تصاویر مفهومی از طراحی عجیب ناچ آیفون M1 منتشر شد

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
تصاویر مفهومی جدید طراحی جدید ناچ در آیفون ۱۳ را در شکل‌وشمایلی جدید نشان می‌دهد.
تبلیغات

تاکنون، اپل برای پنهان‌کردن حسگرهای مربوط به فیس آی‌دی، از بریدگی بزرگی موسوم به ناچ (Notch) در گوشی‌های آیفون X به‌بعد بهره گرفته است. بااین‌حال، شایعات بسیاری دال‌بر حذف یا کوچک‌شدن این بریگی منتشر شده است؛ ازاین‌رو، انتظار می‌رود امسال غول دنیای فناوری تغییراتی هرچند کوچک را در طراحی ناچ پیاده‌سازی کند. حال طرح‌های مفهومی با رویکردی کاملا جدید ارائه شده است که بردیگی مذکور را به‌گونه‌ای نامتقارن در شاسی دستگاه به تصویر می‌کشد.

انتونیو د روزا، طراح این تصاویر، معتقد است اپل به‌جای شکاف مرکزی برای قراردادن مواردی مانند دوربین جلو و فناوری‌های مرتبط با فیس آی‌دی، می‌تواند با ایجاد برآمدگی در گوشه‌ای از سطح بالایی آیفون، گوشی تام‌صفحه و بدون حاشیه‌ای ارائه دهد.

تصویری مفهومی از آیفون M1

این نخستین‌بار نیست که شایعات و تصاویری با موضوع کاهش ابعاد ناچ منتشر می‌شود. در ماه گذشته، تصاویری از سه محافظ شیشه‌ای نمایشگر در ابعاد مختلف رسانه‌ای شد و ادعا می‌شد که این پنل‌ها برای استفاده در سری آیفون ۱۳ در اندازه‌های ۵٫۴ و ۶٫۱  و ۶٫۷ اینچی در نظر گرفته شده‌اند. نکته اصلی تصاویر این بود که بریدگی بالای صفحه بسیار کوچک‌تر از نسخه‌های فعلی به‌نظر می‌رسید. اعتقاد بر این است که بریدگی آیفون ۱۳ از عرض کاسته می‌شود و اپل برای تحقق این امر، قصد دارد چینش اجزای فیس آی‌دی را تغییر دهد و بلندگو را به ناحیه فوقانی ناچ منتقل کند.

بااین‌حال، د روزا رویکردی رادیکال‌تر برای گوشی تصور می‌کند که آیفون M1 می‌نامد. تصاویر یادشده نمایشگر تمام‌صفحه آیفون را به‌همراه برامدگی زائد و نامتقارنی در گوشته بالایی آیفون نشان می‌دهد که از قرار معلوم، دوربین و سایر سخت‌افزار مربوط به تشخیص هویت بیومتریک را در بطن خود جای داده است.

قطعا ممکن است اپل هرگز این طراحی را ارائه نکند؛ اما اعتقاد بر این است که اپل به‌زودی ناچ را از زبان طراحی آیفون‌ها حذف می‌کند. طبق آخرین برآوردها و بررسی زنجیره تأمین، اپل در سال ۲۰۲۳ می‌تواند حسگرهای فیس آی‌دی را به زیر نمایشگر منتقل کند و درنهایت، کاملا ناچ را از آیفون‌ها حذف کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات