اپل: تعداد آیفون ‌های فعال از یک میلیارد دستگاه فراتر رفته است

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‌ی تیم کوک، اپل در حال حاضر بیش از ۱٫۶۵ میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان دارد که یک میلیارد آن را آیفون تشکیل داده است.
تبلیغات

به‌ دنبال انتشار گزارش مالی اپل در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱، تیم کوک، مدیرعامل غول دنیای فناوری، در ارتباط تلفنی با اصحاب رسانه تأکید کرده که این شرکت از یک میلیارد دستگاه آیفون فعال عبور کرده است. برای یادآوری، این رقم در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۹۰۰ میلیون دستگاه برآورد می‌شد. به گزارش اپل‌اینسایدر، تیم کوک در ارتباطی با رویترز اعلام است که اپل از سه گوشی پرفروش در بازار چین، دو جایگاه را به خود اختصاص داده است. گفته می‌شود تعداد نامشخصی از کاربران اندروید در حال مهاجرت به اکوسیستم iOS هستند.

با همه‌گیری ویروس کرونا و به تبع آن، محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین، گمان می‌رود خانواده‌ی آیفون ۱۲، کامپیوتر مک و آیپد تحت تأثیر مشکلات لجستیکی قرار گرفته باشند. مدیرعامل اپل این امر را به‌خصوص در مورد تأمین قطعات نیمه‌هادی تأیید کرده است و ادعا می‌کند که مشکلات متعددی در این بخش وجود دارد. کوک در این باره می‌گوید:

اگر به سه‌ماهه‌ی گذشته نگاهی بیندازید، می‌بینید که ما فروش دو دستگاه آیفون را چهار هفته مانده به سه‌ماهه‌ی گذشته و دو مورد دیگر را هفت هفته بعد از آن راه‌اندازی کرده‌ایم؛ بنابراین من در این رابطه هشدار می‌دهم؛ اما بررسی خانواده آیفون ۱۲، نشان می‌دهد که تعویض و به‌روزرسانی سالیانه افزایش خواهد یافت. در واقع ما بیشترین تعداد به‌روزرسانی به گوشی جدید را در طول چهار ماه گذشته مشاهده کرده‌ایم و از این موضوع بسیار هیجان‌زده هستیم.

براساس گزارش‌های قبلی، خانواده‌ی آیفون ۱۲ در چرخه‌ی فروش بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌اند و بیش از ۳۵۰ میلیون آیفون قدیمی واجد شرایط، افزایش فروش جدیدترین گوشی‌های اپل را تضمین خواهند کرد. براساس آمار، تقاضای اولیه در چین و ژاپن فراتر از انتظار بوده است و دسترسی گسترده‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ در بیش از ۱۴۰ کشور، آمار فروش را بیشتر خواهد کرد. این امر باعث شده است آیفون ۱۲ فقط پس از دو هفته از عرضه به پرفروش‌ترین گوشی 5G بازار تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات