اپل ۴۵ میلیون دلار در شرکت کورنینگ سرمایه‌گذاری می‌کند

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل با سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیون دلاری در شرکت کورنینگ، قصد دارد نمایشگر محصولاتش رو از هر زمان دیگری مقاوم‌تر کند.
تبلیغات

پس از اعطای ۲۰۰ میلیون دلار به کورنینگ در سال ۲۰۱۷ و ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹، اپل با بهره‌گیری از صندوق سرمایه‌گذاری تولید پیشرفته‌ی خود، باردیگر در توسعه‌ی محصولات پیشرفته‌ترین سازنده‌ی محافظ نمایشگر جهان سرمایه‌گذاری کرده است.

اپل می‌گوید بودجه‌ی قبلی آن به کورنینگ کمک کرده است شیشه‌ی مقاوم سرامیک شیلد را تولید کند؛ شیشه‌ای که به‌عنوان پوشش محافظ نمایشگر در آیفون ۱۲ معرفی شد. مبلغ اهدایی جدید ۴۵ میلیون دلار و به‌طور خاص با هدف توسعه‌ی تولیدات کورنینگ در ایالات متحده و به‌منظور هدایت تحقیق و توسعه این شرکت است. جف ویلیامز، مدیر ارشد اجرایی، در‌این‌باره می‌گوید:

اپل و کورنینگ سابقه‌ی طولانی در همکاری با یکدیگر برای تحقق‌بخشیدن به کارهای غیرممکن دارند. از اولین پوشش محافظ آیفون تا انقلابی سرامیک شیلد در آیفون ۱۲، همکاری ما باعث تغییر چشم‌انداز طراحی و دوام پوشش گوشی‌های هوشمند شده است.سرامیک شیلد نمونه‌ی بارز فناوری‌هایی است که به‌سبب نوآوری عمیق و قدرت تولید آمریکایی میسر شده است. بسیار افتخار می‌کنیم که در‌کنار کورنینگ کار می‌کنیم که میراث ۱۷۰ ساله آن‌ها شاهدی بر نبوغ نیروی کار ایالات متحده است.

گفتنی است اپل هفته‌ی گذشته اعلام کرد که ۴۱۰ میلیون دلار در شرکت II-VI، سازنده‌ی لیزرهای VCSEL، یکی از اجزای اساسی موردنیاز سیستم دوربین TrueDepth سرمایه‌گذاری می‌کند. اعتقاد بر این است که سرمایه‌گذاری در شرکت کورنینگ می‌تواند قدم مثبتی در تولید گوشی تاشو اپل باشد؛ زیرا در گذشته اخباری دال‌بر تلاش کورنینگ به‌منظور توسعه‌ی شیشه‌ای منعطف به‌صورت انحصاری برای اپل رسانه‌ای شده بود. دراین‌میان، مدیرعامل کورنینگ نیز به روابط نزدیک با اپل اشاره می‌کند و در بیانیه‌ای می‌گوید:

به همکاری خود با اپل در زمینه سرامیک شیلد بسیار افتخار می‌کنیم که به‌لطف صندوق تولید پیشرفته و زحمت و فداکاری صدها نفر در کورنینگ و اپل امکان‌پذیر شده است. از اپل به‌خاطر همکاری طولانی‌مدت در زمینه‌ی تولید محصول و تعهد مداوم آن‌ها در حمایت از نیروی کار آمریکایی تشکر می‌کنیم. سرمایه‌‌ی هنگفتی که آن‌ها برای فناوری ساخت جدید در تأسیسات هارودسبورگ کنتاکی ما فراهم کرده‌اند، نه‌تنها باعث افزایش تغییر نوآوری می‌شود؛ بلکه کمک می‌کند براساس هدف مهم هر دو شرکت، جوامع حیاتی را در محل زندگی و کار خود حفظ کنیم.

اپل در کنفرانس معرفی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲، فناوری جدیدی به‌نام سرامیک شیلد (Ceramic Shield) را برای افزایش مقاومت نمایشگر رونمایی کرد. بنابه ادعای اپل، محافظ جدید که با همکاری کورنینگ (Corning)، شرکت سازنده‌ی گوریلا گلس، ساخته شده، درمقایسه‌با آیفون‌های سال گذشته درمقابل آزمایش سقوط چهاربرابر مقاوم‌تر است.

برای ساخت سرامیک شیلد، بلورهای نانومتری (نانوکریستال) سرامیک به شیشه‌ی آیفون اضافه می‌شوند که درواقع، سخت‌تر از بیشتر فلزات هستند. این فرایند ممکن است درظاهر ساده به‌نظر برسد؛ اما ازآنجا‌که بیشتر سرامیک‌ها شفاف نیستند، ساخت شیشه‌ی محافظ با استفاده از آن‌ها چندان آسان نیست. به‌گفته‌ی اپل، با کنترل نوع بلورهای سرامیک و درجه‌ی بلوری بودن آن‌ها می‌توان فرمولی منحصر‌به‌فرد ایجاد کرد که در عین شفافیت نوری، مقاومت سرامیک را نیز به حداکثر می‌رساند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی سرمایه‌گذاری اپل در شرکت کورنینگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات