شایعه: تمامی مدل‌های سری آیفون 13 به فناوری LiDAR مجهز خواهند شد

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
در گزارشی اشاره شده است که مدل‌های مختلف سری آیفون 13 از حسگر لایدار و مدل‌های پرو از یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی برخوردار خواهند بود.
تبلیغات

تحلیلگری به نام دنیل ایوس احتمال می‌دهد که تمامی گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۳ در پنل پشتی از حسگر لایدار (LiDAR) برخوردار خواهند بود. لایدار حسگری برای سنجش مسافت است؛ بدین‌صورت که با تابش لیزر به سوژه‌ مدنظر کاربر و سنجش مسافت نور بازتاب‌شده، فاصله‌ حسگر تا سوژه را می‌سنجد.

طبق گزارش GSMArena، این ویژگی می‌تواند به دارندگان آیفون ۱۳ در امور مهندسی یا معماری کمک و درواقع آن‌ها را از ابزار مرتبط بی‌نیاز کند. درادامه، دنیل ایوس به احتمال برخورداری برخی از مدل‌های آیفون ۱۳ به حافظه‌ ذخیره‌سازی یک‌ترابایتی نیز اشاره می‌کند.

ایوس معتقد است تنها مدل‌های پرو از این میزان ظرفیت برخوردار خواهند بود و برای مدل استاندارد، ظرفیت‌های ذخیره‌سازی کمتری در نظر گرفته خواهد شد. درحال‌حاضر، اپل هیچ‌یک از ویژگی‌های ذکرشده را رد یا تأیید نکرده است؛ اما گزارش‌های مختلفی درباره استفاده سری آیفون ۱۳ از حسگر لایدار یا حافظه ذخیره‌سازی یک‌ترابایتی وجود دارد.

انتظار می‌رود با نزدیک.شدن به زمان رونمایی سری آیفون ۱۳، اخبار بیشتری از پرچم‌داران جدید اپل منتشر شود. گوشی‌های خانواده آیفون ۱۲ در ۲۲ مهر ۱۳۹۹ معرفی شدند؛ اما انتظار می‌رود اپل گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳ را کمی زودتر رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات