اپل به‌زودی امکان تعویض شیشه پشت آیفون ۱۲ را فراهم می‌کند

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به روشی دست پیدا کرده است که به ‌کمک آن، به‌زودی می‌تواند حسگر تشخیص صورت و شیشه قاب پشتی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی را تعویض کند.
تبلیغات

اپل در مورد تعمیر آیفون و سایر محصولات خود روند خاصی را دنبال می‌کند. این شرکت در ابتدا بررسی می‌کند که آیا می‌توان قطعات را تعویض کرد یا باید کل دستگاه تعویض شود؛ اما به‌زودی خواهد توانست بدون نیاز به تعویض گوشی، قسمت‌هایی مانند فیس آی‌دی و شیشه پشت آیفون ۱۲ را تعمیر ‌کند.

به گزارش 9to5Mac و براساس یک یادداشت داخلی اپل، این شرکت به روشی دست پیدا کرده است که به ‌واسطه‌ی آن، می‌تواند بخش‌های بیشتری از آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی را بدون تعویض گوشی، تعمیر کند.

اپل می‌تواند از این روش برای تعمیر برد، حسگر فیس آی‌دی و حتی شیشه قاب پشتی آیفون ۱۲ استفاده کند و اگر گوشی کاربر یکی از این مشکلات را داشته باشد، گزینه «تعمیر یا تعویض» را پیش روی او قرار بدهد.

با شروع استفاده از این روش، تنها خرابی دوربین باعث خواهد شد که اپل کل گوشی را تعویض کند. البته در روش جدید امکان تعویض صفحه‌نمایش وجود ندارد؛  اما درحال‌حاضر اپل بدون نیاز به تعویض گوشی، می‌تواند صفحه‌نمایش را عوض ‌کند.

روند تعویض آیفون کمی طولانی است؛ اما تعمیر برخی از گوشی‌ها در فروشگاه‌های اپل انجام می‌شود که زمان زیادی به خود اختصاص نمی‌دهد. اپل اعلام کرده است که با کم کردن شرایط لزوم تعویض گوشی، قصد دارد به کاهش نشر کربن در سطح زمین کمک کند.

به گفته‌ی اپل، این روش در کشورهای مختلف برای آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ اجرا خواهد شد. در حال‌ حاضر آیفون ۱۲ پرو مکس و آیفون ۱۲ پرو روش‌ تعمیر سریع ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات