شیائومی می 11 لایت 5G با پردازنده اسنپدراگون 780G معرفی شد

دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
می 11 لایت ارزان‌ترین گوشی 5G شیائومی در بازارهای بین‌المللی است که اولین گوشی دنیا با اسنپدراگون 780G محسوب می‌شود و با صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچ AMOLED در دسترس قرار می‌گیرد.
تبلیغات

شیائومی افزون‌بر گوشی‌های رده‌بالای جدید، در مراسمی که عصر امروز برگزار کرد دو گوشی میان‌رده را نیز به‌نمایش گذاشت. به‌گزارش GSMArena، می ۱۱ لایت فایوجی (Xiaomi Mi 11 Lite 5G) نخستین گوشی هوشمند دنیا است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون 780G کوالکام استفاده می‌کند. مدل 4G گوشی شیائومی می 11 لایت به پردازنده‌ی اسنپدراگون 732G مجهز است. گوشی می 11 لایت 5G، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی 5G شیائومی در بازارهای جهانی محسوب می‌شود. 

به‌غیر از سیستم-روی-چیپ، دو مدل 5G و 4G شیائومی می 11 لایت تفاوت خاصی ندارند و هر دوی آن‌ها از صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچ AMOLED با وضوح فول ‌HD پلاس استفاده می‌کنند که در بخش بالایی سمت چپ آن، حفره برای دوربین سلفی دیده می‌شود.

به‌نوشته‌ی GSMArena، نمایشگر گوشی می 11 لایت از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و در دسته‌ی نمایشگرهای ۱۰ بیت جای می‌گیرد. با وجود بهره‌مندی از پنل OLED، حسگر اثر انگشت شیائومی می 11 لایت در زیر صفحه‌نمایش قرار ندارد و به بخش کناری منتقل شده است. این حسگر با دکمه‌ی پاور ترکیب شده است.

نمایشگر پنل جلویی شیائومی می 11 لایت / Xiaomi Mi 11 Lite

اسنپدراگون 780G در داخل گوشی می 11 لایت 5G قدرت پردازشی در سطح پردازنده‌های سری اسنپدراگون 700 ارائه می‌دهد، اما فناوری‌های ارتباطی آن در سطح پردازنده‌های پرچم‌دار است. پردازنده‌ی مرکزی این تراشه سرعت کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز دارد و پردازنده‌ی گرافیکی آن از نوع آدرنو 642 است. همین موضوع باعث می‌شود قدرت گرافیکی تراشه‌ی اسنپدراگون 780G در بین اسنپدراگون 855 و اسنپدراگون 865 قرار بگیرد. 

جزیره‌ی دوربین در پنل پشتی شیائومی می 11 لایت همچون گوشی می 11 به‌نظر می‌رسد، اما ماژول‌های این دو گوشی اندکی متفاوت هستند. می 11 لایت از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر 1/1.97 اینچ و لنز f/1.8 استفاده می‌کند. دوربین دوم حسگر هشت مگاپیکسلی 1/4 اینچی با لنز فوق عریض f/2.2 دارد و دوربین سوم لنز ماکرو را در جلوی حسگر پنج مگاپیکسلی قرار می‌دهد. دوربین ماکروی گوشی می‌تواند روی سوژه‌هایی که در فاصله‌ی سه تا هفت سانتی‌متری قرار گرفته‌اند فوکوس خودکار انجام دهد. حفره‌ی پنل جلویی گوشی از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

رنگ های آبی و صورتی شیائومی می 11 لایت / Xiaomi Mi 11 Lite نمای پشتی

می 11 لایت در هر دو مدل خود از باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۳۳ وات استفاده می‌کند و مجهز به درگاه USB-C است. در گوشی میان‌رده‌ی جدید شیائومی شاهد استفاده از دو اسپیکر هستیم که یکی از آن‌ها در بخش پایینی و دیگری در بخش بالایی حضور دارد. مدل 5G می 11 لایت از NFC هم پشتیبانی می‌کند. 

شیائومی می 11 لایت 4G در رنگ‌های مشکی، صورتی و آبی عرضه می‌شود. این مدل ۶ یا هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و قیمت کانفیگ پایه‌ی آن با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌‌سازی ۲۹۹ یورو اعلام شده است. جزئیات تاریخ عرضه‌ی این گوشی به‌زودی اعلام می‌شود.

سه رنگ زرد و مشکی و آبی شیائومی می 11 لایت / Xiaomi Mi 11 Lite در دست

ازطرفی مدل 5G شیائومی می 11 لایت در رنگ‌های مشکی، زرد و سبز در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این گوشی نیز ۶ یا هشت گیگابایت حافظه‌ی رم دارد، اما به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است. کانفیگ پایه‌ی می 11 لایت 5G با قیمت ۳۶۹ یورو عرضه می‌شود. فعلا تاریخ عرضه‌ی این مدل را نیز نمی‌دانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات