دیجی‌تایمز: اپل بیشتر از کل سازندگان گوشی‌ اندرویدی VCM سفارش داده است

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل برای بهبود فوکوس دوربین خانواده آیفون ۱۳ به اندازه‌ی کل سازندگان گوشی‌ اندرویدی، موتور سیم‌پیچ صوتی (VCM) سفارش داده است.
تبلیغات

گفته می‌شود اپل از سری آیفون ۱۳ در ماه سپتامبر رونمایی خواهد کرد که در حقیقت، بازگشت به رویدادهای سُنتی معرفی گوشی‌های هوشمند این شرکت است. برای یادآوری، سال گذشته اپل به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تبعاتش، مجبور شد خانواده آیفون ۱۲ را یک‌ماهه دیرتر رونمایی و در دو مرحله روانه‌ی بازار کند. در این میان، گفته می‌شود تأمین‌کنندگان تایوانی در حال آماده‌سازی برای افزایش ظرفیت تولید خود با هدف پاسخ‌گویی به سفارش‌های اپل هستند که از قرار معلوم، اصلی‌ترین قطعه، موتور سیم‌پیچ صوتی (VCM) خواهد بود.

گفته می‌شود اپل احتمالا شرکت لارگان را نیز به فهرست تولیدکنندگان این ماژول دوربین اضافه کرده است. VCM برای ارائه کنترل بهتر فوکوس استفاده می‌شود؛ زیرا از آهن‌رُبا برای ایجاد حرکت دقیق عناصر مختلف ماژول دوربین بهره می‌گیرد. پیش از این پیش‌بینی شده بود که فناوری مذکور در لنزهای پریسکوپی و احتمالاً در آیفون‌های عرضه‌شده در سال ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار بگیرد.

دیجی‌تایمز به نقل از منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین محصولات اپل، گزارش می‌دهد که احتمالا از اواخر ماه ژوئن تولید VCM آیفون افزایش خواهد یافت. از قرار معلوم، تحویل VCM برای گوشی‌های هوشمند اپل، بیش از چنین محموله‌هایی برای واحدهای اندرویدی است. به‌طور کلی VCM از یک آهنربا، یوغ و یک سیم‌پیچ ساخته شده است. یوغ مؤلفه متحرکی است که امکان حرکت با سرعت بالا و موقعیت دقیق را فراهم می‌کند. دیجی‌تایمز معتقد است که VCM همچنین بخشی از سیستم حسگر Face ID بهبودیافته خواهد بود. برای برآورده کردن سفارش‌های اپل، شرکت‌ها در نظر دارند ظرفیت خود را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش بدهند.

طبق گزارش‌های قبلی، دو شرکت ژاپنی Mitsumi و Alps، تأمین‌کنندگان اصلی VCM برای دوربین‌های آیفون هستند. میتسومی در حال ارسال سفارش‌ها به Audix (مونتاژکننده‌ی تایوانی) و شرکت‌های چینی مانند Zhonglan،اJCT و GYZ است. از سوی دیگر آلپز خود مسئولیت تولید و مونتاژ را بر عهده دارد.

دیجی‌تایمز به دلیل داشتن منابع موثق در زنجیره تأمین شهرت زیادی دارد؛ اما برای تحلیل و نتیجه‌گیری از اطلاعاتی که دریافت می‌کند، سابقه درخشانی ندارد. پیشنهاد می‌شود تا زمان انتشار اخبار موثق‌تر، این خبر را به‌عنوان شایعه در نظر بگیرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات