همگام‌سازی آیفون با مک های M1 باعث کرش‌کردن اپلیکیشن‌های متفرقه می‌شود

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی از کاربران iOS می‌گویند آیفون و آیپد خود را با مک‌های مجهز به تراشه‌ی M1 همگام‌سازی کرده‌ و سپس متوجه شده‌اند آیفون و آیپد هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های متفرقه را اجرا نمی‌کنند.
تبلیغات

طبق گفته‌ی خبرگزاری 9to5Mac، تعدادی از کاربران سیستم‌عامل iOS گزارش داده‌اند که پس از همگام‌سازی آیفون و آیپد خودشان با رایانه‌های جدید سری مک مجهز به تراشه‌ی M1، نمی‌توانند روی آیفون و آیپد اپلیکیشن‌های متفرقه (Thrird-Party) را اجرا کنند.

ظاهرا اپلیکیشن‌ها به‌محض باز‌شدن کرش می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود استفاده از آن‌ها غیرممکن باشد. نخستین گزارش‌های مربوط به این مشکل ماه پایانی سال گذشته‌ی میلادی منتشر شده‌اند؛ یعنی یک ماه پس از عرضه‌ی رسمی مک‌ بوک های مجهز به تراشه‌ی M1. گزارش‌های مشابه به‌تازگی در انجمن اپل و البته ردیت منتشر شده است.

به‌گفته‌ی کاربران، اپلیکیشن‌های متفرقه‌ی نصب‌شده ازطریق اپ‌استور پس از همگام‌سازی آیفون یا آیپد با مک‌های M1 دارای Finder، به‌سادگی از کار افتاده‌اند. در ویدئویی در ردیت دیده شده است زمانی‌که کاربر روی هر یک از اپلیکیشن‌های متفرقه لمس کند، اپلیکیشن باز و سپس فورا بسته می‌شود.

به‌نظر می‌رسد این باگ نمی‌گذارد اپلیکیشن‌ها به‌روزرسانی شوند و حتی اجازه‌ی نصب اپلیکیشن‌های جدید را هم ازطریق اپ‌استور نمی‌دهد. کاربری دقیق‌تر می‌نویسد گوشی آیفون ۱۰ مجهز به سیستم‌عامل iOS 14.3 را با مک بوک پرو M1 (مجهز به نسخه‌ی ۱۱٫۱ سیستم‌عامل مک OS) همگام‌سازی کرده است و پس از این کار هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های متفرقه باز نمی‌شوند. او می‌گوید ‌هنگام تلاش برای دانلود اپلیکیشن از اپ‌استور، دایره‌ی پیشرفت مربوط به دانلود اپلیکیشن کامل می‌شود؛ بااین‌حال، پس‌ازآن آیکون ابر ظاهر می‌شود و این یعنی باید اپلیکیشن از اول دانلود شود. 

کاربری دیگر گفته است که توانسته کاری کند اپلیکیشن‌ها مجددا روی آیفون به‌کار بیفتند؛ بااین‌حال، برای عملی‌کردن این کار مجبور شده است آیفون را با مک قدیمی همگام‌سازی کند که سیستم‌عامل مک OS کاتالینا داشته است. تیم پشتیبانی اپل تاکنون توضیحاتی در این زمینه ارائه نداده است و نمی‌دانیم دلیل اصلی ایجاد باگ چیست. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات