گلکسی S21 FE سامسونگ با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ روانه‌ی بازار خواهد شد

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
فهرستی از بنچمارک گیک‌بنچ منتشر شده که اطلاعات جالبی را در مورد سخت‌افزار مورد استفاده در گلکسی S21 FE سامسونگ مشخص می‌کند.
تبلیغات

چندی پیش مشخص شد که سامسونگ در حال ساخت جانشین گلکسی S20 FE است؛ گوشی هوشمندی که درواقع نسخه‌ای تضعیف‌شده از گلکسی اس ۲۰ محسوب می‌شد و با قیمتی کمتر، امکانات پرچم‌داری تمام‌عیار را در اختیار علاقه‌مندان به محصولات شرکت کره‌ای قرار می‌داد. چنینی اتفاقی با درنظرگرفتن موفقیت گلکسی S20 FE دور از انتظار نبود و درواقع می‌شد حدس زد که سامسونگ خود را برای معرفی گلکسی S21 FE آماده می‌کند.

حال، سایت خبری GizmoChina گزارش می‌دهد که برخی از مشخصات گلکسی S21 FE فاش شده است. نسخه‌ی طرفداران گلکسی اس ۲۱ که شماره مدل SM-G990 را یدک می‌کشد در فهرست بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفته و اگر اطلاعات منتشر شده صحت داشته باشند، تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام را به همراه خواهد داشت.

در فهرست می‌توان مشاهده کرد که نسخه‌ی طرفداران گلکسی اس ۲۱ مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم شده و با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3 روانه‌ی بازار می‌شود. بااین‌حال، نسخه‌ی رابط کاربری مشخص نشده و درواقع انتظار می‌رود با آخرین نسخه‌ی One UI به دست مشتریان برسد. از نظر حافظه‌ی رم، نسخه‌ی طرفداران گلکسی اس ۲۱ از همان میزان حافظه‌ی رمی استفاده می‌کند که گلکسی S20 FE داشت؛ اما مانند مدل‌های دیگر سری گلکسی اس ۲۱، تراشه‌‌ی توانمند اسنپدراگون ۸۸۸ را به کاربران ارائه می‌دهد.

چنین اتفاقی در شرایطی رخ خواهد داد که برخی از رسانه‌ها گزارش می‌دادند، نسخه‌ی طرفداران گلکسی اس ۲۱ با تراشه‌ی ارزان‌تر اسنپدراگون ۸۷۰ عرضه خواهد شد. این تراشه درواقع نسخه‌ای تضعیف‌شده از اسنپدراگون ۸۸۸ است که ویژگی‌های مهم تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام را به همراه دارد؛ اما هسته‌های پردازنده‌ی آن با فرکانس پایین‌تری فعالیت می‌کنند.

استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ به‌معنی برخورداری نسخه‌ی طرفداران گلکسی اس ۲۱ از مودم 5G خواهد بود و احتمالاً مدل ارزان‌تر سری گلکسی اس ۲۱ مانند مدل‌های دیگر تنها در نسخه‌ی 5G عرضه می‌شود و خبری از عرضه‌ی مدلی با مودم 4G/LTE نیست. از طرفی مشخص نشده که آیا نسخه‌ی طرفداران گلکسی اس ۲۱ نیز مانند مدل‌های گلکسی اس ۲۱ از تراشه‌ی اکسینوس ۲۱۰۰ برای بازار جهانی استفاده می‌کند یا خیر.

سامسونگ در حال حاضر سری گلکسی اس ۲۱ را که شامل نسخه‌ی استاندارد، گلکسی اس ۲۱ پلاس و گلکسی اس ۲۱ اولترا می‌شود تنها در بازارهایی مانند ایالات متحده و چین با پردازنده‌ی ساخت کوالکام عرضه می‌کند و برای بازارهای دیگر دنیا از پردازنده‌ی اکسینوس ۲۱۰۰ استفاده می‌شود. احتمالاً چنین روندی شامل حال نسخه‌ی طرفداران گلکسی اس ۲۱ نیز خواهد بود.

طبق آخرین گزارش‌هایی که در اختیار داریم گلکسی S21 FE که در درون شرکت سامسونگ با نام مستعار R9 شناخته می‌شود از صفحه‌نمایشی ۶/۴ اینچی با طراحی Infinity-O (جایگاه دایره‌ای شکل برای قرار گرفتن دوربین سلفی در قسمت مرکزی بالای صفحه‌نمایش)، دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و باتری با ظرفیت ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعت برخوردار است. ابعاد محصول جدید شرکت کره‌ای به ۱۵۵.۷ در ۷۱/۴۵ میلی‌متر با ضخامت ۷/۹ میلی‌متر می‌رسد و انتظار می‌رود در رنگ‌بندی‌های نقره‌ای، سبز، صورتی، بنفش و سفید راهی بازار شود.

سامسونگ در نظر دارد ۲۸ مرداد گلکسی S21 FE را در کنار محصولاتی ازجمله گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ معرفی کند. هنوز قیمت و زمان عرضه‌ی نسخه‌ی طرفداران گلکسی اس ۲۱ مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات