تقاضا برای سری آیفون ۱۲ پرو فروش گوشی‌های هوشمند را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌‌شود تقاضای کم‌سابقه برای آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس، می‌تواند فروش کل گوشی هوشمند را در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ با ۵۰ درصد رشد مواجه کند.
تبلیغات

بنابر گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به تحقیقات نشریه‌ی دیجی‌تایمز، انتظار می‌رود که اپل بیش از ۶۰ میلیون آیفون را در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار کند. این امر، غول دنیای فناوری را به حفظ جایگاه برترین فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۰ سوق می‌دهد. گمان می‌رود که میزان عرضه‌ی آیفون در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۰ و سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ بیش از ۱۵۰ میلیون دستگاه باشد که ۳۸ درصد رشد را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

دیجی‌تایمز تخمین می‌زند که به موجب موفقیت اپل، به‌طورکلی فروش بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ به ۳۴۰ میلیون دستگاه خواهد رسید. همچنین، برآورد می‌شود در کل سال ۲۰۲۱، بیش از ۶۰۰ میلیون گوشی هوشمند مجهز به نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) به بازار عرضه خواهد شد. برای مقایسه، در سال ۲۰۲۰، بالغ‌بر ۲۸۰ میلیون گوشی هوشمند 5G روانه‌ی بازار شد.

چندی پیش، اپل خانواده‌ی آیفون ۱۲ را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و به‌تبع محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین، با تأخیر و در دو مرحله روانه‌ی بازار کرد. گوشی‌های یادشده برای اولین‌بار از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) بهره می‌برند و باتوجه‌به استقبال مناسب از آن‌ها، پیش‌بینی می‌شود که بخش عمده‌ای از افزایش فروش گوشی‌های 5G، به‌دلیل دسترسی به این خانواده از گوشی‌ها باشد. طبق تحقیقات دیجی‌تایمز، شرکت‌های چینی نیز بی‌تأثیر نخواهند بود؛ زیرا آن‌ها به‌منظور تصاحب سهم هواوی در بازار جهانی قصد دارند تولید خود را افزایش دهند.

براساس گزارش‌های قبلی، گفته می‌شود که آیفون ۱۲ بیش‌ترین فروش گوشی‌های 5G را در ایالات متحده دارد. آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد بعد از معرفی گوشی‌های آیفون ۱۲، پشتیبانی ایالات متحده‌ی آمریکا از فناوری mmWave از ۵ درصد در سپتامبر (شهریور) به ۱۲ درصد در اکتبر (مهر) افزایش یافته، علاوه‌براین، در سطح بین‌المللی، اپل فروش گوشی‌های آیفون را در هند دو برابر کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات