جزئیات سنسور 108 مگاپیکسلی ریلمی 8 پرو اعلام شد

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
ریلمی حسگر ایزوسل HM2 سامسونگ را بهینه‌سازی‌ کرده‌ است تا در ریلمی 8 پرو قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل فیلم‌برداری تایم‌لپس Tilt-Shift ارائه بدهد.
تبلیغات

برای دومین سال متوالی، ریلمی مراسمی برگزار کرد که با نام «رویداد نوآوری دوربین» شناخته می‌شود. برند ریلمی پیش‌تر نخستین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه‌ را که دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دارد و از حسگر ایزوسل برایت GW1 سامسونگ استفاده می‌کند، به‌ نمایش گذاشت و امسال نوبت ‌به رونمایی نخستین دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی فرا رسید. بر اساس گزارش GSMArena، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در سری ریلمی 8 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حسگری که ریلمی از آن استفاده می‌کند، ایزوسل HM2 با تکنیک ترکیب پیکسل‌ها (هر ۹ پیکسل مجاور) است که بزرگ‌نمایی سه برابری بدون افت کیفیت ارائه می‌دهد. 

ایزوسل HM2 حسگری 1/1.52 اینچی است که در حالت عادی پیکسل‌هایی به ابعاد ۰٫۷ میکرومتر دارد و از سیستم فوکوس خودکار Super-PD بهره می‌برد. این حسگر می‌تواند تصاویر ساکن را با وضوح حداکثر ۱۲,۰۰۰ در ۹۰۰۰ ثبت کند و ویدئوی 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌ بر ثانیه بگیرد. ریلمی بهینه‌سازی‌های سفارشی ویژه‌ای توسعه داده است و قصد دارد از آن‌ها در حسگر ایزوسل HM2 در گوشی ریلمی 8 پرو استفاده کند.

نمونه‌‌ی بزرگ‌نمایی سه برابری دوربین ریلمی 8 پرو (برای مشاهده در ابعاد اصلی، روی تصویر بالا کلیک کنید)

بزرگ‌نمایی سه برابری بدون افت کیفیت که از طریق حسگر انجام می‌گیرد، با گرفتن تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی و نقشه‌برداری از ناحیه‌ی بزرگ‌نمایی‌شده، بدون اینکه تصاویر را بیش از حد شارپ کند، رنگ‌ها و جزئیات را حفظ می‌کند. فرایند پردازش تصویر در اینجا به‌گونه‌ای اصلاح شده است که هشت تصویر ۱۲ مگاپیکسلی پی‌در‌پی بگیرد و سپس به کمک الگوریتمی ویژه، آن‌ها را بهبود بدهد تا واضح‌تر شوند. ریلمی می‌گوید این فرایند درزمینه‌ی واضح‌تر کردن تصاویر، عملکردی بهتری نسبت به شماری از ماژول‌‌های تله‌فوتو دارد.

ریلمی 8 پرو نخستین گوشی دنیا با توانایی فیلم‌برداری Tilt-Shift خواهد بود

حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ریلمی 8 پرو از قابلیت Starry Mode به ‌منظور ضبط ویدئوی تایم لپس نجومی بهره می‌گیرد. به‌طور سنتی این نوع ویدئو از طریق ضبط چندین ویدئو توسط دوربین‌های حرفه‌ای و سپس ویرایش آن‌ها روی رایانه خلق می‌شود. ریلمی این فرایند را با الگوریتم اختصاصی برای ویدئوی تایم‌لپس جایگزین می‌کند. این الگوریتم ۳۰ عکس در ۴۸۰ ثانیه (هشت دقیقه) می‌گیرد و آن‌ها را به ویدئوی تایم‌لپس یک ثانیه‌ای تبدیل می‌‌کند. این فرایند برای دستیابی به نتیجه‌ی نهایی مورد نظر تکرار می‌شود. 

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که ریلمی برای ایزوسل HM2 توسعه داده، حالت ویدئوی تایم‌لپس Tilt-Shift است که با استفاده از الگوریتم خاص، تصاویر و ویدئوی Tilt-Shift ثبت می‌کند. این تصاویر با قرار دادن بخش‌هایی از صحنه در خارج از فوکوس، دنیای مینیاتوری را شبیه‌سازی می‌کنند. این حالت به شما امکان می‌دهد زاویه، موقعیت و ابعاد جلوه‌ی بوکه را مستقیما در بخش تنظیمات دوربین انتخاب کنید. قابلیت Tilt-Shift همچنین جلوه‌های انتقالی در بین ناحیه‌های تارشده و واضح‌شده ارائه می‌دهد. ریلمی 8 پرو قرار است نخستین گوشی با توانایی ضبط ویدئوی Tilt-Shift باشد.

(برای مشاهده در ابعاد اصلی، روی تصویر بالا کلیک کنید)

ریلمی همچنین از اضافه شدن فیلترهای پرتره‌ی جدید همچون Neon Portrai،اDynamic Bokeh Portrait و AI Color Portrait خبر می‌دهد. 

حالت‌های جدید پرتره (برای مشاهده در ابعاد اصلی، روی تصاویر بالا کلیک کنید)

ریلمی پوستری منتشر کرده است که بخش پشتی ریلمی 8 پرو را نشان می‌دهد (تصویر اصلی مقاله). به ‌نظر می‌رسد، چهار دوربین پنل پشتی ریلمی 8 پرو درون جزیره‌ای مربعی‌شکل جای گرفته‌اند. پنل پشتی دستگاه خمیدگی اندکی دارد و عبارت Dare to Leap روی آن به ‌چشم می‌خورد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی این خبر دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات