اپل تولید آیفون 12 مینی را کاهش می‌دهد

چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۲ مینی / iPhone 12 Mini اپل در دست
فروش کمتر از حد تصور آیفون 12 مینی اپل را مجبور کرده است تولید این گوشی را در ماه‌های آینده کاهش دهد.
تبلیغات

طبق گزارش رسانه‌ی خبری DigitalTrends، اپل برنامه‌ریزی کرده است که در ماه‌های آینده، تولید آیفون‌‌‌‌هایش را کاهش دهد. در‌این‌بین، آیفون 12 مینی با بیشترین کاهش تولید رو‌به‌رو شده است. منابع آگاه به‌نقل از وب‌سایت Nikkei Asia اعلام کردند اپل تولید تمامی مدل‌های آیفون را درمقایسه‌با ماه دسامبر حدودا ۲۰ درصد کاهش داده است.

تحلیلگر جی پی مورگان (JP Morgan) ماه فوریه پیش‌بینی کرد اپل ممکن است هنگام عرضه‌ی آیفون 13 در اواخر سال جاری، در تولید و عرضه‌ی گوشی‌های کوچک با مشکل رو‌به‌رو شود. به‌نظر می‌رسد آیفون 12 مینی آن‌طور‌که بایدوشاید، نتوانست نظر کاربران را جلب و انتظارات اپل را برآورده کند.

براساس گزارش وب‌سایت Nikkei Asia، اپل سال گذشته به تأمین‌کنندگان مستقر در آسیا اعلام کرد قطعات کافی برای تولید حداکثر ۹۶ میلیون دستگاه آیفون، از‌جمله آیفون 11 و آیفون SE برای نیمه‌ی اول سال جاری آماده کنند. در این گزارش، آمده است اپل در کوپرتینو کالیفرنیا به‌دنبال تولید حدود ۷۵ میلیون دستگاه آیفون در شش ماه اول سال ۲۰۲۱ است.‌ این غول دنیای فناوری احتمالا پاییز سال جاری عرضه‌ی آیفون 13 را آغاز می‌کند که این موضوع باعث می‌شود تولید آیفون برای نیمه‌ی دوم سال افزایش یابد.

به‌گفته‌ی وب‌سایت مذکور، از برخی از تأمین‌کنندگان اپل خواسته شده است ساخت قطعات آیفون 12 مینی ۶۹۹ دلاری را متوقف کنند. منابع آگاه اعلام کردند تقاضا برای آیفون‌های بزرگ‌تر مانند آیفون 12 و آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس همچنان وجود دارد؛ بنابراین، روند تولید این آیفون‌ها به قوت خود باقی می‌ماند و تغییرات در تعداد تولید آن‌ها اندک است.

آیفون 12 مینی هنگام عرضه در پاییز سال گذشته، بیشترین سروصدا را در میان مدل‌های جدید آیفون به‌پا کرد. انتظار می‌رفت آیفون 12 مینی به‌دلیل قیمت مناسب و امکانات کاملش، فروش درخورتوجهی تجربه کند؛ بااین‌حال، نتوانست نظر کاربران را جلب کند. برخی از آنان دلیل استقبال اندک از آیفون 12 مینی را مشکل باتری و صفحه‌نمایش کوچک عنوان کردند. به‌همین‌دلیل برخلاف تصور اپل، از این گوشی استقبال چندانی نشد و همین موضوع اپل را وادار کرد تولید آن را کاهش دهد.

اکنون سؤال اصلی این است: با وجود فروش ضعیف آیفون 12 مینی، آیفون 13 مینی تا پایان سال عرضه می‌شود یا تولید آن نیز کاملا متوقف خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات