ماکت‌های جدید آیفون ۱۳ چینش مورب لنزهای مدل استاندارد و ناچ مشابه با نسل گذشته را نشان می‌دهند

سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر منتشرشده از ماکت‌های خانواده آیفون ۱۳، تغییرات جزئی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل را نشان می‌دهند.
تبلیغات

مدتی است شایعات درباره نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل بیش از هر زمان دیگری داغ شده و از قرار معلوم، اپل نیز فرایند تولید گوشی‌های آیفون ۱۳ را زودتر از موعد آغاز کرده است. اکنون هم‌سو با این شایعات، ماکت‌های جدیدی از نسخه پرو و استاندارد گوشی‌های مذکور رسانه‌ای شده است که از تغییرات جزئی در چینش لنزهای دوربین و کاهش ابعاد ناچ حکایت می‌کند.

تصاویر یادشده را DuanRui افشاگر نام‌آشنای چینی منتشر کرده و ظاهرا این یکی از افشاگرانی است که اپل درصدد اقدام قانونی علیه وی به‌منظور کاهش افشای محصولاتش است. ماکت‌های ساختگی نشان می‌دهند احتمالا بیشترین تغییرات در نمای پشتی دوربین مدل استاندارد اعمال شده و تنها چینش لنزهای دوربین این گوشی به‌صورت مورب در امتداد دو گوشه ماژول کلی دوربین درآمده است. نسخه پرو نیز تغییر خاصی را شامل نمی‌شود و گمان می‌رود ابعاد لنزها و ماژول دوربین به‌دلیل استفاده از سخت‌افزار بهبودیافته کمی بزرگ‌تر از نسل گذشته باشد.

طبق گزارش‌های قبلی، درحالی‌که هر چهار مدل آیفون ۱۲ امسال از دوربین فوق‌عرض یکسانی برخوردار خواهند بود، اپل امسال رویکردش را کمی تغییر می‌دهد و در مدل‌های پرو و پرو مکس از دوربین فوق‌عریض پیشرفته‌تری با گشودگی دیافراگم F1.8 همراه‌ با لنز شش‌تکه و فوکوس خودکار بهره خواهد برد که می‌تواند تصاویر باکیفیت‌تری به‌ارمغان بیاورد. برای یادآوری هر چهار مدل آیفون ۱۲ از دوربین فوق‌عریض با گشودگی F2.4، لنز پنج‌تکه و فوکوس ثابت استفاده می‌کنند.

ماکت آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو

یکی دیگر از تغییرات که در ماه‌های اخیر مرتبا شایعه شده، به کاهش ابعاد ناچ مرتبط می‌شود و احتمالا اپل بعد از چهار سال متمادی استفاده از ناچ با ابعاد یکسان قصد دارد با تغییر چینش اجزای فیس آی‌دی و استفاده بهینه از فضا به این مهم دست یابد. بااین‌حال، آن‌طورکه در تصاویر مشخص است، به‌نظر نمی‌رسد ماکت‌ها در این بخش تغییری خاصی به خود دیده باشند و شاید تنها کمی از طول ناچ کاسته شده باشد.

نمای جلویی ماکت آیفون ۱۳

شایعات حاکی از آن است که اپل باتری حجیم‌تری در آیفون‌های ۲۰۲۱ تعبیه خواهد کرد و ظاهرا ظرفیت باتری آیفون ۱۳ مینی با ۸ درصد افزایش از ۲۲۲۷ به ۲۴۰۶ میلی‌آمپرساعت خواهد رسید. این در حالی‌ است که آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو افزایش ۹٫۹ درصدی تجربه خواهند کرد و ظرفیت باتری‌شان به ۳۰۹۵ میلی‌آمپرساعت خواهد رسد. در مقام مقایسه، آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو به باتری لیتیوم پلیمری ۲۸۱۵ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده‌اند. گفته می‌شود آیفون ۱۳ پرو مکس بیشترین تغییر را خواهد داشت و از باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپر‌ساعت برخوردار خواهد بود که ۱۸ درصد بیشتر از آیفون ۱۲ پرو مکس است.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات