گوشی‌های اوپوو A74 و A74 5G معرفی شدند

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل ۴ جی گوشی اوپو A74 با قیمت ۲۵۵ دلار و مدل ۵ جی این گوشی هم با قیمت ۲۸۵ دلار راهی بازار خواهد شد.
تبلیغات

شرکت اوپو دو گوشی جدید معرفی کرد. اولین گوشی این شرکت A74 با پشتیبانی از شبکه 4G و دومین گوشی A74 با پشتیبانی از شبکه 5G است.

مدل 4G گوشی A74 به صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی AMOLED مجهز شده و وضوح تصویر 1080+ را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. همچنین مشخص شده که نرخ نوسازی این صفحه‌نمایش در حالت استاندارد ۶۰ هرتز خواهد بود، اما یک حالت مخصوص بازی برای آن در نظر گرفته شده که نرخ حساسیت لمسی صفحه‌نمایش را از ۱۳۵ هرتز به ۱۸۰ هرتز می‌رساند.

اوپو A74

صفحه‌نمایش گوشی اوپو A74 از ۱۰۰ درصد رنگ‌های sRGB پشتیبانی می‌کند و ۹۲ درصد رنگ‌های DCI-P3 را هم پوشش می‌دهد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این حسگر تشخیص اثر انگشت این گوشی زیر صفحه‌نمایش قرار گرفته است.

گوشی ای ۷۴ مدل ۴ جی شرکت اوپو به تراشه اسنپدراگون ۶۶۲ مجهز شده و ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. سایت جی‌اس‌ام آرنا گزارش داده که این گوشی با سیستم‌عامل ColorOS 11.1 راهی بازار می‌شود که براساس اندروید ۱۱ ساخته شده است.

اوپو ای ۷۴
سه دوربین برای گوشی ای ۷۴
مشخصات سخت افزاری اوپو ای ۷۴
ای ۷۴ اوپو

مدل 5G گوشی ای ۷۴ به تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ با معماری ۸ نانومتری مجهز شده و ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. این گوشی به مودم 5G هم مجهز شده که سرعت دانلود آن به ۲٫۱ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.

یکی دیگر از تغییرات این گوشی داشتن صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ حساسیت لمسی ۱۸۰ هرتز است. صفحه‌نمایش این گوشی از ۱۰۰ درصد رنگ‌های DCI-P3 را نمایش می‌دهد. بااین‌حال صفحه‌نمایش LCD برای این گوشی در نظر گرفته و حسگر تشخیص اثر انگشت آن هم به لبه گوشی منتقل شده است.

اوپو ای ۷۴ مدل 5g
اوپو ای ۷۴ مشکی
ای ۷۴ اوپو سفید

گوشی ای ۷۴ مدل 4G به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۳۳ وات مجهز شده و شایعات هم به این موضوع اشاره می‌کنند که این ۵۴ درصد ظرفیت باتری در مدت‌زمان ۳۰ دقیقه شارژ می‌شود. همچنین ظرفیت کل باتری هم در مدت‌زمان ۷۲ دقیقه شارژ خواهد شد.

شرکت اوپو اعلام کرده که این گوشی برای ۱۸ ساعت تماشای یوتیوب و ۱۰ ساعت بازی کردن مناسب خواهد بود.

این دو گوشی از پورت USB-C از نوع USB 2 و جک ۳٫۵ میلی‌متر خروجی صدا دارند. همچنین از وای-فای، بلوتوث با aptX و NFC هم برخوردار هستند.

دوربین اصلی مدل 4G گوشی A74 به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده و در کنار آن دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق قرار گرفته است. دوربین سلفی داخل یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته که حسگر ۱۶ مگاپیکسلی دارد. این گوشی توانایی فیلم‌برداری با وضوح Full HD با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

مدل 5G گوشی A74 یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید در پشت دارد و باتری آن هم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و شارژر ۱۸ وات دارد.

مدل 4G گوشی اوپو ای ۷۴ با قیمت ۲۵۵ دلار در رنگ‌های مشکی و آبی راهی بازار می‌شود. مدل 5G این گوشی هم با قیمت ۲۸۵ دلار راهی بازار می‌شوند.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که گوشی اوپو A74 مدل 4G دقیقاً همان گوشی Oppo F19 است. قیمت گوشی های جدید اوپو را چطور ارزیابی می‌کنید آیا با مشخصات فنی آن‌ها مطابقت دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات