اوپو فایند ایکس 3 پرو با دوربین میکروسکوپی و سخت‌افزار قدرتمند رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
فایند ایکس 3 پرو، پرچم‌دار جدید اوپو، با دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه‌ی میکروسکوپی رونمایی شد.
تبلیغات

پس از چندین‌بار افشای اطلاعات و تصاویر، اوپو سرانجام جدیدترین گوشی پرچم‌دارش را معرفی کرد. براساس گزارش خبرگزاری ورج، پرچم‌دار جدید شرکت چینی، اوپو فایند ایکس 3 پرو (Oppo Find X3 Pro)، ظاهری جذاب دارد و بسیار قدرتمند است. فایند X3 پرو گوشی مهمی برای اوپو محسوب می‌شود. این شرکت در چند وقت اخیر موفق شده است در بازار موبایل چین از هواوی عبور کند. به‌نظر می‌رسد اوپو تمام تلاشش را کرده تا بتواند از مشکلات ایجادشده برای هواوی نهایت استفاده را ببرد و فروش محصولاتش را افزایش دهد. 

جالب‌‌ترین مشخصه‌ی بصری اوپو فایند ایکس 3 پرو قطعا برآمدگی دوربین در پنل پشتی است که تفاوت مهمی با برآمدگی‌های امروزی در پنل پشتی گوشی‌ها دارد. این برآمدگی در اوپو فایند ایکس 3 پرو به‌گونه‌ای است که انگار از دل شیشه‌‌ی پنل پشتی بیرون آمده و از آن جدا نیست. این برآمدگی از دوربین اصلی و فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر 1/1.56 اینچ سونی IMX766 میزبانی می‌کند.

دوربین میکروسکوپی اوپو فایند ایکس 3 پرو بزرگ‌نمایی ۶۰ برابری ارائه می‌دهد

افزون‌بر‌این‌، اوپو فایند ایکس 3 پرو در پنل پشتی از میکرولنز سه مگاپیکسلی برخوردار است. این دوربین را با دوربین‌های بدون کاربرد ماکرو اشتباه نگیرید که در تعداد زیادی از گوشی‌های امروزی یافت می‌شوند. اوپو ادعا می‌کند این دوربین بزرگ‌نمایی ۶۰ برابری ارائه می‌دهد و بیش از اینکه لنز ماکرو باشد، شبیه میکروسکوپ است.

به‌لطف دوربین میکروسکوپی اوپو فایند ایکس 3 پرو، می‌توانید از چینش پیکسل‌ها روی صفحه‌نمایش عکس بگیرید. در دوربین از چراغی حلقه‌ای (Ring Light) برای روشن‌کردن سوژه استفاده شده است. مطمئن نیستیم بهره‌مندی از دوربین میکروسکوپی بتواند نظر افراد زیادی را به‌سمت اوپو فایند ایکس 3 پرو جلب کند. به‌گفته‌ی کارشناس ورج تأیید می‌کند کار با این دوربین بسیار لذت‌بخش است. 

دوربین میکروسکوپی اوپو فایند ایکس 3 پرو تصویربرداری از پیکسل‌های صفحه‌نمایش را ممکن می‌کند

تصویر بالا با دوربین میکروسکوپی گوشی جدید اوپو ثبت شده و اگر به آن دقت کنید، می‌بینید کل شات در فوکوس قرار ندارد. دلیل این امر آن است که وقتی از این فاصله‌ی نزدیک تصویربرداری کنید، عمق میدان بسیار کم می‌شود. یکی از اتفاقات مهم رخ‌داده در اوپو فایند ایکس 3 پرو حذف دوربین تله‌فوتو مبتنی‌بر مکانیسم پریسکوپی است، آن‌هم با درنظرگرفتن این حقیقت که اوپو نقش بسیار پررنگی در معروف‌‌کردن این دوربین ایفا کرد. گوشی جدید اوپو از دوربین تله‌فوتو بهره‌مند است؛ بااین‌حال با دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی مواجه هستیم که صرفا بزرگ‌نمایی دو‌برابری ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از مشخصات اصلی اوپو فایند ایکس 3 پرو صفحه‌نمایش OLED از نوع LTPO با وضوح ۳،۲۱۶ در ۱،۴۴۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۱،۳۰۰ نیت و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مواجه است. فایند ایکس 3 پرو پنلی ۱۰ بیت دارد و تصاویر و ویدئوهای ثبت‌شده با دوربین را با بیش از یک‌میلیارد رنگ به‌نمایش می‌گذارد. نمایشگر گوشی‌های مرسوم امروزی توانایی نمایش ۱۶٫۷ میلیون رنگ دارند. 

صفحه‌نمایش اوپو فایند X3 پرو بیش از یک‌میلیارد رنگ به‌نمایش می‌گذارد

دیگر ویژگی‌های سخت‌افزار گوشی فایند ایکس 3 پرو عبارت‌اند از: پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 کوالکام، ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ ۶۵ وات باسیم و ۳۰ وات بی‌سیم. باتری این گوشی در ۸۰ دقیقه کاملا شارژ می‌شود. 

خبرگزاری GSMArena می‌نویسد این گوشی ۳۰ مارس ۲۰۲۱ (۱۰ فروردین ۱۴۰۰) با قیمت ۱،۱۴۹ یورو در رنگ‌های مشکی و آبی روانه‌ی بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات