نوا 8 پرو هواوی با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی معرفی شد

یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی نوا 8 پرو 4G را معرفی کرد. از جمله ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توان به تراشه کرین ۹۸۵ و برخورداری از حسگر اثر انگشت ادغام‌شده با صفحه‌نمایش اشاره کرد.
تبلیغات

در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ هواوی گوشی هوشمندی به نام نوا ۸ پرو نسخه 5G را معرفی کرد؛ محصولی مجهز به تراشه کرین ۹۸۵ با مودم 5G که در ۸ ژانویه ۲۰۲۱ روانهٔ بازار شد. حال GSMArena گزارش می‌دهد که شرکت چینی نسخهٔ 4G نوا ۸ پرو را نیز معرفی کرده است و انتظار می‌رود به‌زودی آن را در مناطق مختلف دنیا عرضه کند.

در نسخهٔ 4G نوا ۸ پرو هواوی نیز از تراشه کرین ۹۸۵ استفاده شده است؛ اما تفاوت آن با تراشهٔ به‌کاررفته در مدل 5G به استفاده از مودمی تضعیف‌شده برمی‌گردد. نوا ۸ پرو 4G دارای ۸ گیگابایت رم و دو گزینهٔ ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی برای حافظهٔ ذخیره‌سازی است و از اندروید ۱۰ به همراه EMUI 11.0 استفاده می‌کند. مانند نسخهٔ 5G، نوا ۸ پرو 4G هواوی فاقد سرویس‌های گوگل است و از اپ گالری به همراه HMS استفاده می‌کند.

هواوی برای گوشی هوشمند جدید خود، صفحه‌نمایش ۶٫۷۲ اینچی در نظر گرفته است که پنل OLED دارد و رزولوشن آن به ۲۶۷۶ در ۱۲۳۶ پیکسل می‌رسد. از جمله ویژگی‌های صفحه‌نمایش نوا ۸ پرو 4G می‌توان به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و برخورداری از حسگر اثر انگشت ادغام‌شده با صفحه‌نمایش اشاره کرد.

در بالای صفحه‌نمایش، سمت چپ، حفره‌ای برای قرار گرفتن ماژول دوربین دوگانهٔ سلفی تعبیه شده است که از دوربین واید ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۳۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. این طراحی به هواوی کمک می‌کند نرخ صفحه‌نمایش به بدنه را افزایش بدهد و همچنین اطراف صفحه‌نمایش تا حد ممکن کاهش یابد.

در پنل پشتی، ماژول نسبت بزرگ دوربین چهارگانه قرار دارد که بخش بزرگی از پنل را اشغال کرده است. مشخصات ماژول دوربین اصلی نوا ۸ پرو 4G شامل اطلاعات زیر می‌شود:

  • ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید ۲۶ میلی‌متری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8)
  • ۸ مگاپیکسل (لنز ۱۷ میلی‌متری اولتراواید با پوشش ۱۲۰ درجه، f/2.4)
  • ۲ مگاپیکسل (حسگر تشخیص عمق، f/2.4)
  • ۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)

شرکت چینی در نظر دارد نوا ۸ پرو 4G را در چهار رنگ‌ به بازار عرضه کند. محصول جدید هواوی مجهز به باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که امکاناتی از جمله شارژ سریع ۶۶ وات دارد و ازطریق درگاه USB-C شارژ می‌شود. هواوی مدعی شده‌ که پس از اتصال گوشی به شارژر تنها به ۱۵ دقیقه نیاز است تا شارژ باتری از صفر به ۶۰ درصد برسد و شارژ کامل باتری (از صفر تا ۱۰۰ درصد) به ۳۵ دقیقه نیاز دارد.

هواوی نوا 8 پرو 4G در رنگبندی های مختلف

متأسفانه هنوز قیمت گوشی نوا ۸ پرو 4G مشخص نشده است؛ اما انتظار می‌رود محصول جدید هواوی ارزان‌تر از نسخهٔ 5G باشد. نوا ۸ پرو 5G با مشخصات ۸ گیگابایت رم ٫ ۱۲۸ گیگابایت حافظهٔ ذخیره‌سازی با قیمتی معادل ۶۱۵ دلار و مدل دیگر با ۸ گیگابایت رم ٫ ۲۵۶ گیگابایت حافظهٔ ذخیره‌سازی با قیمتی معادل ۶۸۰ دلار روانهٔ بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات