هرآنچه درباره‌ی سری پرچم‌دار گلکسی S22 سامسونگ می‌دانیم

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
تاکنون شایعات مختلفی درباره‌ی مشخصات احتمالی و قابلیت‌های سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ منتشر شده است. در این مقاله به تمام مواردی که درباره‌ی مدل‌های بعدی سری پرچم‌دار گلکسی S منتشر شده است می‌پردازیم.
تبلیغات

سری پرچم‌داران گلکسی اس ۲۲ سامسونگ احتمالا در ژانویه ۲۰۲۲ (دی‌ماه ۱۴۰۰)، درست یک‌ سال پس از معرفی سری گلکسی اس ۲۱ معرفی خواهد شد. تا این لحظه اطلاعات دقیقی درباره‌ی سری گلکسی S22 در دسترس نیست؛ اما طی چند ماه گذشته شایعات مختلفی درباره‌ی برخی مشخصات سری آینده‌ی گلکسی S منتشر شده است.

مواردی که در ادامه می‌گوییم، تاکنون به‌صورت رسمی تأیید نشده‌اند؛ اما در میان آن‌ها احتمالا مواردی وجود دارد که به حقیقت تبدیل شود. از آنجا که هنوز جزئیات کاملی در دسترس نیست، با گذشت زمان به‌محض انتشار موارد بیشتر، اطلاعات را منتشر می‌کنیم. در ادامه‌ به مواردی که تاکنون درباره‌ی سری پرچم‌دار گلکسی اس ۲۲ می‌دانیم، توضیحاتی ارائه می‌کنیم.

صفحه‌نمایش

به نقل از Sammobile و طبق شایعات اخیر، گلکسی S22 و گلکسی S22 پلاس صفحه‌نمایشی کمی کوچک‌تر از نسل قبل خود، یعنی گلکسی S21 و گلکسی S21‌ پلاس خواهند داشت و احتمالا گلکسی S22 اولترا همان صفحه‌نمایش نسل قبل خود را حفظ خواهد کرد و تنها مدلی خواهد بود که از پنل LTPO بهره‌ می‌برد.

در ادامه‌ی شایعات، اندازه‌ی صفحه‌نمایش گلکسی S22 بین ۶٫۰۶ تا ۶٫۱ اینچ و اندازه‌ی صفحه‌نمایش گلکسی S22 پلاس بین ۶٫۵ تا ۶٫۶ اینچ خواهد بود. هنوز جزئیات وضوح نمایشگر و نرخ نوسازی را نمی‌دانیم؛ اما به‌احتمال زیاد هر سه مدل پرچم‌دار دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند.

طراحی

هنوز مطمئن نیستیم طراحی بعدی گلکسی S سامسونگ چگونه خواهد بود و برای پرداختن به این بخش خیلی زود است. به نظر نمی‌رسد تا این لحظه سامسونگ درباره‌ی تمام قسمت‌های طراحی سری گلکسی S22 تصمیم نهایی گرفته باشد؛ اما در نهایت منتظر هستیم تا به‌زودی به جزئیات بیشتری دسترسی پیدا کنیم.

گفته می‌شود سامسونگ در حال استفاده از پلی کربنات برای صفحات پشتی گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس است و از طرفی دیگر، محافظه گوریلا گلس را برای گلکسی اس ۲۲ اولترا در نظر گرفته است. موارد ذکرشده می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های تولید و قیمت نهایی گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس شود.

دوربین

اعضای سری گلکسی S22 احتمالا اولین گوشی های سامسونگ خواهند بود که از فناوری تغییر حسگر دوربین شبیه به آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده می‌کند. فناوری مذکور به جای لنز، حسگر دوربین را تغییر می‌دهد و درنهایت منجر به بهبود کیفیت تصاویر و تثبیت بهتر می‌شود. احتمال دارد خانواده‌ی گلکسی اس ۲۲  اولین سری سامسونگ باشد که دوربین‌های آن به کمک سازنده‌ی ژاپنی، المپوس تولید خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های دیگر، سری گلکسی اس ۲۲ به حسگر ToF مجهز نخواهد شد؛ زیرا سامسونگ اعتقاد دارد هنوز این فناوری استفاده‌ی کافی ندارد. در بخشی از گزارش‌ها، آمده بود که سری گلکسی اس ۲۲ با فناوری دوربین زیر صفحه‌نمایش عرضه خواهند شد؛ اما گزارش‌ها‌ی اخیر نشان می‌دهد که احتمال دارد این تکنولوژی برای تولید انبوه آماده نباشد و جای کار دارد.

سخت‌افزار

انتظار می‌رود پرچم‌داران آینده‌ی سامسونگ در برخی بازار‌های با تراشه‌ی اگزینوس و در برخی دیگر با تراشه‌ی کوالکام ارائه شوند. اطلاعات فاش‌شده مربوط به تراشه‌ی بعدی اسنپدراگون نشان می‌دهد که از پردازنده‌های سفارشی Kryo 780 مبتنی بر معماری ARMv9 و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 730 استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود تراشه‌ی مذکور با رم چهار کانال LPDDR5 سازگار است.

در بخش تراشه‌ی اگزینوس احتمال دارد اگزینوس 2200 به اولین تراشه‌ی توسعه‌یافته‌ی سامسونگ تبدیل شود که دارای گرافیک AMD است. موارد ذکرشده عملکرد گرافیکی را به‌شدت بهبود می‌بخشد؛ چیزی که تراشه‌های اگزینوس هرگز در آن برتری نداشتند. تراشه‌ی اگزینوس 2200 با استفاده از فرایند ساخت ۵ نانومتری مختص سامسونگ ساخته شده است و گفته‌ می‌شود برای گوشی‌ هوشمند و لپ‌تاپ‌ مناسب است.

مواردی گفتیم، قطعی نیستند و ممکن است دچار تغییر شوند. با انتشار موارد دیگر و شایعات جدید، آن‌ها را به اطلاع شما  خواهیم رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات