ایسوس ذن فون 8 در سه مدل راهی بازار می‌شود

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود محصولات جدید شرکت ایسوس که در سری ذن فون 8 خلاصه می‌شوند از سه مدل برخوردار باشند و کوچک‌ترین مدل آن‌ها، صفحه‌نمایشی ۵/۹ اینچی داشته باشد.
تبلیغات

اطلاعات جالبی از سری جدید گوشی‌های هوشمند ایسوس منتشر شده است؛ سری که ذن فون ۸ نامیده می‌شود و گویا از سه مدل برخوردار خواهد بود. کوچک‌ترین مدل سری، ایسوس ذن فون ۸ مینی نامیده می‌شود و دارای صفحه‌نمایشی ۵/۹ اینچی است. این مدل در گزارش‌ها با لقب Sake و شماره مدل ASUS_I006D شناخته شده و انتظار می‌رود از نظر توان محاسباتی تفاوتی با نسخهٔ استاندارد و پرو نداشته باشد. دو مدل بعدی نیز که ذن فون ۸ و ذن فون ۸ پرو نام دارند از صفحه‌نمایشی ۶/۶۹ اینچی استفاده خواهند کرد. 

نکتهٔ قابل‌توجه در مورد سری ذن فون ۸ برخورداری صفحه‌نمایش آن‌ها از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، پنل OLED و رزولوشن +FHD (رزولوشنی بین 1080p و 1440p) است. سایت خبری GSMArena به نقل از گروه XDA Developers در گزارش خود آورده است که مدل‌های دیگر سری ذن فون ۸ با القاب پیکاسو و ودکا در درون شرکت تایوانی شناخته می‌شوند و از شماره مدل ASUS_I007D و ASUS_I004D برخوردار هستند.

این اطلاعات گویا از طریق جست‌وجو در کدهای کرنل گوشی هوشمند دیگر ایسوس به نام راگ فون ۵ به دست آمده و اشاره می‌کند که هر سه مدل از سری ایسوس ذن فون ۸ دارای تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۸۸ شرکت کوالکام خواهند بود؛ تراشه‌ای که در حال حاضر بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی از آن استفاده می‌کنند.

در گزارش ذکر شده که مدل ذن فون ۸ مینی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی در ماژول دوربین اصلی استفاده می‌کند و حسگر دیگری از سونی به نام IMX663 دارد؛ البته هنوز در مورد این حسگر اطلاعاتی منتشر نشده و درواقع مدلی ناشناخته محسوب می‌شود. ماژول دوربین اصلی دو مدل ذن فون ۸ و ذن فون ۸ پرو نیز از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی استفاده می‌کنند که البته حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX363، حسگر ۲۴ مگاپیکسلی OmniVision OV24B1Q و حسگر تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی OmniVision OV08A نیز ماژول اصلی را همراهی می‌کند. 

چنین ترکیبی نشان می‌‌دهد سری ذن فون ۸ از نظر دوربین و توانمندی‌های عکاسی و فیلم‌برداری حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت. بااین‌حال برای قضاوت کمی زود است و باید صبر کرد و دید که شرکت تایوانی برای طرفداران خود چه سورپرایزهایی را در نظر گرفته است.

متأسفانه در مورد مشخصات سخت‌افزاری دیگر مدل‌های سری ذن فون ۸ اطلاعاتی منتشر نشده است؛ اما می‌توان انتظار حضور قدرتمند ایسوس در بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار اندرویدی را با مدل‌های جدید سری ذن فون ۸ داشت. نظر شما کاربران زومیت در مورد سری جدید گوشی‌های هوشمند ایسوس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات