مشخصات سخت افزاری آنر 50 پرو پلاس فاش شد

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی جزئیات سخت‌افزار استفاده‌شده در آنر 50 پرو پلاس که بر اساس شایعات به‌زودی معرفی خواهد شد، در بنچمارکی فهرست شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد خبری از سری آنر ۴۰ نیست و برند مستقل چینی که اخیراً از هواوی جدا شده است، به‌زودی سری آنر ۵۰ را به علاقه‌مندان معرفی خواهد کرد. اگر شایعات صحت داشته باشند، زمان رونمایی سری آنر ۵۰ در ماه مه ۲۰۲۱ خواهد بود و مهم‌ترین مدل از این سری، آنر ۵۰ پرو پلاس نام خواهد داشت.

GSMArena گزارشی منتشر کرده است که فهرستی از مشخصات سخت‌افزاری آنر ۵۰ پرو پلاس را شامل می‌شود. این مشخصات در واقع برگرفته از بنچمارکی هستند که روی گوشی بعدی آنر انجام شده‌اند تا توانمندی آن سنجیده شود.

طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، آنر ۵۰ پرو پلاس صفحه‌نمایش ۶٫۷۹ اینچی با پنل AMOLED و رزولوشن +1440p دارد. نرخ نوسازی صفحه‌نمایش آنر ۵۰ پرو پلاس به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و از فناوری‌هایی از جمله +HDR10 پشتیبانی می‌کند. محصول بعدی برند آنر مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید (نسخهٔ نامعلوم) است و Magic UI 4.0 را یدک می‌کشد؛ اما هنوز مشخص نیست آیا کاربران آن به سرویس‌های موبایل گوگل دسترسی خواهند داشت یا باید از نسخه‌ی محدود اندروید استفاده کنند.

نکتهٔ جالب در مورد آنر ۵۰ پرو پلاس، استفاده از تراشهٔ اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام است. با توجه به اینکه آنر اجازهٔ استفاده از تراشهٔ پرچم‌دار کوالکام را کسب کرده، دور از ذهن نیست که محصول بعدی برند مستقل چینی از سرویس‌های موبایل گوگل نیز برخوردار باشد. البته آنچه ذکر شد در حد حدس و گمان است و باید صبر کرد و دید چه آینده‌ای برای محصولات آنر رقم خواهد خورد.

تراشهٔ اسنپدراگون ۸۸۸ را پردازندهٔ گرافیکی Mali-G78 همراهی می‌کند. کاربر می‌تواند به رمی از نوع LPDDR5 دسترسی داشته باشد. طبق آنچه در گزارش آمده است، حداقل رم در نظر گرفته‌شده برای آنر ۵۰ پرو پلاس، ۸ گیگابایت خواهد بود و به‌ احتمال فراوان مدل‌های بیشتری نیز عرضه خواهد شد. از نظر حافظهٔ‌ ذخیره‌سازی، کاربران به ۱۲۸ گیگابایت حافظه از نوع UFS 3.1 دسترسی دارند؛ البته مشخص نیست آیا ظرفیت‌های بیشتری نیز در نظر گرفته شده است یا خیر. البته، دور از ذهن نیست که آنر ۵۰ پرو پلاس علاوه بر مدل‌های بیشتر برای رم، در ظرفیت‌های مختلف حافظهٔ ذخیره‌سازی  عرضه شود.

پرچم‌دار بعدی آنر از دوربین با ماژول سه‌گانه در پنل پشتی استفاده می‌کند که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین ۸ مگاپیکسلی ۵۰ میلی‌متری با لنز تله‌فوتو و قابلیت بزرگ‌نمایی دو برابر می‌شود. علاوه بر موارد ذکرشده، حسگر مدت پرواز سه‌بعدی (3D ToF) نیز ماژول دوربین اصلی را همراهی می‌کند.

در پنل جلو، ماژول دوربین دوگانهٔ سلفی قرار گرفته است که از دو دوربین ۳۲ و ۸ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. آنر ۵۰ پرو پلاس دارای باتری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و امکان شارژ سریع باسیم ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات دارد. متأسفانه هنوز در مورد قیمت این پرچم‌دار آنر گزارشی منتشر نشده است؛ اما انتظار می‌رود با نزدیک‌تر شدن به زمان رونمایی از سری آنر ۵۰ شاهد انتشار اخبار و گزارش‌های بیشتری از پرچم‌داران آنر باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات