قیمت سرفیس دوئو مایکروسافت ۴۰۰ دلار پایین آمد

پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت رسما اعلام کرد قیمت سرفیس دوئو به ۹۹۹ دلار کاهش پیدا کرده است. هفته‌ی آینده، این شرکت گوشی دونمایشگره‌ی خود را روانه‌ی کانادا و اروپا می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت اخیرا رسما اعلام کرده است که قیمت گوشی دونمایشگره‌ی سرفیس دوئو (Microsoft Surface Duo) را به ۹۹۹ دلار کاهش می‌دهد و ۱۸ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۳۰ بهمن ۱۳۹۹)، آن را در کانادا و اروپا عرضه می‌کند. براساس گزارش خبرگزاری ورج، این نخستین‌باری است که گوشی دونمایشگره‌ی سرفیس دوئو در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا در‌دسترس مشتریان عادی و تجاری قرار می‌گیرد. سرفیس دوئو با قیمت پایه‌ی ۱،۳۴۹ پوند ازطریق فروشگاه بریتانیایی مایکروسافت و Currys PC World روانه‌ی بازار بریتانیا می‌شود. 

همان‌طورکه اشاره کردیم، مایکروسافت از عرضه‌ی سرفیس دوئو در کانادا و فرانسه و آلمان نیز خبر داده است. قیمت این دستگاه در آلمان ۱،۵۴۹ یورو خواهد بود. ردموندی‌ها نخستین‌بار سرفیس دوئو را سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور و مهر ۱۳۹۹) در آمریکا عرضه کردند و اکنون پس از پنج ماه، توانسته‌اند آن را روانه‌ی بازارهای بین‌المللی کنند.

افت قیمت ۴۰۰ دلاری سرفیس دوئو باعث می‌شود این دستگاه بسیار ارزان‌تر از قبل باشد. کارشناس رسانه‌ی ورج می‌گوید ‌هنگام کار با سرفیس دوئو، از کیفیت ساخت و قطعات سخت‌افزاری آن بسیار راضی بوده است؛ اما سیستم‌عامل اندروید در این دستگاه با مشکلات نرم‌افزاری متعدد مواجه بوده است.

افزون‌براین، اکثر اپلیکیشن‌هایی که مایکروسافت توسعه داده بود، به‌خوبی با دو نمایشگر سرفیس دوئو نمی‌توانستند سازگار شوند. تیک تاک (TikTok) یکی از اپلیکیشن‌های بزرگ‌ متفرقه (Third Party) بود که برای کار با سرفیس دوئو به‌روزرسانی شد؛ اما هنوز تعداد اپلیکیشن‌های سازگار با سرفیس دوئو زیاد نیست. 

مایکروسافت در ابتدا گفت ماهانه سرفیس دوئو را به‌روزرسانی می‌کند؛ اما این شرکت نتوانست در ماه پایانی سال ۲۰۲۰، برای این دستگاه به‌روزرسانی منتشر کند. به‌روزرسانی‌های سرفیس دوئو به‌گونه‌ای نبوده‌اند که تجربه‌ی نرم‌افزاری بهتری بتوانند ارائه دهند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات