پتنت سامسونگ: دستگاه تاشدنی با سه نمایشگر و S Pen آهنربایی

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جدیدترین پتنت سامسونگ دستگاهی تاشدنی را به‌تصویر می‌کشد که سه صفحه‌نمایش دارد و از قلم لمسی S Pen آهنربایی با پشتیبانی از شارژ سریع استفاده می‌کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد سامسونگ در حال کار روی انواع دستگاه‌های تاشدنی با فرم فاکتورهای مختلف است. هفته‌ی گذشته گزارشی اعلام کرد شرکت کره‌ای روی تبلتی تاشدنی کار می‌کند که سه بار تا می‌شود. در همین راستا به‌تازگی دستگاه منحصربه‌فرد تاشدنی دیگری که به سامسونگ ارتباط دارد در پتنت رؤیت شده است.

آن‌طور که Android Authority گزارش می‌دهد، سامسونگ اخیرا سند ۵۲ صفحه‌ای جدیدی را با نام «دستگاه الکترونیکی تاشدنی شامل قلم الکترونیکی» ثبت کرده است. پتنت جدید سامسونگ که توسط طراحان سایت LetsGoDigital به تصویر کشیده شده، دستگاهی تاشدنی با سه صفحه‌نمایش نشان می‌دهد. سامسونگ در بخش توضیحات پتنت، از آن با عبارت Multi-Foldable Device (به‌معنی دستگاهی که چند بار تا می‌شود) یاد کرده است.

پتنت گوشی تاشدنی سه نمایشگره سامسونگ تاشو به سمت داخل و خارج

زمانی‌که صفحه‌نمایش راست و چپ گوشی تا شوند، در بالای صفحه‌نمایش مرکزی قرار می‌گیرند تا بتوانید به‌سادگی دستگاه را باز و بسته کنید. به‌نظر می‌رسد سامسونگ در حال بررسی هر دو نوع مکانیسم تاشدنی یعنی تاشدن به سمت بیرون و تاشدن به سمت درون است. هر دو مدل در تصویر بالا دیده می‌شوند.

سامسونگ همچینن پتنت قلم لمسی S Pen آهنربایی را برای گوشی تاشدنی جدید ثبت کرده است. ظاهرا قلم لمسی قرار است در فرورفتگی کوچک بین دو صفحه‌نمایش تاشدنی کناری قرار بگیرد. پتنت می‌گوید به محض قرار گرفتن S Pen در جایگاه مخصوص، حالت شارژ سریع فعال می‌شود تا قلم لمسی در زمانی سریع شارژ شود. زمانی‌که گوشی کاملا تاشده نیست اما S Pen همچنان در داخل دستگاه قرار دارد، حالت شارژ استاندارد فعال می‌شود. می‌توان گوشی را بدون وارد کردن فشار بیش از حد به S Pen، به‌طور کامل تا کرد. 

گوشی تاشدنی سه نمایشگره سامسونگ با قلم لمسی آهنربایی

در بخش توضیحات پتنت گوشی تاشدنی سامسونگ به دو دوربین سلفی اشاره شده است که درون بریدگی بیضی‌شکل قرار گرفته‌اند. همچنین گفته شده است که گوشی تاشدنی سامسونگ حسگر اثر انگشت را به زیر صفحه‌نمایش منتقل می‌‌کند. سامسونگ در پتنت به اسپیکری پیزوالکتریک که در زیر صفحه‌نمایش منعطف قرار گرفته است اشاره می‌کند. پنل پشتی دستگاه ظاهرا قرار است میزبان دوربین دوگانه باشد.

در نظر داشته باشید هرآنچه گفتیم صرفا براساس پتنت به دست آمده و هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ بخواهد چنین دستگاهی تولید کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات