تصاویری که مدل آزمایشی آیفون ۱۰ را در رنگ مشکی نشان می‌دهند

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
تصاویری از مدل آزمایشی آیفون ۱۰ در رنگ جت بلک منتشر شده است. این مدل از آیفون ۱۰ هیچ وقت راهی بازار نشد.
تبلیغات

امروز تصاویری از مدل آزمایشی آیفون ۱۰ مشکی منتشر شد. این رنگ با  آیفون ۷ معرفی شد و به‌سرعت نظر کاربران را به خود جلب کرد؛ اما دوام آن برای برخی کاربران مشکلاتی ایجاد کرده بود.

این تصاویر توسط حساب کاربری Mr.White در توییتر منتشر شده است که قبلا هم تصاویری از محصولات قدیمی اپل منتشر کرده بود. این تصاویر آیفون ۱۰ را در رنگ جت بلک در کنار آیفون ۱۰ خاکستری نشان می‌دهند. آیفون ۱۰ جت بلک بسیار تیره‌‌تر از مدل خاکستری به نظر می‌رسد. روی آیفون ۱۰ مشکی، علامت تجاری اپل دیده نمی‌شود که به گزارش 9to5mac، دلیل آن آزمایشی بودن این مدل است.

باید به این موضوع اشاره کنیم که آیفون X تنها در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای راهی بازار شد. البته قبلا گزارش شده بود که اپل قصد دارد این گوشی را در رنگ طلایی هم راهی بازار کند و تصاویری از آن در FCC منتشر شده بود؛ اما این مدل هم هیچ‌وقت راهی بازار نشد.

دوربین آیفون ۱۰ جت بلک
آیفون ۱۰ جت بلک در کنار آیفون ۱۰ خاکستری
ایفون ۱۰ خاکستری
قاب پشتی ایفون ۱۰ جت بلک و آیفون ۱۰ خاکستری

نگاه به تاریخچه آیفون ۷ جت بلک

نسخه جت بلک یا مشکی آیفون ۷ یکی از محبوب‌ترین مدل‌های آن بود و به دلیل درخواست بالا از طرف مردم، خیلی سخت می‌شد این مدل را در زمان عرضه پیدا کرد؛ اما ماندگاری رنگ این گوشی پس از مدتی به دردسر بزرگی برای کاربران تبدیل شد. اپل در آن زمان در مورد مشکل پیش‌آمده گفت:

پوشش براق Jet Black روی بدنه‌ی آیفون ۷ به کمک فرایند ۹ مرحله‌ای آنُدایز (فرایند برق‌کافتی که طی آن روی قطعات فلزی با لایه‌ای اکسیدی پوشانده می‌شود) و صیقل به‌ دست ‌آمده است.رنگ Jet Black به‌اندازه‌ی سایر محصولات آندیزه‌ی اپل مقاومت دارد؛ اما ماهیت براق این رنگ ممکن است در استفاده‌های مداوم ساییدگی‌های ریز را بیشتر از محصولات دیگر نمایان سازد؛ بر همین اساس استفاده از قاب‌های محافظ همراه آیفون توصیه می‌شود.

مشکلات به‌وجودآمده برای ماندگاری رنگ جت‌بلک آیفون ۷ احتمالا باعث شد اپل درحالی‌که مدل آزمایشی آیفون X جت بلک را ساخته بود، آن را راهی بازار نکند. البته عرضه آیفون ۱۰ با محدودیت‌هایی همراه بود و اپل مجبور شد مدل‌ها و رنگ‌های این گوشی را کم کند تا روند تولید راحت‌تر شود و بتواند به درخواست بالای بازار پاسخ بدهد.

نظر شما درباره آیفون ۱۰ جت بلک چیست؟ اگر این مدل در سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌شد، به خرید آن فکر می‌کردید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات