سامسونگ دیسپلی و تأمین پنل‌های منعطف موردنیاز تولیدکنندگان چینی

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس جدیدترین قراردارد سامسونگ دیسپلی، این شرکت بخشی‌ از پنل‌های منعطف تولیدکنندگان چینی را تأمین می‌کند.
تبلیغات

براساس گزارش gsmarena، شرکت سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) به‌تازگی قراردادی امضا کرده است که براساس آن وظیفه‌ی تأمین نمایشگرهای منعطف برای تولیدکنندگان چینی تلفن‌همراه برعهده‌ی این شرکت است. طبق این برنامه، ارسال محموله‌ها از سه‌ماهه‌ی چهارم آغاز می‌شود و قرار است تا پایان سال جاری یک‌میلیون دستگاه به شرکت‌های مشخص‌شده فروخته شود.

قرارداد مذکور می‌تواند به شرکت‌های چینی کمک کند در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ چندین گوشی هوشمند منعطف جدید معرفی کنند. طبق گفته‌ی منابع آگاه، اوپو و ویوو تلفن‌های هوشمند جدیدشان را معرفی و عرضه می‌کنند و ممکن است شرکت‌های دیگری نیز در این امر دخیل باشند. طبق قرارداد منعقدشده، شرکت سامسونگ دیسپلی هم صفحه‌های بزرگ تاشو افقی (مانند Z Fold) و هم صفحه‌های تاشو عمودی کوچک‌تر (مانند Z Flip) را عرضه خواهد کرد.

تاکنون، تنها خریدار پنل‌های منعطف سامسونگ دیسپلی شرکت سامسونگ الکترونیک (Samsung Electronics) بود که از آن‌ها در ساخت گوشی‌های هوشمند سری گلکسی Z فولد و Z Flip استفاده می‌کرد. در چند سال گذشته، این شرکت تلاش کرده بود خریداران دیگری را نیز به پای میز معامله بکشاند؛ اما مسائل طبق برنامه پیش نمی‌رفت.

البته هواوی قصد داشت از این شرکت خرید کند؛ ولی تحریم‌های تجاری ایالات متحده آمریکا باعث به‌وجود‌آمدن مشکلاتی در این برنامه‌ شد. در‌عوض، هواوی از نمایشگرهای تاشو ساخت BOE در گوشی‌های منعطفش استفاده کرده است. CSOT شرکت دیگری است که در چین به تولید نمایشگرهای تاشو مشغول است.

در‌حال‌حاضر، سامسونگ دیسپلی تنها شرکتی است که از Ultra Thin Glass (UTG) در نمایشگرهای تاشو خود استفاده می‌کند و همین امر به آن دربرابر رقبا برتری می‌دهد. بااین‌حال، گزارش‌های منتشر‌شده از ماه نوامبر نشان می‌دهد که BOE نیز قصد دارد پنل‌هایی را با استفاده از UTG تولید و عرضه کند. پیش‌بینی می‌شود امسال سامسونگ دیسپلی بیش از ۱۰ میلیون پنل تاشو تولید کند. قرار است تنها یک‌میلیون عدد از آن‌ها به چین فرستاده شود و باقی سهم سامسونگ الکترونیک است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات