عملکرد قابلیت Single Shot در گوشی‌های سری گلکسی S21 چگونه است؟

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ در حال عکاسی
سامسونگ اخیرا توضیح داده است که نسخه‌ی جدید Single Shot در گوشی‌های سری گلکسی S21 چه تفاوت‌هایی با نسخه‌ی پیشین دارد و چگونه عمل می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ قابلیت سینگل شات (Single Shot) را به‌همراه گوشی‌های سری گلکسی S20 معرفی کرد و امسال، بهبود محسوس این قابلیتِ مبتنی‌بر هوش مصنوعی در گوشی‌های سری گلکسی S21 را شاهد بودیم. براساس گزارش GSMArena، سامسونگ به‌تازگی توضیح داده است که بهبودهای جدید سینگل شات چگونه به ثبت تصاویر بهتر در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ درمقایسه‌با سری گلکسی اس ۲۰ منتهی می‌شود.

نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Single Shot در هر ثانیه می‌تواند حداکثر ۱۰ عکس ثبت و ۱۵ ثانیه ویدئو ضبط کند؛ درحالی‌که Single Shot در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۰ حداکثر ۵ ثانیه ویدئو ضبط می‌کرد. تصاویر و ویدئو ثبت‌شده با هوش مصنوعی تجزیه‌و‌تحلیل می‌شوند و هوش مصنوعی بهترین لحظات را برمی‌گزیند و راه‌هایی برای بهبود تصاویر و ویدئوی ثبت‌شده ارائه می‌دهد. 

برای تصاویر انسان‌ها یا حیوانات خانگی، قابلیت Single Shot می‌تواند حالت پرتره را اعمال و پس‌زمینه‌ی تصویر را تار کند. مقاله‌ی وب‌سایت GSMArena توضیح می‌دهد که هوش مصنوعی چگونه جلوه‌ی بوکه را با دقت زیاد ایجاد می‌کند. در مرحله‌ی بعد، Aesthetic Engine حالات چهره را بررسی می‌کند تا تصاویری حذف شوند که در آن‌ها فرد چشمک زده یا پایین را نگاه می‌کند. این موتور براساس دیتابیس متشکل‌ از ۳۰هزار عکس تعلیم داده شده است که افراد حرفه‌ای آن‌ها را انتخاب کرده‌اند.

سپس موتور هوش مصنوعی دیگری وارد معادله می‌شود و تصاویری با قاب‌بندی ضعیف را حذف می‌کند‌. این موتور هوش مصنوعی با استفاده از دیتابیس بزرگ‌تری با ۱۰۰ میلیون عکس تعلیم داده شده است تا بسیار دقیق باشد. اگر تصویر منظره ثبت کرده‌اید، قابلیت Smart Crop صرفا بخش‌های جالب را نگه می‌دارد و تنوعی از فیلترهای هوش مصنوعی را فرا می‌خواند تا رنگ و نورپردازی تصویر اصلاح شود. 

به بخش ویدئو می‌رسیم. اگر ویدئویی حرکت‌آهسته ثبت کرده باشید، گوشی به‌صورت خودکار سرعت پخش را سه برابر بیشتر می‌کند. اگر به‌جای آن ویدئویی با سرعت زیاد ضبط کرده باشید، گوشی سراغ قابلیت Dynamic Slow می‌رود. گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ حالت‌های ویدئویی Boomerang و Reverse و Highlight نیز دارند. حالت Highlight با انتخاب بهترین تصاویر و جالب‌ترین لحظات در ویدئوها، به‌صورت خودکار اسلایدشو ایجاد می‌کند. 

ترفند جالب دیگر سامسونگ با نام Scene Relighting شناخته می‌شود. این قابلیت متکی‌بر شبکه‌ی زایای دشمن‌گونه (Generative Adversarial Network موسوم به GAN) است تا بتواند ویدئو تایم‌لپس ۲۴ ساعته را از دل یک عکس بیرون بکشد. قابلیت Scene Relighting تغییراتی روی آسمان، ابرها، درختان، آب، ساختمان‌ها و... اعمال و سپس صحنه را از صبح تا غروب و حتی شب انیمیشن‌سازی می‌کند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نسخه‌ی به‌روزشده‌ی قابلیت Single Shot چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات