شیائومی می 10S با اسنپدراگون 870، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و اسپیکر دوگانه رونمایی شد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
می 10S، مدل جدید گوشی‌های سری می ۱۰ شیائومی، رونمایی شد. این گوشی هوشمند به صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز AMOLED و پردازنده‌ی اسنپدراگون 870 و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز است.
تبلیغات

با وجود معرفی و عرضه‌ی رسمی گوشی می ۱۱،‌ به‌نظر می‌رسد گوشی‌های خانواده‌ی می ۱۰ شیائومی هنوز به‌پایان راه نرسیده‌اند. براساس گزارش خبرگزاری GSMArena،‌ جدیدترین گوشی شیائومی می ۱۰ اس (Xiaomi Mi 10S) نام دارد که اخیرا در چین رونمایی شده است. 

در پنل جلویی گوشی جدید شیائومی، صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچ فول HD پلاس AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و استاندارد +HDR10 به‌چشم می‌خورد که با شیشه‌ی گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. در بخش بالایی صفحه‌نمایش نیز، حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی تعبیه شده است. با درنظرگرفتن استفاده از پنل AMOLED، شیائومی توانسته است حسگر اثرانگشت را در زیر صفحه‌نمایش گوشی می 10 اس قرار دهد. 

نمای پشت موبایل می 10 اس شیائومی رنگ مشکی و سفید

شیائومی می‌گوید گوشی می 10 اس بر ارائه‌ی تجربه‌ی شنیداری باکیفیت به‌طور ویژه متمرکز است و از اسپیکر دوگانه‌ی تقویت‌شده‌ی هارمن کاردن (Harman Kardon) استفاده می‌کند. مؤسسه‌ی DxOMark از اسپیکر گوشی می 10 اس به‌عنوان بهترین اسپیکری یاد می‌کند که تاکنون با آن مواجه شده است. 

شیائومی می 10 اس به اسپیکر دوگانه‌ی باکیفیت مجهز است

در پنل پشتی شیائومی می 10S، مجموعه‌دوربینی آشنایی را شاهد هستیم که از حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی 1/1.33 اینچی سامسونگ با سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) برخوردار است. ناگفته نماند دوربین اصلی را دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج همراهی می‌کند.

براساس اعلام رسمی، قلب تپنده‌ی شیائومی می 10 اس پردازنده‌ی اسنپدراگون 870، نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی اسنپدراگون 865 پلاس است. این پردازنده از هسته‌ی CPU کرایو 585 (Kryo 585) و هسته‌ی GPU آدرنو 650 (Adreno 650) استفاده می‌کند و یک هسته‌ی Cortex-A77 با سرعت کلاک ۳٫۲ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A77 با سرعت کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55 با سرعت کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز دارد. 

نمای جلو و پشت موبایل می 10 اس شیائومی رنگ سفید

دیگر مشخصات سخت‌افزاری گوشی شیائومی می 10 اس عبارت‌اند از: ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و باتری ۴،۷۸۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سیمی ۳۳ وات و شارژ بی‌سیم ۳۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.0. ناگفته نماند شیائومی می 10 اس به‌صورت پیش‌فرض از رابط کاربری MIUI 12 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید 11 بهره می‌برد. 

می 10 اس در رنگ‌های مشکی و آبی و سفید و با قیمت ۳،۲۹۹ یوآن (۵۰۶ دلار) برای کانفیگ مجهز به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۳،۷۹۹ یوآن (۵۸۳ دلار) برای قوی‌ترین کانفیگ با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار می‌شود.

نخستین دور از فروش گوشی جدید شیائومی جمعه‌ی پیش رو، یعنی ۱۲ مارس ۲۰۲۱ (۲۲ اسفند ۱۳۹۹) آغاز می‌شود. گفتنی است تاریخ عرضه‌ی می 10 اس شیائومی در بازارهای بین‌المللی فعلا نامشخص است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات