سامسونگ وظیفه تولید نمایشگر LTPO آیفون ۱۳ را برعهده خواهد گرفت

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود دو مدل گوشی از خانواده‌ی آیفون ۱۳ برای ارائه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز از نمایشگرهای کم‌مصرف LTPO ساخت سامسونگ بهره خواهند گرفت.
تبلیغات

به‌گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به منابع آگاه به سیاست‌های اپل، ظاهرا سامسونگ خود را به‌منظور تولید نمایشگرهای اکسید پلی‌کریستال دماپایین (LTPO) برای اپل آماده می‌کند؛ زیرا کوپرتینویی‌ها درصددند نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را به مدل‌های پرچم‌دار آیفون ۱۳ بیاورند.

در این گزارش، آمده است شرکت کره‌ای تولید نمایشگرهای OLED ترانزیستورهای فیلم‌نازک LTPO را برای اپل آغاز کرده است. ناگفته نماند این همان فناوری نمایشگری است که سامسونگ در دستگاه‌هایی همچون گلکسی نوت ۲۰ استفاده کرده است. دراین‌میان، گفته می‌شود سامسونگ در حال تغییر خطوط تولید خود از نمایشگرهای LTPS به LTPO است و از قرار معلوم، این شرکت ۷۰ هزار نمایشگر در ماه می‌تواند تولید کند.

گفتنی است بهره‌گیری از ترانزیستورهای فیلم‌نازک موسوم به LTPO به تولید نمایشگرهای کارآمدتر منجر می‌شود که وظیفه روشن و خاموش کردن پیکسل‌های مختلف نمایشگر را برعهده دارد. تکنولوژی یادشده به گوشی هوشمند اجازه می‌دهد نرخ نوسازی تصویر را از ۱ تا ۱۲۰ هرتز به‌صورت متغیر و باتوجه‌به نیاز تغییر دهد و بهره‌وری از انرژی را بیشتر کند. درمجموع، این فناوری بدون کاهش شارژدهی می‌تواند سرعت نوسازی ۱۲۰ هرتز را برای پیمایش روان‌تر و بیشتر، حرکت روان انیمیشن‌ها و بهبود پاسخ‌دهی به فرامین را فراهم کند.

به‌ادعای گزارش، اپل در سال جاری میلادی مدل‌های پرو آیفون ۱۳ را به نمایشگرهای مذکور مجهز خواهد کرد و ظاهرا وظیفه‌ی تولید نمایشگر دو مدل استاندارد را ال‌جی و BOE برعهده خواهند گرفت. 

به‌طورکلی، شایعات قبل از معرفی سری گوشی‌های آیفون ۱۲ حاکی از آن بودند که این گوشی‌ها به نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز مجهز می‌شوند. بااین‌حال، اپل باتوجه‌به ظرفیت اندک باتری و مصرف انرژی مودم 5G، از ارائه‌ی این قابلیت صرف‌نظر کرد. حال استفاده از نمایشگرهای بسیار کم‌مصرف LTPO می‌تواند نقطه‌ی عطفی در ارائه محتوای ۱۲۰ هرتزی و تأثیر اندک بر شاردهی باشد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نسل بعدی گوشی‌های آیفون و استفاده از نمایشگر LTPO در آن‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات