های آیفون را تهیه نکنند. در نظرسنجی مذکور، ۱۳ درصد از کاربران آیپد و آیفون مایل‌اند اپل آیفون بعدی را آیفون ۱۲ اس نام‌گذاری کند. برای یادآوری، اپل آخرین‌بار در سال ۲۰۱۸ و یک سال پس از معرفی آیفون ۱۰، پسوند «S» را برای نام‌گذاری آیفون XS و XS Max به‌کار برد. کوپرتینویی‌ها معمولا از پسوند «S» برای به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنند. برای مثال، آیفون ۶ اس درمقایسه‌با آیفون ۶ فقط شامل پیشرفت‌های جزئی بودند.

سال گذشته، اپل خانواده آیفون ۱۲ را در چهار مدل و با زبان طراحی جدید و سخت‌افزار و دوربین‌های بهبودیافته رونمایی کرد. مهم‌تر از همه اینکه تمامی این گوشی‌ها از نسل پنجم شبکه موبایل (5G) پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، انتظار نمی‌رود اعضای خانواده آیفون ۱۳ تغییرات عمده‌ای به خود ببینند. در آیفون‌های آینده، احتمالا کانون توجه اپل روی بازاریابی سایر جنبه‌های دستگاه نظیر نمایشگر کاملا جدید مبتنی‌بر فناوری اکسید پلی‌کریستالی دماپایین موسوم به LTPO معطوف خواهد بود که به‌موجب آن، مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از فناوری پروموشن و قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن پشتیبانی خواهند کرد.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات