گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 سامسونگ تأییدیه‌ی FCC را دریافت کردند

شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس اطلاعاتی که در وب‌سایت FCC قرار گرفته است، گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 سامسونگ از ویژگی شارژ معکوس بی‌سیم برخوردار هستند.
تبلیغات

زمان بسیار کمی تا برگزاری رویداد بزرگ سامسونگ باقی مانده است؛ رویدادی که انتظار میرود شرکت کرهای در آن از گوشیهای هوشمندی مانند گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی S21 FE رونمایی کند. البته سامسونگ تنها به معرفی تلفن هوشمند بسنده نخواهد کرد. گفته میشود محصولات دیگری از جمله ساعت هوشمند و ایرباد نیز در رویداد آیندهی سامسونگ معرفی خواهند شد.

تاکنون اطلاعات مختلفی از گوشیهای تاشوی نسلی بعدی سامسونگ منتشر شده است که برای مثال میتوان به برخورداری دوربین سلفی زیر صفحهنمایش یا پشتیبانی از قلم استایلوس اشاره کرد. AndroidAuthority گزارش میدهد که گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ سامسونگ توانستهاند تأییدیهی FCC برای عرضه به بازار ایالات متحده را دریافت کنند

دریافت چنین مجوزی نشان میدهد فاصلهی بسیار کمی تا زمان عرضهی دو گوشی تاشوی بعدی شرکت کرهای داریم. البته اطلاعات نیز از مشخصات سختافزاری و نرمافزاری محصولات جدید سامسونگ در وبسایت FCC قرار گرفته است که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم. در اطلاعات FCC آمده است که گلکسی زد فولد ۳ از شماره مدل SMF926U استفاده میکند.

در گزارش تصویری نیز قرار گرفته است که طراحی گلکسی زد فولد ۳ در حالت گسترده و حالت عادی صفحه‌نمایش را نشان می‌دهد. همچنین جایگاه آنتن mmWave مشخص شده است که در حالات مختلف گوشی هوشمند در چه قسمتی قرار می‌گیرد. طبق گزارش‌ها، گلکسی زد فولد ۳ از قلم استایلوس پشتیبانی می‌کند؛ قابلیتی که ابتدا به سری گلکسی اس آمد و حال گوشی‌های تاشوی سامسونگ نیز به آن مجهز می‌شود.

تصویر مفهومی گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

قلم استایلوس سال‌ها بود که یکی از ویژگی‌های مهم سری گلکسی نوت محسوب می‌شد؛ اما به دلیل شبیه شدن بیش از حد سری نوت به سری گلکسی اس، سامسونگ تصمیم گرفته است در سیاست‌های خود تغییراتی ایجاد کند و برخی از ویژگی‌های سری نوت را به محصولات دیگر خود بیاورد.

بر اساس گزارش منتشرشده، گلکسی زد فولد ۳ از ویژگی‌هایی مانند UWB، چیپ NFC، آنتن mmWave و sub-6GHz پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم (۹ وات) است. از دیگر ویژگی‌های گوشی تاشوی سامسونگ می‌توان به امکان شارژ بی‌سیم و پشتیبانی از فناوری نوار مغناطیسی (MST) اشاره کرد. MST به دارندگان گوشی جدید سامسونگ اجازه می‌دهند از سامسونگ پی برای پرداخت صورت حساب یا تراکنش مالی استفاده کنند. در واقع MST اجازه می‌دهد حتی در دستگاه‌های پرداخت با کارت اعتباری که از NFC پشتیبانی نمی‌کنند نیز کاربر امکان تراکنش مالی داشته باشد.

تصویر مفهومی گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ

در اطلاعات FCC به برخورداری گوشی‌های تاشوی سامسونگ از فناوری انتقال هوشمند کوالکام (QST) نیز اشاره شده است که بخشی از ویژگی‌های مرتبط با فناوری 5G تراشه‌های اسنپدراگون محسوب می‌شود و نشان می‌دهد گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ حداقل برای بازار ایالات متحده از اسنپدراگون کوالکام استفاده خواهند کرد.

در مورد گلکسی زد فلیپ ۳ نیز اطلاعاتی منتشر شده است که برای مثال می‌توان به شماره مدل آن (SM-F711U) اشاره کرد. مانند گلکسی زد فولد ۳، گلکسی زد فلیپ ۳ از فناوری‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند که برای مثال می‌توان به NFC، شارژ معکوس بی‌سیم (۹ وات)، فناوری انتقال سریع کوالکام، UWB و موارد دیگر اشاره کرد.

گلکسی زد فولد ۳ نیز از ویژگی MST پشتیبانی می‌کند که سامسونگ از آن در سری گلکسی اس ۲۱ استفاده نکرد؛ اما قصد دارد بار دیگر آن را به گوشی‌های جدید خود بیاورد. انتظار می‌رود محصولات بعدی سامسونگ طی رویدادی در هفته‌های آینده رونمایی و سپس در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به بازار ایالات متحده و دیگر نقاط جهان عرضه شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات