بهترین گوشی های 2021؛ از نمایشگرهای ۱۴۴ هرتز تا ۱۸ گیگابایت رم

چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
مطالعه 14 دقیقه
در روزهای پایانی سال میلادی، می‌خواهیم به بهترین گوشی‌های 2021 نگاهی بیاندازیم؛ گوشی‌هایی که کامل‌ترین تجربه استفاده از گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهند.
تبلیغات

بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ شاهد معرفی دستگاه‌های جذابی بود. سامسونگ سال خود را با معرفی سه مدل از سری گلکسی S21 آغاز کرد که هر سه مدل به‌سرعت به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل شدند. کره‌ای‌ها در ادامه زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ معرفی کردند و حتی توانستند با گلکسی A52s، تکان خوبی به بازار میان‌رده‌ها بدهند. اپل با گوشی‌های قدرتمند آیفون ۱۳ گرد و خاکی در بازار به پا کرد تا بتواند بهترین‌های اندرویدی را پشت سر بگذارد.

گوگل سری مورد انتظار پیکسل ۶ را در دو مدل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو معرفی کرد، شیائومی سری می 11 را در مدل‌های متنوع به بازار فرستاد و وان پلاس هم از پرچم‌دارهای جدیدش با نام وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو رونمایی کرد. در این میان، لنوو و ایسوس هم از گوشی‌های مخصوص بازی خود رونمایی کردند. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی‌های 2021 را مرور کنیم؛ پس با زومیت همراه باشید.

آیفون 13 پرو

مقایسه طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس

بدون شک، آیفون‌های اپل جزو مهم‌ترین گوشی‌هایی هستند که هرسال معرفی می‌شوند. نسل جدید آیفون مثل سال گذشته در چهار مدل مینی، استاندارد، پرو و پرو مکس راهی بازار شده است. با وجود بزرگ‌تر شدن حسگر دوربین اصلی، بیشتر شدن شارژدهی و سریع‌تر شدن پردازنده، آیفون ۱۳ تغییرات اساسی را نسبت به آیفون ۱۲ تجربه نمی‌کند؛ اما در صورتی که به سراغ مدل پرو بروید، تغییرات را نسبت به نسل قبل بیشتر حس خواهید کرد.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که با مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۳ همراه شده، اضافه شدن نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پویا است که متأسفانه در مدل‌های استاندارد و مینی دیده نمی‌شود. دوربین‌های قدرتمند آیفون که همیشه زبانزد خاص و عام بوده‌اند همچنان می‌توانند انتخاب بین خوب‌های بازار را برای دوست‌داران عکاسی بسیار آسان کنند. تراشه‌ی A15 هم قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای را دراختیار کاربران آیفون قرار خواهد داد.

پشت گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ

سامسونگ سال ۲۰۲۱ را با معرفی پرچم‌داران جدید خود شروع کرد. سری گلکسی S21 که از سه عضو (مدل معمولی بدون پسوند، مدل پلاس و مدل اولترا) تشکیل شده، فرمول موفق مدل‌های سال پیش را ادامه می‌دهند. این بار سامسونگ تمرکز ویژه‌ای روی گلکسی S21 اولترا داشت؛ چراکه با توجه به پایان کار سری نوت، به نظر می‌رسد که این مدل قرار است نقش گلکسی نوت محبوب سامسونگ را هم به عهده بگیرد. همان‌طور که در بررسی گلکسی S21 اولترا هم گفتیم، پرچم‌دار سامسونگ نمایشگری بی‌نظیر، دوربین‌هایی عالی و عملکردی سریعی دارد و به‌راحتی یکی از بهترین گوشی‌های 2021 محسوب می‌شود.

سامسونگ زد فلیپ 3 و زد فولد 3

لولای گلکسی زد فلیپ ۳

با توجه به استقبال خیلی خوب از گوشی‌های تاشدنی سامسونگ در سال گذشته، امسال نیز هیاهوی زیادی حول نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ شکل گرفت. با وجود دوربین زیر نمایشگر و پشتیبانی از قلم، زد فولد ۳ ادامه‌دهنده‌ی ایده‌های شرکت کره‌ای برای یک گوشی هوشمند است که بتواند بیشترین بهره‌وری را برای کاربران به همراه داشته باشد.

در سوی دیگر سامسونگ با گلکسی زد فلیپ ۳ هدف متفاوتی را دنبال می‌کند و به جای تمرکز بر بهره‌وری، کاربرانی را که می‌خواهند از یک دستگاه جمع‌وجور، کارایی یک گوشی هوشمند تمام عیار را دریافت کنند، هدف قرار داده است. نمایشگر ثانویه‌ی بزرگ‌تر و اسپیکرهای استریو در کنار سخت‌افزار ارتقایافته نسبت به نسل قبل، زد فلیپ ۳ را به بالغ‌ترین گوشی تاشوی بازار و یکی از بهترین‌های سال ۲۰۲۱ تبدیل می‌کند.

اوپو فایند N

اوپو فایند N

طی سال‌های اخیر، ایده‌ی گوشی‌های هوشمند تاشو با روند روبه‌رشدی در حال فراگیر شدن است و شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند با ایده‌های جدید وارد عرصه‌ی رقابت شوند. اوپو هم در سال ۲۰۲۱ بیکار ننشست و با عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند تاشوی خود یعنی نام اوپو فایند N، به یکی دیگر از طرح‌های خلاقانه‌ی خود رنگ واقعیت بخشید.

اوپو فایند N از نمایشگر تاشوی OLED ساخت سامسونگ با ابعاد ۷٫۱ اینچ بهره‌مند شده و نمایشگر کاور آن نیز ۵٫۴۹ اینچ و از نوع OLED است. برای مقایسه، فایند N در حالت بازشده طول کمتری نسبت به گلکسی زد فولد ۳ دارد؛ اما از نظر عرضی جای بیشتری را اشغال می‌کند. فارغ از بحث‌های طراحی، فایند N از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد تا بتواند کارایی در خور یک گوشی پرچم‌دار را ارائه کند.

بهترین گوشی های 2021 شیائومی می 11 اولترا

با اینکه مدل پایه می 11 دو روز پیش از آغاز سال 2021 میلادی معرفی شد، سه ماه بعد از معرفی می 11، دو مدل پیشرفته از این گوشی با نام‌های می 11 پرو و می 11 اولترا به‌عنوان بهترین گوشی‌های شیائومی معرفی شدند. شیائومی در ساخت این گوشی‌ها تلاش کرد تا از بهترین سخت‌افزار ممکن استفاده کند. از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ گرفته تا نمایشگرهایی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و شارژهای ۶۷ وات که طبق ادعای شیائومی می‌تواند باتری‌های حجیم دو گوشی را در کمتر از ۴۰ دقیقه شارژ کند. مدل می 11 اولترا به لطف بدنه سرامیکی و نمایشگر کوچکی که کنار دوربین‌های پشت قرار دارد، توجه بیشتری را جلب کرد و یکی از خاص‌ترین و بهترین گوشی‌های 2021 محسوب می‌شود.

طراحی پشت گوشی پیکسل ۶ پرو گوگل

گوگل امسال سعی کرد تا با سری پیکسل ۶ که از تراشه‌ی اختصاصی تنسور و دوربین‌های قدرتمند بهره می‌گیرند، به جنگ پرچمدارهای قدرتمند سایر برندها برود. در واقع پیکسل ۶ اولین پرچم‌دار تمام عیار گوگل طی این سال‌ها است که می‌تواند تمام انتظاراتی که از یک گوشی پرچم‌دار داریم را برآورده کند. طراحی عجیب و سایکلاپسی ماژول دوربین سری پیکسل ۶، شاید در نگاه اول چندان نظر مساعدی را برنیانگیزد، اما می‌تواند طرفداران پروپاقرصی برای خودش پیدا کند.

شاید تراشه‌ی تنسور نقطه‌ی قوت پیکسل دربرابر رقبای قدرتمندی همچون گلکسی اس ۲۱ اولترا و سری آیفون ۱۳ نباشد، اما عملکرد دوربین‌ها و جذابیت‌های بصری و کاربردی اندروید ۱۲، پیکسل ۶ را به یکی از بهترین‌های ۲۰۲۱ تبدیل می‌کنند، به‌طوری‌که پرچم‌دار گوگل می‌تواند در بسیاری از سناریوها و با اختلافی هرچند اندک، گلکسی اس ۲۱ اولترا را با عملکرد خیره‌کننده‌ی دوربین‌هایش پشت سر بگذارد.

سونی اکسپریا پرو آی

اکسپریا پرو آی پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ سونی است که نه‌تنها در بخش قدرت پردازشی، بلکه در بخش دوربین هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همان‌طور که انتظار می‌رود، اکسپریا پرو آی از تراشه‌ی 5G اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام استفاده می‌کند. به‌عنوان دوربین، سونی حسگر یک اینچی با دقت ۱۲ مگاپیکسل و لنزی که با همکاری زایس ساخته شده و گشودگی دیافراگم متغیر f/2.0-4.0 را دراختیار می‌گذارد، برای پرچم‌دار ۲۰۲۱ خود در نظر گرفته است. بدون شک وجود حسگر یک اینچی برای دوربین یکی از نقاط قوت اکسپریا پرو آی درمقابل رقبایش به حساب می‌آید.

گوشی سونی در بازارهای جهانی با قیمت قابل توجه ۱۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد و مثل همیشه علاقه‌مندان به برند ژاپنی باید هزینه‌ی زیادی را برای دراختیار داشتن محصولات این شرکت پرداخت کنند.

ویوو x70 پرو پلاس

ویوو X70 پرو پلاس در واقع مدل جدید X60 پرو پلاس به حساب می‌آید که تمرکز جدی‌تری روی بخش دوربین دارد. علاوه‌براین، برخی مشخصات مورد انتظاری همچون مقاومت دربرابر آب، اسپیکرهای استریو و شارژ بی‌سیم که در X60 وجود نداشتند به X70 پرو پلاس اضافه شده‌اند. به این موارد می‌توان تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس، نمایشگر عریض ۲۰:۹ با رزولوشن QHD و دوربین ۵۰ مگاپیکسل را اضافه کرد که در کنار هم می‌توانند ویوو X70 پرو پلاس را به یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۱ تبدیل کنند.

اوپو فایند X3 پرو

اوپو را می‌توانیم یکی از خلاق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند به حساب بیاوریم. پرچم‌دار ۲۰۲۱ اوپو یعنی فایند X3 پرو هم مثال بارزی بر این مدعا به‌حساب می‌آید. اوپو در بخش طراحی فایند X3 پرو، علاوه بردر نظر گرفتن نمایشگر خمیده، اطراف ماژول دوربین را هم به فرم خمیده درآورده است که باعث خاص‌تر شدن ظاهر گوشی می‌شود. با وجود حسگر ۵۰ مگاپیکسلی به‌کاررفته در هر دو دوربین واید و اولتراواید، عکاسی با اوپو فایند X3 پرو هم می‌تواند تجربه‌ی لذت‌بخشی باشد.

از نظر سخت‌افزاری هم تمام چیزی که از یک گوشی پرچم‌دار انتظار می‌رود برای اوپو فایند X3 پرو در نظر گرفته شده است. از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ گرفته تا شارژر سریع ۶۵ وات و نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر.

بهترین گوشی های 2021 وان پلاس 9 پرو

شرکت وان پلاس در اولین ماه‌های سال ۲۰۲۱ از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود، مدل‌های وان پلاس 9 و مدل پیشرفته‌ترش، وان پلاس 9 پرو رونمایی کرد. این دو مدل از نظر مشخصات فنی، شباهت‌های زیادی به می 11 شیائومی و گلکسی S21 سامسونگ دارند. وان پلاس برای تولید این دو گوشی با شرکت معروف هسل بلاد همکاری کرده تا گوشی‌های جدیدش بتوانند در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری با دیگر پرچم‌داران رقابت کنند. تفاوت وان پلاس 9 پرو با مدل معمولی در نمایشگر بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر، بدنه فلزی، اضافه شدن دوربین چهارم برای زوم اپتیکال و شارژ سریع ۵۰ واتی است.

گوشی‌های وان پلاس همیشه طرفداران سرسختی داشته‌اند و مدل‌های جدید با پیشرفت‌هایی که داشتند هم طرفدارانشان را راضی نگه می‌دارند و هم در فهرست بهترین گوشی‌های 2021 قرار می‌گیرند.

بهترین گوشی های 2021 لنوو لیجن دوئل 2

معمولاً از گوشی‌های مخصوص بازی، هیچ‌وقت آن‌طور که باید و شاید استقبال نمی‌شود. دلیل این موضوع را می‌توانیم قیمت زیاد، کمیاب بودن آن‌ها در بازار و بعضا ظاهر عجیبشان بدانیم. در مورد ظاهر عجیب، امسال لنوو پا را یک پله فراتر گذاشت و با معرفی لیجن دوئل 2، عملا یک کنسول بازی دستی را معرفی کرد. تراشه گوشی لنوو در بخش میانی آن قرار دارد که توسط یک فن خنک می‌شود. دو باتری در بالا و پایین گوشی تعبیه شده که با دو درگاه USB می‌توانند در ۳۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ شوند. به جزو این موارد، باید به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در کنار ۱۸ گیگابایت رم، نمایشگر ۱۴۴ هرتزی، بلندگوهای استریو و تعدادی کلید مجازی روی لبه‌های گوشی اشاره کنیم.

نکته جالب در مورد لنوو لیجن دوئل 2 این است که برخلاف گوشی‌های گیمینگ دیگر مثل ایسوس ROG Phone 5، قیمت عجیب‌وغریبی ندارد و می‌توانید آن را با قیمت ۷۹۹ دلار تهیه کنید؛ یعنی هم‌قیمت مدل پایه گلکسی S21 سامسونگ.

بهترین گوشی های 2021 ایسوس راگ فون 5 آلتیمیت

گوشی‌های پرچم‌دار ایسوس امسال در سه مدل معمولی، پرو و آلتیمیت معرفی شدند. مدل آلتیمیت به‌عنوان برترین و لوکس‌ترین مدل در این سری به ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۸ گیگابایت رم مجهز شده است و از نظر مشخصات فنی، شباهت زیادی به لیجن دوئل 2 لنوو دارد. این گوشی هم از تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می‌برد که در وسط گوشی قرار گرفته است و دو باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با مجموع ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت در دو ظرف آن قرار دارند؛ البته دو باتری برخلاف گوشی لنوو، حداکثر با سرعت ۶۵ وات شارژ می‌شوند و خبری از شارژ فوق‌سریع ۹۰ واتی نیست.

برخلاف گوشی گیمینگ لنوو، ایسوس ROG فون 5 آلتیمیت به‌طور پیش‌فرض هیچ فنی برای خنک‌کنندگی گوشی ندارد، ولی داخل جعبه گوشی یک فن مجزا قرار دارد که ازطریق درگاه USB به گوشی متصل می‌شود. این فن هم دمای گوشی را کاهش می‌دهد و هم دو کلید خازنی و یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را به آن اضافه می‌کند. به‌علاوه، ایسوس تعداد زیادی لوازم جانبی گیمینگ برای این گوشی ۱۶۰۰ دلاری معرفی کرده تا حداقل از نظر تنوع لوازم جانبی، بتواند لقب بهترین گوشی 2021 را به‌دست آورد.

هواوی P50 پرو

هواوی P50 پرو

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و حذف شدن سرویس‌های گوگل از گوشی‌های این شرکت چینی، دیگر هیجان زیادی برای گوشی‌های جدید هواوی وجود ندارد؛ اما اگر بحث نرم‌افزاری را کنار بگذاریم، باید بپذیریم که گوشی‌های سری P، همیشه بهترین و پیشرفته‌ترین دوربین‌ها را در بین گوشی‌های هوشمند داشته‌اند.

هواوی P50 پرو پرچم‌دار امسال چینی‌ها به حساب می‌آید و از حسگری با دقت ۵۰ مگاپیکسل بهره می‌برد. مجموعه‌ی دوربین P50 پرو با همکاری لایکا توسعه داده شده است و براساس آزمون‌های سایت DxoMark قدرتمندترین عملکرد دوربین را در مقایسه با رقبای پرچم‌دار سایر برندها ارائه می‌کند. بااین‌اوصاف، در صورتی که به عکاسی با گوشی علاقه‌مند باشید و بتوانید از نبود سرویس‌های گوگل چشم‌پوشی کنید، قطعاً بهترین انتخابتان P50 پرو خواهد بود.

گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو

این روزها بازار پرچمدارهای اقتصادی بسیار داغ است و شیائومی ۱۱ تی پرو هم از نظر مشخصات فنی در همین دسته جای می‌گیرد. با وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸، شیائومی ۱۱ تی پرو می‌تواند از نظر قدرت سخت‌افزاری هم‌رده‌ی سایر پرچمدارهای بازار مثل گلکسی اس ۲۱ اولترا عمل کند. پرچم‌دار اقتصادی شیائومی از نظر طراحی و کیفیت ساخت هم چیزی از بهترین‌ها کم ندارد.

شیائومی برای ۱۱ تی پرو شارژر عظیم ۱۲۰ واتی را درون جعبه قرار داده است که می‌توان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی را در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ کند. تمام این مشخصه‌ها باعث می‌شوند بتوانیم شیائومی ۱۱ تی پرو را یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۱ به حساب بیاوریم.

گلکسی A52s 5G

پشت گوشی گلکسی A52s سامسونگ در حالت ایستاده

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم که گلکسی A52s 5G یکی از بهترین میان‌رده‌های معرفی‌شده در سال ۲۰۲۱ به حساب می‌آید. A52s در واقع همان A52 5G است که تراشه‌ی ۶ نانومتری 778G 5G را به جای تراشه‌ی ۸ نانومتری 750G 5G در قلب خود دارد تا قدرت پردازشی بیشتری را ارائه کند. از دیگر مشخصات گلکسی A52s می‌توانیم به نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و دوربین اصلی با دقت ۶۴ مگاپیکسل به همراه لرزشگیر اپتیکال OIS که نظیرش را در میان‌رده‌ها کمتر می‌بینیم، اشاره کنیم.

با توجه به مشخصاتی که ذکر کردیم، فرقی نمی‌کند عملکرد سخت‌افزاری برایتان در اولویت قرار داشته باشد، بخواهید با گوشی عکس‌های زیبا ثبت کنید یا برای دیدن فیلم و سریال به‌دنبال نمایشگر با کیفیت باشید، گلکسی A52s 5G در هیچ‌کدام از این زمینه‌ها ناامیدتان نخواهد کرد.

پوکو F3

طراحی پشت پوکو F3

پوکو یکی از شرکت‌های نوپا در بازار گوشی‌های هوشمند است که با استراتژی تعدیل مواردی همچون دوربین و کیفیت ساخت، می‌تواند گوشی‌های قدرتمندی را با کمترین قیمت روانه‌ی بازار کند. پوکو اف ۳ هم از همین قاعده پیروی می‌کند و با وجود اینکه در محدوده‌ی قیمتی گوشی میان‌رده به فروش می‌رسد؛ اما در بخش عملکرد به‌راحتی هم‌قیمت‌هایش را پشت سر می‌گذارد و با گوشی‌های پریمیوم و پرچم‌دار وارد رقابت می‌شود.

پوکو اف ۳ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده می‌کند که در کنار نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و بلندگوهای استریو، حتی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای موبایل گیمرها باشد.

شیائومی ۱۱ لایت 5G

همان‌طور که از نام‌گذاری گوشی شیائومی پیدا است، ۱۱ لایت 5G را می‌توانیم برداشت سبک‌تری از پرچم‌دار هم‌نامش می ۱۱ به شمار بیاوریم. در مجموع شیائومی ۱۱ لایت برای اینکه یکی از بهترین میان‌رده‌های سال ۲۰۲۱ لقب بگیرد چیزی کم ندارد. از نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز گرفته تا دوربین ۶۴ مگاپیکسل و تراشه‌ی اسنپدراگون 780G. مجموعه‌ی امکانات شیائومی ۱۱ لایت 5G می‌تواند انتظارات را تا حد خوبی برآورده کند.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین گوشی‌های 2021 شیائومی کدام‌اند؟

    سری می 11 بهترین گوشی‌های 2021 شیائومی محسوب می‌شوند که در این سری، مدل می 11 اولترا با نمایشگر دوم کنار دوربین پشتی، کامل‌ترین مدل است.

  • جدیدترین گوشی سامسونگ 2021 کدام است؟

    سامسونگ اوایل سال 2021 سری گلکسی اس 21 را معرفی کرد، ولی جدیدترین گوشی سامسونگ 2021 را می‌توان مدل تاشدنی گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 دانست.

  • لیست بهترین گوشی‌های 2021 چیست؟

    سامسونگ گلکسی S21 اولترا، شیائومی می 11 اولترا، سونی ایکسپریا پرو آی، وان پلاس 9 پرو، هواوی P50 پرو، آیفون 13 پرو و سامسونگ گلکسی زد فولد 3 را می‌توان بهترین گوشی‌های 2021 دانست.

به نظر شما خوانندگان عزیز زومیت، بهترین گوشی 2021 کدام است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات