قاب‌های محافظ اولیکسار ظاهر گوشی‌های اکسپریا ۱ مارک ۳ و اکسپریا ۱۰ مارک ۳ را نشان می‌دهند

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
سونی گوشی‌های جدید خود را در تاریخ ۲۵ فروردین ماه معرفی می‌کند. یکی از این گوشی‌ها اکسپریا ۱ مارک ۳ خواهد بود.
تبلیغات

چند ماه پیش تصاویری از رندرهای گوشی اکسپریا ۱ مارک ۳ و حتی ویدئویی از این گوشی فاش شده بود. حالا شرکت اولیکسار که در حوزه ساخت تجهیزات جانبی برای گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند، قاب محافظی که برای این گوشی طراحی کرده را در سایت خود قرار داده است.

در این تصاویر ظاهر نهایی گوشی جدید سونی را مشاهده خواهید دارد که شبیه به گوشی‌های قبلی این شرکت است و تقریبا همان چیزی است که در رندرهای CAD قبلی این گوشی دیده بودیم.

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در گوشی اکسپریا ۱ مارک ۳ دیده می‌شود مربوط به ماژول دوربین‌های پشت است. به گفته جی‌اس‌ام آرنا، به‌جای لنز تله‌فوتو از لنز پریسکوپ استفاده شده که لوگوی ZEISS T هم در کنار آن دیده می‌شود. همچنین در کنار این دوربین فلش LED و حسگر 3D ToF قرار گرفته که البته مکان آن تغییر کرده است. شاید این تغییر مکان تنها یک اشتباه در طراحی رندرها باشد و در مدل نهایی شاهد چنین چیزی نباشیم.

یکی دیگر از تغییراتی که به چشم می‌خورد، یک دکمه اضافی در کنار حسگر تشخیص اثر انگشت است که در روی لبه گوشی دیده می‌شود. به نظر می‌رسد که این دکمه نقش یک میان‌بر را دارد. چنین دکمه‌ای را قبلا روی گوشی اکسپریا پرو دیده بودیم.

قابی که شرکت اولیکسار برای این گوشی طراحی شده بسیار شفاف و به‌شدت نازک ساخته شده تا روی ظاهر گوشی تأثیر زیادی نگذارد و گوشی با قاب هم زیبا به نظر برسد.

گوشی اکسپریا ۱ مارک ۳ از جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا بهره می‌برد که نشان می‌دهد سونی تصمیم گرفته اشتباه قبلی خود را تکرار نکند. سایر ویژگی‌های ظاهری این گوشی هم دقیقا مانند گوشی‌های قبلی سونی است و در لبه بالا و پایین صفحه‌نمایش حاشیه‌ دیده می‌شود.

در رندرهای منتشر شده به نظر می‌رسد که اکسپریا ۱ مارک ۳ حاشیه‌های باریک‌تری در مقایسه با مدل‌های سال ۲۰۲۰ داشته باشد؛ اما هنوز نمی‌توان با اطمینان درباره این موضوع صحبت کرد. شاید این باریک بودن حاشیه‌ها تنها در رندرها دیده می‌شود.

اطلاعات فاش شده از این گوشی می‌گویند که دوربین سلفی بهتری دارد که نور بیشتری جذب می‌کند. همچنین یک صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچی OLED با کیفیت 4K هم روی این محصول دیده خواهد شد که روشنایی بسیار خوبی دارد. گزارش شده که سونی قصد دارد گوشی اکسپریا ۱ مارک ۳ را در تاریخ ۲۵ فروردین ماه معرفی کند.

این احتمال هم وجود دارد که سونی گوشی دیگری به نام اکسپریا ۱۰ مارک ۳ را هم معرفی کند؛ چراکه قاب‌های این گوشی هم در سایت اولیکسار دیده شده‌اند. حتی حساب کاربری OnLeaks در توییتر هم چند ماه پیش رندر این گوشی را منتشر کرده بود.

گوشی Xperia 10 III ظاهری همانند گوشی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ دارد و تفاوتی میان این دو گوشی حداقل از نظر ظاهری دیده نمی‌شود. انتظار می‌رود که روی گوشی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ از تراشه اسنپدراگون 765G استفاده شود و به همین دلیل این گوشی هوشمند اولین گوشی 5G میان‌رده سونی خواهد بود. گفته شده اکسپریا ۱۰ مارک ۱۰ به صفحه‌نمایش ۶ اینچی مجهز شده که کوچک‌تر از صفحه‌نمایش پرچم‌دار سونی خواهد بود.

شاید گوشی اکسپریا ۱۰ مارک ۳ یکی از کوچک‌ترین گوشی‌های جدید سونی باشد. قبلا یکسری رند از گوشی ۵٫۵ اینچی سونی فاش شده بود که نشان می‌داد این شرکت در حال عرضه مجدد گوشی‌های کامپکت خود است. حتی احتمال دارد که اکسپریا ۱۰ مارک ۳ جایگزین گوشی‌های کامپکت سونی شده باشد. البته شایعات می‌گویند که گوشی کامپکت جدید سونی فقط در کشور ژاپن و با نام اکسپریا ایس ۲ منتشر می‌شود.

هفته آینده اطلاعات بیشتری از این گوشی منتشر خواهد شد و از زمان عرضه و قیمت‌ آن‌ها آگاه خواهیم شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات