آیفونی که یک سال در دریاچه گم شده بود، همچنان کار می‌کند

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
توریستی که آیفون ۱۱ پرو مکس خود را در دریاچه سان مون تایوان گم کرده بود، پس از یک سال آن را دوباره پیدا کرد.
تبلیغات

یک توریست به‌تازگی آیفون ۱۱ پرو مکس خود را که در دریاچه سان مون تایوان گم شده بود، پیدا کرده است. موضوع جالب این است که گوشی پس از گذشت این مدت و درحالی‌که داخل آب قرار داشت، هنوز کار می‌کند.

تایوان در حال سپری کردن بزرگ‌ترین خشکسالی در طول ۵۰ سال گذشته است و این توریست خیلی خوش‌شانس بود که توانست آیفون گم‌شده خود را دوباره پیدا کند. او که چن نام دارد، در گروهی فیسبوکی این خبر را اعلام کرد. 

این بار اول نیست که با گزارش‌های این‌چنینی روبه‌رو می‌شویم. ماه گذشته گزارش شده بود آیفونی که به مدت چند ماه در یک دریاچه‌ی یخ‌زده گم شده بود، پیدا شده است و هنوز کار می‌کند؛ اما باید اشاره کنیم که آیفون ۱۱ پرو مکس چن داخل یک کاور پلاستیکی ضد آب قرار داشته و به گفته‌ی 9to5mac، دلیل اصلی سالم ماندن گوشی همین قاب ضد آب بوده است.

بر اساس این گزارش، منطقه‌ای که این آیفون در آن پیدا شده است، در طول ۵۰ تا ۶۰ سال گذشته به دلیل عقب‌نشینی آب، خشک شده بود و احتمالا جریان آب گوشی را به این منطقه آورده است. چن به این موضوع اشاره کرده است که قاب ضد آب گوشی عملکرد شگفت‌انگیزی داشته و پس از این مدت هیچ آبی داخل آن نرفته بود.

آیفون ۱۱ پرو مکس از گواهی IP68 برخوردار است و در برابر نفوذ گردوخاک مقاومت بالایی دارد؛ اما مقاومت این گوشی تنها به مدت ۳۰ دقیقه و تنها تا عمق دو متر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات