اپل‌اینسایدر: سامسونگ و الجی تولید نمایشگر آیفون ۱۳ را آغاز کرده‌اند

دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود سامسونگ و ال‌جی دیسپلی تولید پنل‌ OLED را برای آیفون ۱۳ آغاز کرده‌اند و احتمالا تنها سامسونگ تولید نمایشگرهای پیشرفته‌ی LTPO را برای مدل‌های پرو بر عهده خواهد داشت.
تبلیغات

در آستانه پاییز و رونمایی از مدل‌های بعدی آیفون، زنجیره تأمین اپل در حال افزایش تولید است تا در چند ماه آینده سطح بالایی از سفارش را تأمین کند. به‌ نظر می‌رسد تولید نمایشگر خانواده‌ی آیفون ۱۳ زودتر از پیش‌بینی‌ها آغاز شده است.

به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به منابع آگاه به زنجیره تأمین محصولات اپل، سامسونگ و ال‌جی دیسپلی تأمین نمایشگر سری آیفون ۱۳ را بر عهده دارند و گمان می‌رود تولید آن‌ها تقریبا یک ماه زودتر از برنامه‌ی اپل برای آیفون ۱۲ آغاز شده است؛ البته باید توجه داشت که در آن مقطع، تولید نمایشگر خانواده‌ی آیفون ۱۲ به‌ دلیل همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ و پیامدهایش به تأخیر افتاد.

در این گزارش آمده است که سامسونگ تولید نمایشگرها را در اواسط ماه می و ال‌جی در اواخر آن آغاز کرده است. تصور می‌شود سامسونگ در فرایند تولید مواد ارگانیک همچون دیودهای ساطع‌کننده نور حدود یک هفته جلوتر از ال‌جی است. افزون بر این، ظاهرا سامسونگ فرایند ماژول را ۱۰ روز زودتر از ال‌جی آغاز کرده است.

طبق ادعای اپل‌اینسایدر، سامسونگ تنها تأمین‌کننده پنل‌ OLED (ارگانیک LED) مجهز به ترانزیستور فیلم‌نازک (TFT) پلی‌کریستالی دماپایین موسوم به LTPO خواهد بود و از قرار معلوم، تنها مدل‌های پرچم‌دار آیفون ۱۳ به نمایشگر مذکور مجهز می‌شوند. غول دنیای فناوری با بهره‌گیری از نمایشگرهای LTPO، پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و به تبع آن، قابلیت پروموشن (ProMotion) را به ارمغان می‌آورد.

فناوری LTPO به تولید نمایشگرهای کارآمدتر منجر می‌شود که وظیفه روشن و خاموش کردن پیکسل‌های مختلف نمایشگر را بر عهده دارند. تکنولوژی LTPO این اجازه را به گوشی هوشمند می‌دهد که نرخ نوسازی تصویر را از ۱ تا ۱۲۰ هرتز به‌صورت متغیر و با توجه به نیاز تغییر بدهد و بهره‌وری از انرژی را بیشتر کند. درمجموع، فناوری یادشده بدون کاهش شارژدهی می‌تواند سرعت نوسازی ۱۲۰ هرتز را برای پیمایش روان‌تر و بیشتر، حرکت روان انیمیشن‌ها و بهبود پاسخ‌دهی به فرامین فراهم کند.

برای مدل‌های غیر از پرو، اپل به استفاده از پنل‌ TCT از نوع OLED مجهز به ترانزیستورهای سیلیکون چندبلوری با درجه حرارت پایین (LTPS) که توسط ال‌جی دیسپلی ارائه می‌شود، ادامه خواهد داد. سامسونگ احتمالا ۸۰ میلیون واحد نمایشگر برای آیفون بعدی تولید می‌کند. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۱ بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون پنل OLED برای اپل ارسال شود که ظاهرا سهم ال‌جی ۳۰ میلیون واحد نمایشگر برای آیفون ۱۳ و در مجموع ۵۰ میلیون واحد برای کل مدل‌های آیفون (شامل مدل‌های سال پیش) است.

علاوه‌ بر آغاز زودهنگام تولید نمایشگر نسل بعدی آیفون، گزارشهای زنجیره تأمین حاکی از آن است که شریک تراشه‌ساز اپل، یعنی TSMC تولید محدود SOC-های A15 را برای تعبیه در آیفون ۱۳ آغاز کرده است. همچنین انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها در سری آیفون ۱۳ از بریدگی کوچک‌تری برای تعبیه حسگرهای فیس آی‌دی استفاده کنند. گزارش شده است که شاسی گوشی‌های ۲۰۲۱ اپل کمی ضخیم‌تر و ماژول دوربین آن‌ها بزرگ‌تر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات