سامسونگ نام تجاری Galaxy Z را رسما ثبت کرد

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اخیرا نام تجاری Galaxy Z را در استرالیا و اتحادیه‌ی اروپا ثبت کرده است. این نام تجاری به محصولات «دسته‌ی نهم» اشاره می‌کند و این یعنی شاید تبلت و لپ‌تاپ تاشدنی سامسونگ نیز عرضه شود.
تبلیغات

اگر به هر دلیلی فکر می‌کردید سامسونگ گوشی گلکسی زد فولد ۳ (Samsung Galaxy Z Fold 3) را تولید نمی‌کند، به‌احتمال زیاد در اشتباه هستید. اخیرا پرونده‌ی جدیدی دیده شده است که نشان می‌دهد سامسونگ ازطریق آن قصد دارد از نام تجاری Galaxy Z در استرالیا محافظت کند. اتفاقی مشابه در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه‌ی اروپا نیز رخ داده است. ثبت‌شدن این نام تجاری می‌تواند بدین‌معنی باشد که سامسونگ می‌خواهد از Galaxy Z در محصولات دیگری به‌غیر از گوشی‌های تاشدنی نیز استفاده کند. 

عبارت Galaxy Z نخستین‌بار سال گذشته هنگام رونمایی گوشی تاشدنی Galaxy Z Flip و سپس از آن در نام گوشی Galaxy Z Fold 2 استفاده شد. اکنون که سامسونگ بیش از یک مدل گوشی تاشدنی می‌سازد،‌ منطقی است که بخواهد در هر دو از نامی واحد استفاده کند.

پتنت جدید سامسونگ به محصولات «دسته‌ی نهم» اشاره می‌کند که شامل گوشی‌های هوشمند است؛ اما دقیقا به این نوع از دستگاه‌ها اشاره نمی‌کند. این یعنی احتمال دارد در آینده تولید محصولاتی تاشدنی سامسونگ را شاهد باشیم که در دسته‌ی گوشی‌های هوشمند جای نمی‌گیرند. شاید سامسونگ در حال تولید تبلت یا لپ تاپ‌تاشدنی با نام Galaxy Z باشد. 

انتظار می‌رود گوشی‌های تاشدنی امسال سامسونگ پاییز از راه برسند. احتمالا این گوشی‌ها درنهایت با نام گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 2 معرفی می‌شوند. شاید سامسونگ به‌دنبال رونمایی گلکسی زد فولد لایت هم باشد تا دستگاهی تاشدنی با قیمت ارزان‌تر در‌دسترس مشتریان قرار دهد.

یکی از شایعه‌های مهمی که درباره‌ی گوشی‌های تاشدنی سال ۲۰۲۱ شنیده می‌شود، پشتیبانی آن‌ها از قلم لمسی اس پن (S Pen) است. در سال‌های اخیر، شباهت‌ بین گوشی‌های سری گلکسی S و گلکسی Note بسیار بیشتر شده است، تا حدی که گلکسی اس ۲۱ اولترا به‌عنوان جدیدترین پرچم‌دار سری گلکسی S از قلم لمسی پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از قلم لمسی در تاشدنی‌ها ممکن است درنهایت به شایعه‌هایی جامه‌ی عمل بپوشاند که از پایان تولید گوشی‌های سری گلکسی Note خبر می‌دادند. احتمالا در سال ۲۰۲۱ نیز، گلکسی نوت عرضه خواهد شد؛ اما آینده‌ی این خانواده از گوشی‌های سامسونگ نامعلوم است. 

در‌حال‌حاضر، سامسونگ بهترین گوشی‌های تاشدنی بازار را تولید می‌کند و دلیل اصلی این موضوع تا حد زیادی به نداشتن رقیب در بازار برمی‌گردد. هواوی نیز گوشی تاشدنی می‌سازد؛ بااین‌حال محدودیت‌های این شرکت چینی باعث می‌شوند گوشی‌های هواوی چندان فروخته نشوند. طبق شایعه‌ها، گوگل و اپل نیز در آینده‌ای نزدیک قصد دارند وارد بازار تاشدنی‌ها شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات