معمای صدای زنگ شارژ آیفون

یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اگر کاربر گوشی‌ اپل هستید، احتمالا متوجه شده‌اید که آیفون هنگام وصل کردن شارژرهای مختلف، واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد؛ اما هرکدام از این صداها و لرزش‌ها به‌ چه معنی است؟
تبلیغات

سؤال این است که چرا هنگام شارژ آیفون با شارژر پرسرعت اپل، یک بار صدای زنگ (یا لرزش اگر گوشی در حالت بی‌صدا باشد) می‌شنویم؛ ولی وقتی از شارژر یک شرکت دیگر استفاده می‌کنیم این صدا یا لرزش دو بار اتفاق می‌افتد.

بر اساس آزمایشی که آدرین کینگزلی-هیوز از ZDNet انجام داده، این موضوع کمی پیچیده است. اپل در مورد رابط کاربری و بازخورد کاربر بسیار دقیق و ظریف عمل می‌کند و زمانی نحوه عملکرد تقریبا به این شکل بود (این شرایط بعد از IOS 11.3 تغییر کرد):

  • شارژ با استفاده از شارژر استاندارد: یک بار صدای زنگ
  • شارژ با استفاده از شارژر پرسرعت: دو بار صدای زنگ
  • شارژ از طریق درگاه USB با قابلیت محدود: سه بار صدای زنگ

از آنجا که اپل هیچ نشانه‌ای برای نشان دادن سرعت شارژ روی صفحه ندارد، این موضوع چندان مورد بحث نبود؛ تا اینکه کاربری با آدرین تماس گرفت و این موضوع را عنوان کرد.

 بعد از درخواست از کاربر برای آزمایش کردن سلامت شارژر خود (تست شارژر برای پر کردن باتری از ۱۰ درصد به ۶۰ درصد در حدود نیم ساعت)، آدرین تصمیم گرفت این موضوع را بررسی کند. او متوجه شد این ویژگی مانند گذشته کار نمی‌کند. در حال حاضر حالت پیش‌فرض، یک بار صدای زنگ است؛ اما به شکل عجیبی برای شارژرهای شرکت‌های دیگر به‌خصوص قدیمی‌تر‌ها، دو بار صدا یا لرزش خواهیم داشت.

از آنجا که امروزه بیشتر شارژرها پرسرعت هستند، این ویژگی تا حدودی زائد محسوب می‌شود و حتی ممکن است باعث ایجاد سؤال برای مشتریان و تماس آن‌ها با مرکز خدمات شود. اما چرا برخی از شارژرها به هنگام شارژ دو بار صدا ایجاد می‌کنند؟ به نظر می‌رسد تلاش برای دریافت شارژ سریع توسط دستگاه و دریافت شارژ کمتر در ازای آن باعث کاهش لحظه‌ای شارژ می‌شود و آیفون آن را دو تلاش برای شارژ دستگاه تلقی می‌کند.

به هر حال، این ویژگی مفید دیگر از بین رفته است و تنها با استفاده از اندازه‌گیری زمان شارژ آیفون، می‌توانید تشخیص بدهید که شارژری که استفاده می‌کنید پرسرعت است یا خیر. ضمناً برای از بین‌ بردن لرزش آیفون در حالت بی‌صدا، می‌توانید در قسمت تنظیمات به Sounds & Haptics بروید و در پایین آن، System Haptics را خاموش کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات