شیائومی می 11 اولترا با بدنه سرامیکی و نمایشگری در برآمدگی دوربین رونمایی شد

دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
مطالعه 6 دقیقه
می 11 اولترا / Mi 11 Ultra شیائومی در دو مدل مشکی و سفید از نمای پشت زاویه سه رخ
می 11 اولترا پرچم‌دار جدید شیائومی با مجموعه‌ای از قابلیت‌های سطح بالا است که بدنه‌ی سرامیکی دارد و روی برآمدگی دوربین پنل پشتی از صفحه‌نمایشی کوچک استفاده می‌کند.
تبلیغات

شیائومی می ۱۱ اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra) که بارها در شایعه‌های مختلف ظاهر شده بود، سرانجام به‌صورت رسمی رونمایی شد. شیائومی تلاش کرده است تمامی قابلیت‌های رده‌بالا را درون دستگاهی واحد قرار دهد و آن را به رقیبی قدر برای بهترین‌های بازار تبدیل کند. سخت است بخواهیم از یک مشخصه‌ی خاص به‌عنوان اصلی‌ترین ویژگی می 11 اولترا یاد کنیم، زیرا با دستگاهی طرف هستیم که بهترین‌ها را در خود جای داده است. با همه‌ی این‌ها شاید برجسته‌ترین نکته درباره‌ی این دستگاه، دوربین پشتی باشد.

به‌نوشته‌ی GSMArena، شیائومی اعلام کرده است که می 11 اولترا را برخلاف می 10 اولترا در بازارهای جهانی هم عرضه می‌کند. البته ساکنان هند به‌جای می 11 اولترا به دستگاه دیگری با نام Mi 11i دسترسی پیدا می‌کنند که پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 کوالکام دارد و نسخه‌ی ری‌برند‌شده‌ی ردمی K40 پرو پلاس محسوب می‌شود.

مرتبط با این موضوع:بررسی گوشی Mi 11i شیائومی

حسگر بزرگ ایزوسل GN2 سامسونگ که مدتی پیش رونمایی شد، در می 11 اولترا شیائومی حضور دارد. ایزوسل GN2 سامسونگ با ابعاد 1/1.12 اینچ بزرگ‌ترین حسگر تصویر در دنیای موبایل محسوب می‌شود و پیکسل‌هایی بسیار بزرگ دارد (۱٫۴ میکرومتر). این نخستین بار در چند سال اخیر است که می‌بینیم ابعاد پیکسل‌ها در حسگر دوربین گوشی‌های هوشمند تا این حد بزرگ می‌شود. حسگر ایزوسل GN2 از سیستم ترکیب پیکسل‌ها (هر چهار پیکسل مجاور) پشتیبانی می‌کند و ابعاد مؤثر پیکسل‌ها را به ۲٫۸ میکرومتر می‌رساند.

رنگ‌ های متنوع گوشی می ۱۱ اولترا شیائومی

دوربین اصلی شیائومی می 11 اولترا از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر استفاده می‌کند و مجهز به فوکوس خودکار دوال پیکسل پرو (Dual Pixel Pro) است. در دوال پیکسل پرو، سرعت و دقت فوکوس خودکار بسیار بهتر از نسل قبل شده. دوربین اصلی گوشی رده‌بالای شیائومی از Smart ISO Pro پشتیبانی می‌کند. دو دوربین دیگری که در پنل پشتی می 11 اولترا حضور دارند نیز تحسین‌برانگیز هستند. لنز پریسکوپی بزرگ‌نمایی پنج برابری اپتیکال و بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابری هیبریدی ارائه می‌دهد.

شیائومی می 11 اولترا سه دوربین پیشرفته دارد و با هر سه‌ی آن‌ها ویدئوی 8K ضبط می‌کند

در پنل پشتی همچنین شاهد دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی با حسگر IMX586 هستیم که ابعاد 1/2.0 اینچ و پیکسل‌هایی ۰٫۸ میکرومتری دارد که بعد از استفاده از تکنیک ترکیب پیکسل‌ها، ابعاد آن‌ها را به ۱٫۴ میکرومتر می‌رساند. درمقایسه، گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ حسگر ۱۰ مگاپیکسلی 1/3.24 اینچ با پیکسل‌های ۱٫۲۲ میکرومتری در پشت لنز پریسکوپی قرار داده است.

گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می‌تواند از طریق هر سه دوربین پنل پشتی ویدئوی 8K بگیرد؛ به‌نظر می‌رسد می 11 اولترا نخستین گوشی هوشمند دنیا است که با دوربین پریسکوپی نیز ویدئوی 8K ضبط می‌کند. دوربین پریسکوپی نیز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر دارد و گشودگی دیافراگم آن به f/4.1 می‌رسد.

دوربین بعدی می 11 اولترا لنز فوق عریض دارد که به میدان دید ۱۲۸ درجه‌ای دست پیدا می‌کند و حسگر ۴۸ مگاپیکسلی 1/2.0 اینچی دارد (در اینجا نیز با حسگر IMX586 طرف هستیم). دوربین فوق عریض شیائومی می 11 اولترا سیستم فوکوس خودکار دارد و می‌تواند تصاویر ماکرو بگیرد. این دوربین همچون دو دوربین دیگر پنل پشتی می‌تواند ویدئوی 8K ضبط کند. هر سه دوربین از حالت تصویربرداری شبانه پشتیبانی می‌کنند. 

نمای پشت مدل سفید و مشکی شیائومی می 11 اولترا

باتری یکی دیگر از مشخصه‌های پراهمیت شیائومی می 11 اولترا محسوب می‌شود. این باتری ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و به‌صورت بی‌سیم و سیمی با توان ۶۷ وات شارژ می‌شود. فناوری‌های شارژ سریع بی‌سیم و سیمی می‌توانند درصد باتری شیائومی می 11 اولترا را در عرض ۳۶ دقیقه از صفر به ۱۰۰ برسانند.

شیائومی می‌گوید فناوری «سوپرشارژ ۶ برابری»‌ به‌صورت اختصاصی طراحی کرده است. این سیستم تراشه‌ای سفارشی را شامل می‌شود که شارژ بی‌سیم با ولتاژ ۳۰ ولت را فراهم می‌کند. می 11 اولترا همچنین دارای سیستمی چند سطحی برای کنترل جریان است که سرعت شارژ را به‌میزان ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. می 11 اولترا در کنار این‌ها توانایی پشتیبانی از فناوری شارژ معکوس ۱۰ وات را دارد.

پرچم‌دار جدید چینی‌ها صفحه‌نمایش ۶٫۸۱ اینچ AMOLED با وضوح +1440p دارد که توسط شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. این صفحه‌نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز استفاده می‌کند. در نظر داشته باشید که نرخ نوسازی نمایشگر از نوع انطباقی نیست. صفحه‌نمایش می 11 اولترا که از استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند توانسته است امتیاز +A را از دیسپلی‌میت دریافت کند. این صفحه‌نمایش با فضای رنگی DCI-P3 سازگاری دارد و به حداکثر روشنایی ۱۷۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. 

نما جلو و نمایشگر گوشی می ۱۱ اولترا شیائومی

یکی دیگر از مشخصه‌های مهم گوشی، بهره‌مندی از پردازنده‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون 888 کوالکام است. شیائومی از حضور سیستم خنک‌کننده‌ی جدید سه‌فازی در می 11 اولترا به‌همراه ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 خبر می‌دهد. پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) سه‌گانه‌ی تراشه‌ی اصلی به می 11 اولترا امکان می‌دهد هم‌زمان از طریق سه دوربین فیلم بگیرد.

در گوشی پرچم‌دار شیائومی از اسپیکرهای استریو که توسط هارمن کاردن تقویت شده‌اند استفاده شده. می 11 اولترا جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون ندارد، بااین‌حال به‌لطف بلوتوث 5.2 به هدفون‌های بی‌سیم متصل می‌شود. فناوری‌های ارتباطی شیائومی می 11 اولترا شامل 5G دو سیم‌کارتی، وای فای 6E، فرستنده‌ی مادون قرمز و NFC می‌شوند. 

می 11 اولترا و می 11 پرو نخستین گوشی‌های شیائومی با استاندارد IP68 هستند

اگر تصاویر می 11 اولترا را ببینید، در پنل پشتی متوجه نکات جالبی می‌شوید. شیائومی می 11 اولترا از پنل پشتی سرامیکی استفاده می‌کند و در رنگ‌های مشکی و سفید در دسترس قرار می‌گیرد. می 11 اولترا نخستین گوشی سرامیکی شیائومی نیست؛ این شرکت به‌طور معمول از سرامیک در مدل‌های ویژه‌ی شماری از دستگاه‌هایش استفاده می‌کند. سرامیک ظاهر پریمیومی دارد و بسیار مقاوم است.

گوشی می 11 اولترا از استاندارد IP68 استفاده می‌کند و این یعنی نه‌تنها در برابر نفوذ گردوغبار مقاوم است بلکه می‌تواند تا نیم ساعت در عمق ۱٫۵ متری آب دوام بیاورد (می 11 اولترا و می 11 پرو نخستین گوشی‌های IP68 شیائومی محسوب می‌شوند).

یکی دیگر از نکات پنل پشتی، صفحه‌نمایش ثانویه است. این صفحه‌نمایش AMOLED ابعاد ۱٫۱ اینچ و وضوح ۱۲۶ در ۲۹۴ پیکسل دارد و به حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت دست پیدا می‌کند. این صفحه‌نمایش حالت همیشه‌روشن دارد و می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها و اطلاعات دیگر را نشان دهد. کاربر در صورت تمایل می‌تواند از صفحه‌نمایش پشتی به‌عنوان منظره‌یاب به‌هنگام گرفتن سلفی با دوربین اصلی استفاده کند. 

شیائومی می 11 اولترا در بازارهای جهانی هم عرضه می‌شود. در چین، کانفیگ پایه‌ی گوشی با هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه می‌شود و با قیمت ۶۰۰۰ یوآن (۹۱۵ دلار) در دسترس قرار می‌گیرد. با پرداخت ۵۰۰ یوآن (۷۶ دلار) بیشتر می‌توانید همین کانفیگ با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم تهیه کنید. قوی‌ترین کانفیگ شیائومی می 11 اولترا با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۷۰۰۰ یوآن (۱۰۶۵ دلار) قیمت دارد. این گوشی به‌همراه مدل پرو در روز ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) عرضه می‌شود.

شیائومی افزون‌بر مدل سرامیکی مشکی و سفید، مدلی ویژه از می 11 اولترا را که از پنل پشتی سرامیک مرمر استفاده می‌کند معرفی کرده که همان قیمت ۷۰۰۰ یوآن (۱۰۶۵ دلار) را دارد و از ۱۲ گیگابایت رم به‌همراه ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند.

شیائومی می‌گوید کاربران در صورت تمایل می‌توانند قاب ۱۵۰ یوآنی (۲۳ دلاری) گوشی را که از چرم گیاهی ساخته شده و در رنگ‌های آبی و نارنجی عرضه می‌شود تهیه کنند. می 11 اولترا همچنین کاوری آینده‌مانند دارد که با قیمت ۲۰۰ یوآن (۳۰ دلار) عرضه می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات